شماره ۱۳۶۱ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۵ اسفند
صفحه را ببند
خبرنامه

سفیر مالزی در تهران: واژه‌ها از بیان سخت‌‎کوشی نجاتگران هلال عاجزند

شهروند| مراسم قدردانی از نجاتگران جمعیت هلال‌احمر که در عملیات جست و جوی کوهنوردان مالزیایی در کوه دماوند شرکت کرده بودند با حضور سفیر مالزی در تهران و رئیس سازمان امدادونجات برگزار شد. در این مراسم رستم یحیی، سفیر مالزی در تهران با اشاره به حادثه رخ داده در آذرماه 95 گفت: اواخر‌ سال ۲۰۱۶ گروهی از کوهنوردان مالزیایی قصد صعود به قله دماوند را داشتند که اشتباهات و حوادثی که رخ داد منجر به فوت دو نفر از این کوهنوردان شد. وی افزود: در شرایط سخت آب‌و‌هوایی تیم امدادونجات جمعیت هلال‌احمر عملیات‌های متعدد امدادونجات متعددی را انجام دادند که درنهایت پیکر این دو کوهنورد پیدا و به مالزی بازگردانده و تحویل خانواده آنان شد. سفیر مالزی در تهران با تأکید بر این‌که قدردانی از شخصی که زندگی خود را برای کمک به افراد ناشناس به خطر می‌اندازد بسیار سخت و غیرممکن است، افزود: اهمیت واژه قدردانی هیچگاه برابر با اهمیت یافتن پیکر شخص غریبه از سرزمین دیگر نخواهد بود. وی با تأکید بر این‌که حتی واژه‌ها از بیان این سخت‌کوشی عاجزند افزود: پس از این عملیات امدادونجات آنچه عیان بود قهرمانان و داوطلبان‌ بودند که با شجاعت خود باعث آرامش خانواده این عزیزان شدند. سفیر مالزی افزود: مردم مالزی از شما بسیار ممنون هستند شما نمونه سخت‌کوشی و قهرمانان فداکار هستید و به این دلیل تمام روز اگر از زحمات بی‌دریغ شما قدردانی کنم باز هم کم است.
نجاتگران در پی ایجاد آرامش
 برای خانواده مفقودان
در این جلسه مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات با تأکید بر این‌که امدادگران هلال‌احمر تمام تلاش خود را انجام دادند تا آرامش به خانواده‌های کوهنوردان مالزیایی برگردد، افزود: از سفارت مالزی شدیداً پیگیر عملیات جست‌وجو بودند و همکاری خوبی را با هلال‌احمر داشتند. سلیمی خاطرنشان کرد: نگاه جمعیت این است که در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات و عملیات‌های امدادی را به انجام برساند. جمعیت هلال‌احمر فارغ از نگاه سیاسی،قومی و فرهنگی اقدام به ارایه خدمات به هموطنان می‌کند. وی با اشاره به حادثه غرق‌شدن کشتی سانچی و از دست دادن دریانوردان ایرانی در این حادثه افزود: ما حال خانواده کوهنوردان گم شده در کوه و انتظارشان را کاملا درک می‌کنیم و امدادگران هلال‌احمر با تمام توانشان برای رفع نگرانی این خانواده‌ها تلاش کردند. رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به این‌که اکثر نجاتگران جمعیت هلال‌احمر داوطلبانه و بدون دریافت مزد در عملیات‌های سخت و طاقت‌فرسا شرکت می‌کنند، افزود: خیلی از افرادی که در عملیات دماوند شرکت داشتند هم اکنون در دنا و در شرایط بسیار سختی هستند تا پیکر قربانیان سقوط هواپیما را به خانواده‌هایشان برگردانند. در این جلسه شاهین فتحی، معاون عملیات سازمان امدادونجات گزارشی از روند جست‌وجوی دو کوهنورد مفقودی در کوه دماوند ارایه کرد. در پایان از نجاتگران فعال در این عملیات با اهدای لوح تقدیر و هدیه از سوی سفارت مالزی و سازمان امدادونجات قدردانی شد.

اعزام کاروان سلامت به روستاهای کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

شهروند| داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان‌شرقی اقدام به اعزام کاروان‌های حمایتی وسلامت به روستاهای کم‌برخوردار آذرشهر و بستان آباد کردند. این کاروان‌ها به روستاهای زینت‌لو (120خانوار)، کوخالو (60 خانوار) از توابع آذرشهر و روستای ترکمپور (80 خانوار) از توابع بستان‌آباد اعزام شده‌اند که در این روستاها خدمات ویزیت وداروی رایگان، تست فشار خون و تست قند خون و همچنین توزیع لباس از قبیل کفش، شلوار، پیراهن، مانتو، شال‌گردن و لوازم‌التحریر در میان خانوارهای کم‌برخوردار روستایی انجام شد.


تعداد بازدید :  290