شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست روحانی برگزار شد
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی گفت:  مناسب است پس از این مباحث دبیرخانه شورا با جمع‌بندی پیشنهادهای اعضا، راهکارهای ارایه‌شده را در جلسه بعدی ارایه دهد تا به بهترین راه‌حل برای پیگیری تحقق مأموریت‌های دوره جدید فعالیت شورایعالی انقلاب فرهنگی دست یابیم. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، روحاني با بیان این‌که مأموریت‌های محوله به شورایعالی انقلاب فرهنگی صرفا با تصویب سند یا ایجاد نهادهای جدید محقق نخواهد شد، اظهار داشت: اگر نظر اعضا بر این قرار گرفت که باید بر نحوه اجرای مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی نظارت دقیق‌تر و جدی‌تری صورت گیرد، چنین خواهیم کرد.
رئیس‌جمهوری پیشنهاد داد براساس نظرات اعضا، در هر جلسه گزارشی از نحوه و میزان اجرایی شدن مصوبات شورا ارایه شده تا براساس آن، برنامه عمل شورایعالی انقلاب فرهنگی در آینده معین شود. بر همین اساس مقرر شد، دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی پیشنهادات مشترک ارایه‌شده از سوی اعضا در دو جلسه اخیر را جمع‌بندی كند و برای تأیید نهایی در جلسه آینده ارایه دهد و همچنین سازوکاری برای نظارت و پیگیری جدی‌تر و منسجم بر اجرای مصوبات شورا طراحی شود.
در این جلسه اعضا از زحمات مهندس ضرغامی به‌عنوان رئیس سازمان صداوسیما در 10‌سال گذشته قدردانی کردند.

مصباحی مقدم اعلام کرد: انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت پس از چهلم آیت الله
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد که روند کار جامعه روحانیت مبارز همچون گذشته است و تغییری در آن ایجاد نخواهد شد.
به گزارش ایلنا، غلامرضا مصباحی مقدم درخصوص جلسه گذشته جامعه روحانیت مبارز گفت: جلسه گذشته جامعه روحانیت مبارز با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و تنها 4 نفر در این جلسه حضور نداشتند. جناب آقای روحانی هم گفته بودند که در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی حضور دارند و ما منتظر فرصتی هستیم که جلسات جامعه با تشریف‌فرمایی ایشان هماهنگ شود اما بقیه اعضا که 22 نفر بودند ازجمله آیت‌الله محمد یزدی و امامی کاشانی در جلسه حاضر بودند.
وی در ادامه یادآور شد: در این جلسه ضمن یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی و قرائت فاتحه برای ایشان، بحث‌ها و گفت‌وگوهایی درخصوص انتخاب دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به عمل آمد و پیشنهاد کمیته سیاسی جامعه این بود که موضوع انتخاب دبیرکل به جلسه بعدی جامعه روحانیت مبارز موکول شده تا حرمت آیت‌الله مهدوی‌کنی حفظ شود.
مصباحی‌مقدم با بیان این‌که در جلسه سه‌شنبه شب درخصوص همکاری جامعه روحانیت با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم صحبت شد، گفت: در این جلسه تأکید شد در صورتی که اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم صلاح بدانند، همانند گذشته اعضای جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسائل سیاسی همکاری داشته باشند و مقرر شد که آیت‌الله یزدی این مسأله را با اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درمیان بگذارد.
این نماینده مجلس همچنین در ادامه تصریح کرد: از آقای ناطق‌نوری و ‌هاشمی برای حضور در این جلسه دعوت شده بود، اما حضور نداشتند.

معاون پارلمانی رییس جمهوری: نمایندگان با رأی خوب، بلاتکلیفی وزارت علوم را پایان دهند
معاون پارلمانی رییس جمهوری با بیان اینکه فخرالدین احمدی دانش آشتیانی گزینه جدید دولت برای تصدی وزارت علوم از مدیران بسیار باسابقه آموزش عالی کشور است، گفت: نمایندگان با رأی خوب، وزارت علوم را از بلاتکلیفی خارج کنند. به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری با اشاره به اینکه دانش آشتیانی شخصیتی ارزشی از خانواده ای روحانی است، یادآور شد: آقای دانش سال ها مسئولیت معاونت وزیر در حوزه آموزش عالی و آموزش و پرورش را برعهده داشته و حوزه فعالیت وی اساسا پس از پیروزی انقلاب در این زمینه بوده است.
 انصاری با تاکید بر اینکه دانش آشتیانی هیچ حاشیه ای نداشته و دغدغه وی خدمت به انقلاب و نظام بوده است، ادامه داد: بنابراین امیدواریم مجلس شورای اسلامی رأی خوبی به وی دهد.

حبیبی خبر داد:  دیدار حزب مؤتلفه  با جبهه پایداری
دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی از دیدار اعضای حزب با جبهه پایداری خبر داد.
به گزارش فارس، محمدنبی حبیبی، اظهار کرد: بنای ما اصولاً این است که مذاکره بین تشکل‌های اصولگرا یک کار لازم است و معتقدیم مذاکره نکردن و ارتباط نداشتن یک اقدام نادرست سیاسی محسوب می‌شود بنابراین از هر ملاقاتی با تشکل‌های مختلف اصولگرا استقبال می‌کنیم.
حبیبی افزود: هیچ تشکل اصولگرای شناخته‌شده‌ای از این قاعده مستثنی نیست از این رو اصولگرایان باید با هدف تقویت همگرایی بین خود از هیچ ارتباط و رایزنی ابایی نداشته باشند.


تعداد بازدید :  325