شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
حضور داریوش ارجمند و شهداد روحانی و جمعی از هنرمندان در غرفه «شهروند»
با توصیه وزیر و وکیل نمی‌توان هنرمند شد
محمود عزیزی: تاریکی‌ها را شما باید نشان دهید

رضا نامجو| غرفه روزنامه شهروند در پنجمین روز نمایشگاه مطبوعات امسال، شاهد حضور چهره‌های هنری چون داریوش ارجمند، شهداد روحانی و محمود عزیزی بود. داریوش ارجمند بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون با حضور در غرفه «شهروند» و در حضور مدیرمسئول و سردبیر روزنامه شهروند درد دل‌های جامعه هنرمندان پیشکسوت را مطرح کرد.
این بازیگر سینما سخنانش را با انتقاد از وضع برخی از رسانه‌ها آغاز کرد و گفت: وقتی روزنامه‌های کشورمان از هنرمندان پیشکسوت کشور مطلبی نمی‌نویسند طبیعی است که خیلی‌ها ما را نشناسند. در این شرایط طبیعی است به هنرمندان باسابقه احترام لازم گذاشته نشود.
این هنرمند با ادای احترام به تمام کسانی که در راه خدمت واقعی به ایران کار می‌کنند، گفت: من به همه کسانی که در بخش‌های مختلف برای این مملکت کار می‌کنند احترام می‌گذارم اما گمان می‌کنم کاری که بنده یا آقای دکتر عزیزی برای این فرهنگ انجام داده‌ایم، از وزنه‌ای که آقای رضازاده بالای سر برد کوچکتر نیست. کسانی که در این جمع نشسته‌اند 60‌سال یا بیشتر است که برای فرهنگ ایران وزنه‌های سنگینی بالای سر می‌برند. سوال اینجاست که هنرمندان واقعی در کجای این روزنامه‌ها حضور دارند.
این هنرمند با اشاره به دغدغه‌ای که برای موسسه هنرمندان پیشکسوت وجود دارد، گفت: برخی رسانه‌ها با توجه به نیازشان به سراغ ما می‌آیند اما من امروز به نمایشگاه آمدم تا به همه سردبیران و مدیر مسئولان روزنامه‌ها بگویم چنین موسسه‌ای با خون دل به وجود آمده و باید آن را دریابید. سال‌های زیادی از تصویب تشکیل این موسسه در شورای انقلاب فرهنگی می‌گذرد اما امروز که با شما صحبت می‌کنم موسسه با خون دل من و دوستانم راه افتاده است. ما برای تشکیل این موسسه خون دل خوردیم و برخی رسانه‌ها ما را به خطوط سیاسی خاصی منتسب کردند. ما همچنان مستقل هستیم و به جز خداوند به هیچ‌کس اعتقاد نداریم.
ارجمند در بخش دیگری از سخنانش گفت: همه دوست دارند با هنر، روز‌مرگی کنند اما افرادی که در این موسسه هستند کسانی‌اند‌ که هیچ‌کس نمی‌تواند از آنها استفاده ابزاری کند. اینها حقیقت مجسم‌اند. یادگار نیم‌قرن هستند و باید توسط شما رسانه‌ها معرفی شوند.
او که از وضع هنرمندان پیشکسوت گلایه داشت سخنانش را با یک سوال ادامه داد: نسلی که دارد می‌آید هیچ راهی جز ادامه دادن راهی که ما پیموده‌ایم ندارد. می‌دانید چرا؟ چون در ساحت هنر، خبری از میانبرهای مرسوم نیست. در این حوزه نمی‌شود به دیگران درجات افتخاری بدهید. کسی که می‌خواهد توکلی یا عزیزی بشود باید همه راه او را برود. در حوزه هنر نمی‌شود یک‌شبه با سفارش فلان وزیر یا فلان وکیل ره صدساله را رفت. چرا به سیاست‌مدارها بها می‌دهید اما قدر هنرمندان را نمی‌دانید. چرا فقط وقتی که نیاز دارید با امثال ما گفت‌وگو می‌کنید؟ امیدوارم روزنامه شهروند با توجه به حساسیتی که در مورد مسائل اجتماعی دارد و البته ظرافتی که در موشکافی آنچه پیرامونمان می‌گذرد دارد شهروندان پیشکسوت را شهروند درجه یک بداند و به پای احترام، آنها را مورد توجه قرار دهد.
دکتر محمود عزیزی از ارجمند به خاطر مطرح کردن مشکلات هنرمندان تشکر کرد و گفت: خیلی از مسائل در جامعه ما رخ می‌دهد که ما در مورد جزییات آن آگاهی نداریم. به نظر شما چه چیزی در مطبوعات قابل استناد است؟ اگر استنادی در کار نباشد، مردمی که فردا در این کشور زندگی خواهند کرد چگونه متوجه این کم و کاستی‌ها خواهند شد؟ تاریکی را شما باید به مردم و مسئولان نشان دهید. اگر به دنبال یک روزنامه واقعی هستیم، باید بتوانیم با مطبوعات به مردم آرامش، احترام و امید بدهیم. باید کاری کنیم تا آنها شب‌ها راحت بخوابند. این تعریف یک روزنامه واقعی است.
عبدالرسول وصال مدیرمسئول «شهروند» بعد از شنیدن سخنان ارجمند و عزیزی گفت: من و همه همکارانم در روزنامه شهروند مطابق آنچه تاکنون درصددش بودیم با شما و بقیه هنرمندانمان پیمان می‌بندیم به گونه‌ای دیگر در مورد هنرمندان بیندیشیم. پیمان می‌بندم «شهروند» رسانه‌ای برای رساندن درد دل‌ها و حرف‌های هنرمندان گرانقدر کشورمان باشد. امیدوارم بتوانیم درد‌دل‌های آنها را به گوش مردم و مسئولان برسانیم. امیدوارم‌ سال آینده در حضور همه شما در غرفه «شهروند» در مقابل قولی که به آقای ارجمند دادم شرمنده نشده باشیم. شهداد روحانی رهبر ارکستر شناخته‌شده کشورمان از دیگر میهمانان غرفه «شهروند» در پنجمین نمایشگاه بود. روحانی پس از تورق روزنامه شهروند، عملکرد این روزنامه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: آنچه بیش از هر اتفاق دیگری مرا خوشحال می‌کند برطرف کردن مشکلات مردم ایران است. وقتی لبخند را بر لب آنها می‌بینم تمام غم‌های عالم یادم می‌رود. امیدوارم رسانه شهروند در ادامه قدم‌های محکمی بردارد تا مسیری را که در این حوزه آغاز کرده به خوبی بپیماید. در شرایط کنونی لازم است نگاه رسانه‌ها به مردم تغییر کند تا بازخورد واقعی رسانه‌ها در زندگی مردم متجلی شود.
گفتنی است چهره‌های هنری دیگری چون استاد قربانعلی عجلی، محمدحسین عطارچیان، نصرالله متقال‌چی، مهدخت مخبر، آرش نیلگون، خسرو حکیم‌رابط، اسماعیل خلج، جمشید جهان‌زاده، عزت‌اله مهرآوران، خسرو عمارلویی، هوشنگ توکلی، منوچهر پناهی‌نژاد، عباس ملکی، افشین بختیار، صیاد صبور با همکاری سیدعباس عظیمی (مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، فرهاد بادپا و علی ابراهیمی در پنجمین روز نمایشگاه مطبوعات میهمان غرفه روزنامه شهروند بودند.

همياران مبتلايان به سرطان مهيار در غرفه «شهروند»

روز گذشته در غرفه «شهروند» حرف از قدم‌هاي خير براي بيماران مبتلا به سرطان بود. صحبت‌هايي كه با حضور موسسه خيريه همياري مبتلايان به سرطان مهيار در غرفه روزنامه شهروند صورت گرفت. اين موسسه در ‌سال 1387 با نيت پاك و همت چند انسان نيكوكار و دردآشنا با سرطان، در قالب نهادي غيرانتفاعي با شماره 23126 در مراجع قانوني كشور به ثبت رسيده است و از آن زمان تا كنون در جهت انجام امور خيريه در زمينه‌هاي پيشگيري، درمان، حمايت و نگهداري از مبتلايان به سرطان و خانواده‌هاي آنان و همكاري با موسسات و نهادهاي مرتبط كه موضوع فعاليت موسسه است، در تلاش است. مهيار بر آن است كه يكي از معتبرترين مراكز حمايتي بيماران مبتلا به سرطان در ايران را ايجاد نمايد. از آن‌جا كه از‌سال 1370 موسسه خيريه محك متكفل وظيفه خطير حمايت از كودكان مبتلا به سرطان تا سقف سني 14‌سال شده است، موسسه مهيار با چشم‌انداز حمايت از بيماران مبتلا به سرطان بالاي 14 سال،‌ حركت خود را آغاز کرد. موسسه خيريه همياري مبتلايان به سرطان مهيار نهادي كاملاً مستقل، غير انتفاعي، غيرسياسي و يكپارچه است كه ضمن توجه و احترام به ارزش‌ها و اعتقادات جامعه ايراني، به اهداف عالي انساني مي‌انديشد و دراين راه از حمايت‌هاي مالي و مشاركت‌هاي سازمان‌ها و نهادهاي خصوصي و غير خصوصي و افراد نيكوكار داخل و خارج كشور در راستاي تحقق مأموريت خود كه همانا انجام امورحمايتي، درماني براي مبتلايان و دردمندان سرطان است استقبال مي‌كند. جمعي از مددكاران و اعضاي اين انجمن ديروز در پنجمين روز برگزاري نمايشگاه مطبوعات چند ساعتي را در غرفه «شهروند» در كنار مديرمسئول اين روزنامه نشستند و درباره برنامه‌هاي آينده خود و دغدغه‌هايشان در رابطه با بيماران مبتلا به سرطان براي خوانندگان اين روزنامه صحبت كردند. همچنين با ورود اين اعضا بروشور‌هاي اين موسسه توزيع شد.

 


تعداد بازدید :  285