شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
پیرموذن
شمخانی مامور پیگیری مسأله پارازیت‌های ماهواره‌ای شده است

شهروند| موضوع ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای برای جلوگیری از دریافت امواج توسط گیرنده‌های تلویزیونی بار دیگر مطرح شده است. این‌بار کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل و عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی به جلسه این فراکسیون درباره پارازیت‌ها اشاره کرده و گفته دبیر شورایعالی امنیت ملی مامور رسیدگی به موضوع شده است:
آخرین پیگیری‌های فراکسیون محیط‌زیست مجلس درباره ارسال پارازیت‌های ماهواره‌ای و مضر تشخیص داده شدن آن برای سلامتی شهروندان به کجا رسیده است؟
فراکسیون محیط‌زیست درباره ارسال پارازیت‌هایی که با موج طولانی ارسال می‌شوند با حضور تعدادی از مسئولان دستگاه‌ها جلسه‌ای را برگزار کرد و در نهایت تسریع در رسیدگی به این موضوع مورد تأکید اعضای فراکسیون قرار گرفت. این موضوع کتباً با آقای شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی درمیان گذاشته شده که چنانکه می‌دانیم ایشان موضوع را مورد بررسی جدی قرار داده است.
آیا فراکسیون به این نتیجه قطعی رسیده که ارسال پارازیت‌ها برای سلامتی شهروندان مضر بوده است؟
فراکسیون مطلقا معتقد است ارسال امواج رادیویی بلند در راستای پارازیت انداختن روی گیرندگان ماهواره‌ای برای سلامتی شهروندان مضر است، البته موج کوتاه با فاصله زمانی کوتاه مضر نیست اما امواجی که فاصله زمانی آنها بیشتر است و از موج بلند هم برای ارسال آن استفاده می‌شود برای سلامتی شهروندان ضرر دارد. در همین زمینه شورایعالی امنیت ملی کارگروه‌هایی تشکیل داده که موضوع را به نتیجه نهایی می‌رساند.


تعداد بازدید :  277