شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
بازتاب کمک‌های امدادگران به برف‌زدگان در سایت فدراسیون صلیب‌سرخ و هلال‌احمر

سایت فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در گزارشی به امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر ایران در برف و کولاک اخیر در کشورمان پرداخته است.
به گزارش «شهروند»، در این گزارش آمده است: با بازگشت زمستان، داوطلبان جمعیت هلال‌احمر برای کمک به خانواده‌های گرفتار در برف بسیج می‌شوند.
 Ifrc.org نوشت: « بارش نخستین برف سنگین فصل در ایران 11 استان را سفیدپوش کرد و بیش از 2500 نفر را مجبور کرد با کمک امدادگران جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران خانه‌های خود را تخلیه کنند و این درحالی بود که در داخل شهرها و بین شهرها به‌دلیل شرایط بد هوایی جاده‌ها برای مسافرت ناامن
 شده بود.»
در ادامه این گزارش به صحبت‌های ناصر چرخساز، معاون عملیات امدادونجات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر درباره امدادرسانی به افراد متأثر از برف و کولاک در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، اردبیل، زنجان، مازندران، قزوین،کردستان، سمنان، گلستان و گیلان اشاره شده است.
سایت فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در این گزارش به نقل از جمعیت هلال‌احمر ایران نوشته است که در این حوادث جوی 44 تیم شامل 160 نجاتگر به بیش از 2500 نفر خدمات ارایه کردند.
در ادامه این گزارش با اشاره به این‌که ارتفاع برف ماه اکتبر در ایران در برخی مناطق به 10 سانتی‌متر رسید، آمده است: تیم‌های جمعیت هلال‌احمر ایران هر‌سال در آمادگی بالا به سر می‌برند تا نیازهای ضروری آنها را برآورده کنند، زیرا این کشور به دلیل زمستان سخت و طوفانی‌اش معروف است.

 


تعداد بازدید :  118