شماره ۱۳۵۵ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ اسفند
صفحه را ببند
نقشه راه حقوق شهروندی!

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي طنزنویس [email protected]

مولاوردی، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی گفته است؛ برای اجرای کامل منشور حقوق شهروندی به نقشه راه احتیاج داریم.
خدمت ایشان عرض می‌کنم ما الان هم نقشه راه داریم به چه قشنگی. در حد گوگل مپ دقت دارد و البته به اندازه waze فیلتر است. حالا در هرصورت ما می‌توانیم تجربیات خود را در اختیار دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی قرار دهیم که از دوباره‌کاری و تلف‌کردن سرمایه جلوگیری شود.
نقشه راه دسترسی به حق حیات سلامت و کیفیت زندگی
در نقشه راه دسترسی به حق حیات شما آزادی عمل بالایی دارید و به منظور دسترسی هرچه سریع‌تر تمامی مردم به این حقوق، مسیرهای گوناگون و متنوعی تدارک دیده شده است. شما می‌توانید با حرکت به سمت خوزستان و حضور در گردوغبار روح‌افزای جنوب به حقوقتان دسترسی پیدا کنید یا با یک گردش 180 درجه به سمت دریاچه همیشه ارومیه بروید و در آیین آب‌رفتن دریاچه شرکت کنید. مسیرهای زاینده‌رود در اصفهان، دریاچه ‌هامون در سیستان و البته میدان ونک زیر تابلوی شاخص کنترل کیفیت هوا نیز از دیگر مسیرهای جایگزین است. خوش بگذرد.
حق امنیت شهروندی
نقشه راه‌رسیدن به این حق کمی پیچیده است. شما باید ابتدا برای درامان‌ماندن از سرقت خودروی خود یا کیف‌زنی از کوچه‌های خلوت شهر خارج شوید. به منظور پیشگیری از دزدیده‌شدنتان و جلوگیری از تعدی به‌ویژه درخصوص بانوان، لطفا از پیچیدن به سمت بزرگراه‌های خارج شهر اجتناب کنید. به منظور جلوگیری از شنیدن فحاشی همشهریان حین تصادف‌های رانندگی، عدم مواجه‌شدن با گشت ارشاد، جلوگیری از وحشت عبور از روی خط عابر پیاده و... نیز می‌بایست از حضور در مناطق و اماکن شلوغ و عمومی و مرکز شهر خودداری کنید. همچنین از خریدن هرگونه خرس عروسکی و شکلات قلب‌دار اکیدا خودداری شود. این‌طور که نقشه راه ما در این زمینه نشان می‌دهد شما بهتر است در خانه بمانید و بیرون نیایید.
حق اقتصاد شفاف و رقابتی
نقشه راه ما نشان می‌دهد بهترین مسیر برای رسیدن به این حق مسیرهای منتهی به میدان فردوسی و چهارراه استانبول است. با توجه به این‌که تازگی در این محدوده رفع سد معبر شده و دلالان ارزی جمع‌آوری شده‌اند، با خیال راحت خودروی خود را پارک و به صرافی‌ها مراجعه کنید.
حق حریم خصوصی
طبق اصل چاردیواری اختیاری و تعمیم این ضرب‌المثل به این موضوع که خارج از چاردیواری هیچ اختیاری وجود ندارد، بهتر است از منزل خارج نشده و خودتان حریم خودتان را حفظ کنید. فقط درصورتی که زنگ در را زدند، در را باز نکنید ممکن است یا برای جمع‌کردن دیش‌های ماهواره همسایه‌تان آمده باشند (چون شما که ماهواره ندارید!) یا در پوشش مامور قرائت کنتور برق، دزد باشند.
حق محیط‌زیست سالم
فعلا و تا اطلاع ثانوی، این مسیر به علت اتفاقات اخیر در این حوزه مسدود است. مسیر جایگزین فعلا تعریف نشده اما شکارچیان درحال پیداکردن راه دسترسی به این محدوده هستند که به محض اطلاع از آن، نقشه راه مسیر مذکور در اختیار معاون رئیس‌جمهوری قرار خواهد گرفت.


تعداد بازدید :  531