شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
بن‌بست معمایی غواصان در ردیابی جسد دختر قایقران

شهروند| جست‌وجوی تیم‌های غواص و نیروهای دریایی استان گیلان برای پیدا کردن جسد دختر قایقران در مرداب انزلی بعد از گذشت 6 روز با معمایی پیچیده روبه‌رو شد. غواصان و تیم‌های دریایی و همچنین خانواده این دختر جوان همچنان در انتظاری سخت و طولانی در اطراف مرداب انزلی به انتظار خبری از پیداشدن جسد او هستند. وقتی شادی سرخیل عضو تیم قایقرانی استان گیلان برای تمرین به تالاب انزلی رفته بود قایقش واژگون شد و در چشم بر هم زدنی طعمه مرداب شد.  صبح شنبه 17 آبان ماه دختر 21 ساله همراه ۱۱ عضو دیگر تیم کایاک با نظارت مربیانشان که در داخل دو قایق موتوری نشسته بودند وارد پیست قایقرانی تالاب انزلی شدند. تمرین‌شان آغاز شد و درحالی‌که یک‌هزار و 500 متر پارو زده بودند ناگهان ورق برگشت. جریان آب کمی تند بود و به همین خاطر موج شدیدی در مرداب حرکت کرد و قایق 2 قایقران واژگون شد. مربیان که نظاره‌گر این حادثه هولناک بودند بلافاصله وارد عمل شدند و خود را به قایقی که نزدیک تر بود، رساندند و او را از آب بیرون ‌آوردند.
 20 ثانیه طول کشید تا قایق موتوری خودش را به سمت قایق شادی برساند. اما دیگر کار از کار گذشته بود و شواهد ماجرا نشان می‌داد شادی طعمه آب‌های مرداب شده است. چند دقیقه بعد نیروهای امدادی هلال‌احمر و دریابانی مرداب انزلی وارد مرداب شدند تا ردی از دخترک قایقران به دست بیاورند. اما حالا 6 روز از آغاز عملیات تیم‌های غواصی می‌گذرد و پیدا نشدن جسد شادی گره کوری را پیش روی تیم غواصی و دریابانی قرار داده است. از روز دوشنبه 6 گروه دو نفره غواص نیز وارد تالاب انزلی شدند اما همچنان جسد دخترک قایقران در تالاب انزلی مفقود است. امید عظیمیان مدیر روابط عمومی هلال‌احمر استان گیلان در رابطه با فرضیات پیچیده جسد
 گم شده دختر قایقران به «شهروند» گفت: « آب مرداب بسیار سرد بود و امکان دارد که این قایقران در همان لحظه افتادن به آب دچار گرفتگی عضلات و ایست قلبی شده. با این حال 2 فرضیه در رابطه با پیدا نشدن جسد او پیش روی ما قرار دارد؛ یکی این‌که شاید جسدش در کف مرداب در میان گل و لای حبس شده باشد و یک فرضیه دیگر احتمال دارد جریان آب او را به سمت دریا برده باشد.»


تعداد بازدید :  127