شماره ۱۳۶۱ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
حکایت تیمی که بعد از 44‌سال هیچ تلاشی برای المپیک رفتنش نمی‌شود
بچه سرراهی به نام «امید»

شهروند| در شرایطی که تیم‌ملی امید باید کمتر از 6ماه دیگر در بازی‌های آسیایی جاکارتا شرکت کند، هنوز در بلاتکلیفی مطلق به سر می‌برد و مثل همیشه مدیران با این تیم مثل یک بچه سرراهی برخورد می‌کنند.
امیدها نه اردو دارند، نه سرمربی
درحال حاضر اکثر تیم‌های رشته‌های مختلف ورزشی خودشان را برای حضور پرقدرت در بازی‌های آسیایی آماده می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های مختلفی هم برای موفقیت ورزشکاران و تیم‌ها از سوی فدراسیون‌ها و کمیته المپیک انجام شده است. منتهی در اتفاقی عجیب مسئولان هنوز سرمربی و اعضای کادر فنی تیم امید را انتخاب و معرفی نکرده‌اند و اصلا معلوم نیست چه برنا‌مه‌‌ای برای موفقیت این تیم دارند. پیش از این اعلام شده بود که کمیته فنی فدراسیون فوتبال سرمربی تیم امید را تا اواخر بهمن‌ماه انتخاب خواهد کرد تا در تعطیلات لیگ برتر و نوروز 97 نخستین اردوی آماده‌سازی امیدها با کادر جدید برگزار شود که این اتفاق تا کنون رخ نداده است.
توضیح روابط عمومی فدراسیون فوتبال
روابط عمومی فدراسیون فوتبال روز گذشته اعلام کرد که نشست کارگروه آماده‌سازی تیم‌ملی امید در روزها و هفته‌های آینده برگزار می‌شود و کارشناسان درحال بررسی گزینه‌های هدایت تیم امید هستند تا این تیم به خوبی برای حضور در رقابت‌های پیش‌رو آماده شود. طبق اعلام مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال مهدی تاج به‌عنوان رئیس این مجموعه شخصا موضوع انتخاب سرمربی تیم امید را پیگیری می‌کند تا همین کادر برنامه‌ریزی برای صعود این تیم به المپیک را هم انجام بدهد.
سال‌های‌ سال ناکامی ادامه دارد؟!
نکته قابل تأمل اینجاست که در 40‌سال گذشته مدیران مختلف فدراسیون فوتبال هربار که زمان برگزاری مسابقات تیم امید شده، اعلام داشته‌اند بهترین برنامه‌ریزی را برای موفقیت امیدها در دستور کار خود قرار داده‌‌اند اما نتیجه جز شکست و فاجعه چیز دیگری نبوده است. در شرایط کنونی هم تیم‌ملی امید بعد از ناکامی در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا و نرسیدن به دور پایانی این مسابقات برای مدتی طولانی منحل شد و از حدود 8ماه قبل تاکنون نه‌تنها اردویی نداشته بلکه سرمربی هم ندارد. حالا هم همه منتظر هستند ببینند در دور جدید فدراسیون چه تصمیمی برای تیم همیشه ناکام امید اتخاذ خواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  382