شماره ۱۳۵۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
روی خط خبر

آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) در حضور مقام معظم رهبری
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام رهبری| آخرین شب مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها، با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد. در این مراسم که هزاران نفر از اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولان حضور داشتند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی با تبیین عوامل درونی و بیرونی ارتجاع و جلوه‌های آن خاطرنشان کرد: ارتجاع به معنی بازگشت به بینش‌ها، ارزش‌ها و رفتارهای جاهلیت است و اگر جامعه دچار ارتجاع شد، همه ارزش‌ها از بین خواهد رفت. سخنران مراسم با تأکید بر اهمیت عبرت‌آموزی از ایام فاطمیه گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها در خطبه عمیق فدکیه خطر ارتجاع را گوشزد کرده و ارتجاع را عامل بسیاری از مصائب می‌دانند لذا همه باید مراقب این خطر باشند. همچنین در این مراسم آقای سماواتی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداخت.

تسلیت معاون اول رئیس‌جمهوری به زهرا رهنورد
دولت | معاون اول رئیس‌جمهوری در پیامی درگذشت مادر زهرا رهنورد را تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت کرد. در متن پیام اسحاق جهانگیری آمده است: سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد، خبر درگذشت مادر ارجمندتان موجب تأثر و تأسف شد. این مصیبت غم‌انگیز را به سرکار عالی و سایر بستگان عزادار تسلیت می‌گویم و برای آن فقیده سعیده رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت می‌کنم.

رئیس مجلس: تضعیف ریشه‌های انقلاب خیانت است
خانه ملت| علی لاریجانی، رئیس مجلس در مراسم بزرگداشت شادروان حاج حسن عبوری، پدر شهیدان عبوری در ساری با بیان این‌که تضعیف ریشه‌های انقلاب خیانت است، گفت: ایجاد پایگاه از سوی آمریکا و ورود روزانه هزاران تریلی سلاح نشان می‌دهد که نمی‌خواهند تروریسم در منطقه پایان یابد. او گفت:  آنان دنبال مسأله‌سازی هستند و مطرح می‌کنند که ایران دنبال احیای امپراتوری فارس است. ما به دنبال امپراتوری نیستیم، زیرا زمان امپراتوری‌ها گذشته است. ما دنبال یک حقیقت هستیم و در این ۴۰سال، کی ایران به کشورهای منطقه تجاوز کرده است؟ لاریجانی گفت: برخی نمی‌خواهند وحدت و آرامش در داخل کشور وجود داشته باشد و مسأله‌سازی می‌کنند. اختلاف‌نظرها همواره وجود دارد اما تضعیف ریشه‌های انقلاب خیانت است. عده‌ای هنرمندانه در پی تخریب، اختلاف‌اندازی و مسأله‌سازی هستند، درحالی‌که باید وفاق داشته باشیم و محور وفاق ولایت‌ فقیه است و اگر کسی فکر می‌کند بدون ولایت ‌فقیه می‌توان در کشور وفاق ایجاد کرد، اشتباه محض است. محور وفاق ملی امروز ولایت‌ فقیه است و تأکید امام راحل به ولایت ‌فقیه به این دلیل بود که قوام کشور به این مسأله بستگی دارد، زیرا وحدت یک محور می‌خواهد و ایران اسلامی از رهبر هوشمند، فرزانه و بصیر برخوردار است و در سال‌های طوفان‌زده با بصیرت کشور را به ‌پیش برده است.  رئیس مجلس گفت: کسانی که مرجعیت را کنار می‌گذارند، دنبال شیطنت هستند.

سخنگوی دولت: بیش از ۳‌میلیون و ۲۰۰‌هزار بیکار در کشور داریم
ایسنا| دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در همایش سالانه حزب اعتدال و توسعه استان تهران گفت: همه مراجع جهانی اذعان کردند ما رشد منفی ۷‌درصدی اقتصاد را که داریم امروز به ۶‌درصد رساندیم، اما کجا رفاه برای جامعه تأمین کرده‌ایم؟ این‌که یک تورم بالای ۴۰‌درصد را هرچند به زیر ۱۰‌درصد رساندیم کجا ما رفاه ایجاد کردیم؟ درست است همه روندهای ما چه در ارتباط با رشد اقتصادی و چه در ارتباط با نرخ بیکاری نسبت به ۹ ماهه گذشته تقلیل پیدا کرده اما هنوز بیش از ۳‌میلیون و ۲۰۰‌هزار بیکار در کشور داریم. درست است که روندهای منفی را تغییر دادیم اما به نسبت انتظارات و مطالبات فاصله بسیار زیادی داریم. چه باید بکنیم؟
او عنوان کرد: حق دارید گله‌مند باشید. نسبت به آنچه مسئولیت دبیرکل حزب است متاسفانه نتوانسته‌ام برای اعضای حزب وقت بگذارم زیرا زیر آوار کارها و مشکلات مانده‌ام؛ لذا از شما عزیزان می‌خواهم به من کمک فکری دهید. از عزیزان فرهنگی و کانون فرهنگیان انتظار دارم کارگروه‌هایی را تشکیل دهید و من کل منابع دولت برای‌ سال آینده را در اختیار شما قرار می‌دهم و شما به من بگویید این منابعی که برای ‌سال آینده داریم، درحالی‌که تصمیم گرفتیم سیاست کاهش فقر مطلق را دنبال کنیم و یک گام رو به جلو داشتیم، چه اقداماتی انجام دهیم و به من کمک کنید. برای مثال پرداختی تمامی کسانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی بودند را بیش از سه و چند دهم برابر افزایش دادیم. البته دلمان می‌خواست ۳۰ برابر افزایش دهیم اما با توجه به بودجه توانستیم ۳۴۰‌درصد بخش افراد تحت پوشش که از منظر عدالت اجتماعی باید مورد توجه باشد، افزایش دهیم. از نظر ما ناکافی است.


تعداد بازدید :  225