شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
پایان سفرنامه «سلامت‌وامید» در لرستان
نماینده الیگودرز هزینه ساخت خانه سلامت را تعهد کرد

در آخرین روز سفرنامه سلامت‌وامید در استان لرستان، نماینده مردم الیگودرز در مجلس هزینه ساخت خانه سلامت را در این شهر تقبل کرد.
سفرنامه سلامت‌وامید که از دوشنبه هفته گذشته در استان لرستان شروع شده بود پنجشنبه در الیگودرز به پایان رسید. برنامه‌های سفرنامه «سلامت‌وامید» که با هدف ارایه خدمات پزشکی، بهداشتی و آموزشی به مردم مناطق محروم برگزار می‌شود پس از اقامه نمازجماعت ظهر و عصر در مسجد امام حسین(ع) شهرک الغدیر در پارک مادر شهرک با قرائت قرآن مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در پشت جایگاه محل برگزاری مراسم، تصویری از آبشار آب‌سفید در 65کیلومتری الیگودرز همراه با کوله سلامت‌وامید به‌عنوان نشان این سفرنامه قرار داشت و در مقابل جایگاه نیز آرم هلال‌احمر با استفاده از گل‌های سفید، سرخ و زرد تهیه شده بود. ایرنا درخصوص اجرای این طرح در الیگودرز نوشت:  «‌محمدتقی توکلی، نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اعزام نماینده‌ای به این مراسم، هزینه ساخت خانه سلامت در این شهرستان را تقبل کرد و یکی از خیرین الیگودرزی نیز زمین موردنیاز این خانه را تأمین می‌کند.»
گزارش سایت رسمی جمعیت هلال‌احمر راوی این بود که مردم الیگودرز در سفرنامه سلامت‌وامید حضور چشمگیری داشتند. ۳۰پیک‌موتوری در سطح شهرستان با کوله‌پشتی‌های مخصوص سفرنامه حضور کاروان سفرنامه سلامت‌وامید را به مردم اطلاع‌رسانی کردند و 4‌هزار نفر در محل اجرای مراسم حضور داشتند. 19چادر در تونلی موسوم به سلامت‌وامید برپا شد و ۳پزشک عمومی و ۲متخصص، خدمات بینا‌سنجی، خونگیری، کنترل بیماری‌های شایع و عفونی، خونگیری و مشاوره و آموزش درباره سایر بیماری‌ها از جمله ایدز را به مردم ارایه کردند. در این تونل 2چادر دیگر هم برپا بود و در آنها محصولات هنری و صنایع‌دستی استان ارایه و نان و آش محلی پخت می‌شد. چادرها به‌عنوان یکی از نمادهای محلی شهرستان الیگودرز در نزدیک محل سفرنامه «سلامت‌وامید» برپا شده بودند و زنان و مردان محلی با پوشیدن لباس‌های محلی اقدام به تهیه‌ آش و نان محلی، بافت فرش و گلیم و دیگر صنایع‌دستی الیگودرز می‌کردند. به علاوه برای سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز عضوگیری می‌شد.
ایرنا نوشت:  « در این مراسم شماری از مقام‌های محلی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین سهراب ترکی امام جمعه الیگودرز، حسین‌رضا مرادی مدیرعامل هلال‌احمر استان لرستان، ولی‌الله میرزایی‌اصل فرماندار این شهرستان، فرمانده سپاه و فرمانده پلیس الیگودرز و بیش از 2‌هزار نفر از اهالی این شهرستان و مناطق اطراف آن حضور داشتند. با توجه به استقبال و حضور زودهنگام مردم در این مراسم، فعالیت تیم‌های پزشکی پیش از آغاز رسمی برنامه شروع شده بود و معاینات تا شب ادامه داشت.»  با توجه به شغل کشاورزی و دامداری مردم این منطقه، در یکی از چادرها آموزش‌های بهداشت محیط و تغذیه برای جلوگیری از ابتلای مردم به تب مالت و رعایت موازین بهداشتی مربوط به نگهداری دام ارایه می‌شد. بروشورهایی نیز درباره این موضوعات تهیه شد و در اختیار مردم قرار گرفت.
گفتنی است در جریان برگزاری این مراسم، 75جایزه از جمله 5دستگاه دوچرخه با هدف گسترش فرهنگ ورزش در بین مردم و براساس شماره‌های ارایه شده پیش از ورود به جلسه توزیع شد.


تعداد بازدید :  228