شماره ۱۳۶۱ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
به «شهروند» افتخار می‌کنم

دکتر علی‌اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر

چند روز گذشته برای نخستین‌بار میهمان شهروندی‌ها بودم، دیدارمان به شنیدن حرف‌ها، پیشنهادها، گلایه‌ها و خواسته‌های صنفی و غیرصنفی گذشت. قول و قرار گذاشتیم و برایشان از این گفتم که تا روزی که هستم، از «شهروند» حمایت می‌کنم. برایشان از آرزوهای بزرگی که برای روزنامه دارم، حرف زدم و دستم را برای دوستی و همکاری به سویشان دراز کردم تا همراهی کنند تا با هم به این آرزوهای بزرگ و دور برسیم. از «هر شهروند، یک شهروند» به‌عنوان شعاری که در ذهنم دارم و می‌خواهم در حد شعار نباشد، گفتم و این‌که برای رسیدن به آن باید همراه باشیم. از این گفتم که شاید سخت باشد اما محال هم نیست روزی برسد که در تمام خانه‌های ایران، حتی در دورافتاده‌ترین روستاها یک روزنامه شهروند باشد. از این‌که وظیفه‌ای روی شانه‌هایمان سنگینی می‌کند این است که در کنار تمام وظایفی که به‌عنوان یک سازمان امدادی و بشردوستانه برعهده داریم، نباید از آموزش همگانی غافل شویم و روزنامه چقدر می‌تواند در رسیدن به این هدف همراه ما باشد.
این امر که روزنامه شهروند برای جمعیت هلال‌احمر می‌تواند یک بازوی ارتباطی قوی و موثر باشد، بر هیچ‌کس پوشیده نیست. درحال حاضر جایگاه خوبی در فضای رسانه‌ای کشور دارد ‌اما معتقدم می‌تواند جایگاهی بالاتر از این هم به دست بیاورد. مطمئنا به دنبال این نیستم و نخواهم بود که برایمان یک بولتن روزانه باشد، بلکه اعتقاد دارم باید پیشروتر و حتی بلندپروازانه‌تر از گذشته به‌عنوان یک رسانه اجتماعی قوی و تاثیرگذار کارش را ادامه دهد و در خدمت اهداف انسانی و اجتماعی هلال‌احمر قرار گیرد.
جمعیت هلال‌احمر وظیفه‌ای جز خدمت به مردم و همراهی آنها ندارد و این کار را با تمام توان انجام می‌دهد، همراهی رسانه نیز در این همراهی تأثیر زیادی خواهد داشت و چه خوب که رسانه‌ای مانند «شهروند» داریم که در کنار پرداختن به مشکلات مردم در مسیر تزریق امید و نشاط به جامعه نیز گام برمی‌دارد. قطعا چه در فضای اجتماعی کشور و چه در حوزه حرفه‌ای مطبوعاتی این روزنامه هم با چالش‌هایی روبه‌روست که جمعیت هلال‌احمر برای گذر از آنها همواره در کنار روزنامه خواهد بود. روزنامه شهروند امروز برایم رسانه‎ای است که به آن افتخار می‌کنم، حتما تا به‌حال قدم‌های خوبی برداشته و شک ندارم با داشتن نیروهایی توانمند در سال‌های پیش‌رو قدم‌های محکم‌تر و موفق‌تری برمی‌دارد.


تعداد بازدید :  490