شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
خانه به خانه

پیشرفت 50‌درصدی اجرای طرح ممیزی در بندرعباس
دبیر ستاد ممیزی شهرداری بندرعباس از پیشرفت 50‌درصدی اجرای طرح ممیزی در این شهر خبر داد.
وحید بارانی با اشاره به این‌که اجرای طرح ممیزی شهر بندرعباس از آذر ماه‌ سال‌گذشته آغاز شده، اظهار کرد: تاکنون حدود 50‌درصد این طرح اجرا شده است.
وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: برنامه‌ریزی بهتر و دقیق در راستای توسعه شهری و دستیابی به اطلاعاتی که بدانیم در یک منطقه و محله چه تعداد ملک وجود دارد، از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.
دبیر ستاد ممیزی شهرداری بندرعباس با تأکید بر اهمیت اجرای طرح ممیزی گفت: اهمیت این موضوع بسیار بالاست، زیرا برنامه‌ریزی و توسعه شهری بر مبنای همین اطلاعات صورت می‌گیرد.
بارانی با تأکید بر دقت در اجرای این طرح تصریح کرد: در این طرح اطلاعات مربوط به کلیه اماکنی که در محدوده شهری قرار دارند، اعم از مسکونی، تجاری، نظامی، عمومی و... برداشت می‌شود.
وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود حدود 120هزار ملک در شهر بندرعباس بررسی و ثبت شود، افزود: با گذشت کمتر از یک سال، اطلاعات مربوط به حدود 60‌هزار ملک توسط کارشناسان ممیزی شهرداری بندرعباس برداشت شده است. دبیر ستاد ممیزی شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: در محدوده منطقه یک شهرداری بندرعباس حدود 95‌درصد اطلاعات برداشت شده و 5‌درصد باقیمانده، اماکن نظامی است که با هماهنگی صورت گرفته تا پایان آبان‌ماه جاری انجام می‌شود.
بارانی ادامه داد: همچنین در محدوده منطقه 2 شهرداری بندرعباس نیز 50‌درصد از کار برداشت اطلاعات صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا آخر آذرماه پایان یابد.
وی با بیان این‌که کار برداشت اطلاعات در منطقه 3 شهرداری نیز از دی‌ماه آغاز می‌شود، تصریح کرد: انجام ممیزی هر 5‌سال یک بار صورت می‌گیرد و در بندرعباس آخرین ممیزی صورت گرفته‌ سال 87 انجام شده است.
دبیر ستاد ممیزی شهرداری بندرعباس با اظهار این‌که در این طرح تنها شهرداری ذینفع نیست، افزود: استانداری، معاونت برنامه‌ریزی استانداری، اداره‌کل راه و شهرسازی و سایر ارگان‌ها و اداراتی که نیاز به اطلاعات این طرح دارند، از نتایج حاصل از اجرای ممیزی بهره‌برداری می‌کنند. وی با تأکید بر این‌که اجرای طرح ممیزی از نظر تهیه نقشه جامع شهری دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: ممیزی با اطلاع قبلی صورت می‌گیرد و با حضور کارشناس ممیزی، کار برداشت اطلاعات املاک مختلف انجام می‌شود. بارانی در انتها نیز اظهار کرد: از عموم شهروندان توقع داریم در اجرای هر چه بهتر این طرح همکاری داشته باشند.

توقف پروژه متروی اهواز در ایستگاه نادری
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز گفت: نشست ساختمان‌ها در خیابان نادری، موجب توقف کار دستگاه حفار TBM  شده است. عباس هلاکویی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دستگاه حفار TBM  اکنون به دهانه ایستگاه نادری و حوالی پایانه مسافربری سابق باهنر رسیده است. اکنون کار متوقف شده و پس از انجام تعمیرات در این نقطه، دستگاه کار خود را ادامه خواهد داد. وی با بیان این‌که عملیات ساختمانی ایستگاه‌ها تاکنون 53‌درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ادامه داد: کار ساختمانی در ایستگاه‌های مترو که پیش از ایستگاه میدان ساعت قرار دارند، درحال انجام است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز گفت: ایستگاه میدان دانشگاه نسبت به دیگر ایستگاه‌ها بزرگتر و از اهمیت بالایی برخوردار است. از یک ماه پیش، تجهیزات در این ایستگاه مستقر شده است.
هلاکویی افزود: با این‌که ایستگاه‌ها در عمق 17 متری ساخته می‌شوند اما برای جلوگیری از نفوذ آب، فونداسیون ایستگاه باید در عمق 28 متری زده شود که این عملیات در ایستگاه دانشگاه ادامه دارد. پس از پایان حفاری، سقف ایستگاه ساخته خواهد شد و عوامل، خاکبرداری را پس از این مرحله انجام خواهند داد.


تعداد بازدید :  340