شماره ۱۳۵۸ | ۱۳۹۶ شنبه ۱۲ اسفند
صفحه را ببند
سینمای جهان

ددلاین نوشت: کوئنتین تارانتینو که از چند ماه پیش در تدارک ساخت فیلم جدید خود درباره قتل شارون تیت به دست خانواده منسون بود، علاوه بر انتخاب برد پیت، نام فیلمش را هم اعلام کرد. این فیلم که نهمین فیلم کارنامه تارانتینوست، روزی روزگاری در ‌هالیوود نام دارد و به گفته تارانتینو در‌ سال 1969 در اوج دوران هیپی‌گری داستان دو شخصیت است. یکی ریک دالتون ستاره سابق سریال‌های وسترن و دیگری کلیف بوث بدلکار قدیمی او. در این میان ریک یک همسایه مشهور دارد: شارون تیت، بازیگر مشهور و همسر رومن پولانسکی...
علاوه بر برد پیت و لئوناردو دی کاپریو؛ تاکنون فقط صحبت از حضور مارگو رابی رسانه‌ای شده؛ که هنوز قطعی نیست. با توجه به علاقه همیشگی تارانتینو به سرجیو لئونه به نظر می‌رسد انتخاب عنوان فیلم نوعی ادای دین به فیلم‌های «روزی روزگاری در غرب» و «روزی روزگاری در آمریکا» باشد.

ورایتی نوشت که جشنواره فیلم سانفرانسیسکو همراه نمایش فیلم جدید شارلیز ترون از او قدردانی می‌کند. این قدردانی پس از نمایش فیلم جدید وی با عنوان تالی صورت می‌گیرد. تالی که ماه پیش در جشنواره فیلم ساندنس برای نخستین‌بار اکران شد، فیلم جدید جیسون رایتمن است که پیش از این با فیلم‌های جونو و بالا در آسمان اسکار گرفته و مورد تقدیر قرار گرفته است. شارلیز ترون که جایزه بهترین بازیگر زن اسکار را برای تصویر یک قاتل سریالی در فیلم هیولا دریافت کرده؛ به گفته راشل روزن مدیر جشنواره فیلم سانفرانسیسکو «یکی از استعدادهای بزرگ سینماست و این فستیوال اشتیاق او برای تصویر کردن طیف گسترده‌ای از شخصیت‌های متنوع را ارج می‌نهد.»

دوروتی آرزنر کارگردان اسطوره‌ای سینما که بیش از هر زن دیگری به صنعت فیلم خدمت کرد، از سوی پارامونت مورد قدردانی قرار گرفت. ‌هالیوود ریپورتر خبر داد که این استودیو یکی از ساختمان‌هایش در ‌هالیوود را طی مراسمی به نام این بانوی فیلمساز کرد. آرزنر که کارگردانی ۱۱ فیلم را برای پارامونت در دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ انجام داد و نخستین عضو زن انجمن کارگردان‌های آمریکا در تاریخ بود؛ بیش از این اما به‌عنوان استاد بزرگ کارگردان بزرگی چون فرانسیس فورد کاپولا شناخته می‌شود که در دهه ۱۹۶۰ در مدرسه فیلم یوسی‌ال‌ای در کلاس‌های آرزنر شرکت می‌کرد. در این مراسم مدیرعامل پارامونت در کنار کاپولای بزرگ حضور داشت و درنهایت پلاکی بر ساختمان لباس این استودیو نصب شد که به نام آرزنر بود. آرزنر بیش از ۵۰ فیلم در کارنامه‌اش داشت.


تعداد بازدید :  410