شماره ۴۲۷ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۴ آبان
صفحه را ببند
معابر پایتخت اجازه تردد به معلولان را نمی دهد

مجتبی شاکری یکی از اعضای  شورای شهر تهران با انتقاد از مناسب نبودن ایستگاه‌های مترو برای تردد معلولان، گفت: یک معلول همان حق و حقوقی را دارد كه یک شهروند سالم دارد و بنابراین ایستگاه‌های مترو باید برای معلولان
مناسب‌‌سازی شوند.
در همین راستا شاکری متذکر شده است که معابر شهری فعلی ما اجازه تردد به افراد معلول را آنگونه که باید نمی‌دهد و واقعیت این است كه افراد معلول نمی‌‌توانند براحتی برنامه‌های خود را انجام دهند. البته این گفته شاکری به خبرگزاری مهر اولین بار نیست که توسط مسئولان مطرح می‌شود و پیش از این نیز بارها چنین موضوعاتی مطرح شده که عملا راه به‌جایی نبرده است.
آنچه که در سطح شهر دیده می‌شود با تمام پستی، بلندی ها و نامناسب بودن فضای شهری، جز سختی و خانه نشینی معلولان چیزی به همراه نداشته و با این نوع شهرسازی نمی توان یک عبور و مرور راحت را برای آنها متصور شد.پای درد دل معلولان هم که بنشینی همگی از فضای نامناسب شهری گلایه دارند و معتقدند تنها با حرف نمی‌توان کاری را پیش برد و باید در عمل اتفاقاتی بیفتد که این افراد در جامعه حضور پیدا کنند. پله‌های بیش از اندازه مترو، نبود آسانسور و پله برقی در برخی ایستگاه‌ها  نه‌تنها باعث شده معلولان از این وسیله استفاده نکنند که حتی سالمندان را هم در استفاده از این وسیله حمل و نقل دچار مشکل کرده است. شاکری البته در انتهای حرف‌های خود به تشكیل كارگروه معلولان در شورای شهر تهران  اشاره می‌کند که به منظور آسایش بیشتر معلولان تشکیل شده و مصوبات و برنامه هایی که در شورا انجام می‌شود را به طور جدی پیگیری می‌کند. او معتقد است  شورای چهارم نسبت به معلولان نگاه ویژه‌‌ای دارد و تا حد ممکن پیگیر رعایت حقوق معلولان هستند.


تعداد بازدید :  264