شماره ۱۳۵۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
آشتی‌کنان زیر باران
هفته بیست‌وچهارم با مهربانی دایی و کریمی آغاز شد؛ برانکو هم می‌تواند امروز با قهرمانی زودهنگام پرسپولیسی‌ها را به ابرها ببرد

شهروند| هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر با اتفاقی مهم همراه بود. تیم سایپا با هدایت علی دایی میهمان سپیدرود در رشت بود که این تقابل منجر به آشتی دایی و کریمی که سال‌ها کدورتی طولانی داشتند، شد. در دیگر اتفاق مهم این هفته سپاهان بحران‌زده با نتیجه‌ای عجیب سیاه‌جامگان قعرنشین را در هم کوبید.
بغض سپاهان ترکید
سپاهانی‌ها که با منصور ابراهیم‌زاده هم نتوانسته بودند از بحران خارج شوند و جایگاه بدی در انتهای جدول داشتند، با یک برد پرگل مقابل سیاه‌جامگان نفس راحتی کشیدند. سیاه‌جامگان در شرایطی به این دیدار رسید که رضا عنایتی پس از شکست برابر پیکان و استعفا از سمت خود بار دیگر به تیم بازگشت و برای نجات این تیم از سقوط خواهد جنگید. در سوی مقابل شاید بدبین‌ترین هوادار سپاهانی هم فکر نمی‌کرد آنها در این مقطع برای فرار از سقوط بجنگند، اما درواقع هر دو تیم در این دیدار تلاش برای بقا در لیگ داشتند. سپاهان برخلاف بازی‌های گذشته در این دیدار مقتدرانه بازی کرد و درنهایت با دبل رضا دهقانی، ‌هافبک جوان خود و دو گل از انصاری و شریفی سیاه‌جامگان را در خانه مغلوب قدرت خود کرد. هواداران مشهدی پس از دریافت گل چهارم در خانه شروع به سر دادن شعارهایی در حمایت از اکبر میثاقیان کردند و خواستار برکناری عنایتی شدند. در یکی دیگر از دیدارهای این هفته گسترش فولاد با نتیجه 3 بر صفر مغلوب پیکان شد و نفت تهران هم مقابل همنام آبادانی خود به تساوی یک بر یک دست یافت.
آشتی بزرگ در رشت
یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست‌و‌چهارم لیگ در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شد؛ جایی که یکی از آشتی‌های بزرگ فوتبال ایران به وقوع پیوست و علی کریمی و علی دایی بعد از سال‌ها اختلاف و کینه‌توزی با هم آشتی کردند. دایی و کریمی در ابتدا و انتهای این دیدار به سراغ یکدیگر رفتند و با هم روبوسی کردند. بسیاری از فوتبالی‌ها از هفته‌ها پیش به انتظار دیدار این دو تیم نشسته بودند؛ دیداری که در آن علی دایی و علی کریمی باید با هم رو در رو می‌شدند و تقابل آنها با هم جذاب‌ترین اتفاق این بازی شد. دیداری که یک آشتی بزرگ در خود داشت و برخلاف تصورات، علی کریمی به‌عنوان سرمربی تیم میزبان به سراغ علی دایی رفت و با او به روبوسی پرداخت. سپیدرود که برای دور‌شدن از منطقه خطر به پیروزی در این دیدار نیاز داشت، توانست با دو گل توحید غلامی و میثم تهی‌دست، تیم هماهنگ و آماده دایی را شکست دهد. در انتهای بازی هم با این‌که دایی معمولا بعد از باخت‌های تیمش بشدت عصبانی می‌شود اما به سوی کریمی آمد و با وجود شکست در این دیدار با او روبوسی کرد تا فعلا آتش درگیری بین دو بزرگ فوتبال ایران خاموش شود.
آماده‌باش سرخابی‌ها برای دربی
سرخابی‌های پایتخت بعد از نتایج متفاوتی که در لیگ قهرمانان آسیا به دست آوردند، امروز با تیم‌های جنوبی لیگ دیدار می‌کنند. استقلال در اهواز مصافی دشوار با تیم آماده و سرپنجه فولاد خوزستان دارد و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از استقلال خوزستان تیم بحران‌زده عبدالله ویسی پذیرایی می‌کند. بازی‌های امروز استقلال و پرسپولیس بیشتر از هر چیزی به این دلیل مهم است که آنها پنجشنبه هفته آینده در دربی تهران به میدان می‌روند. استقلالی‌ها که با بردی درخشان مقابل الهلال از عمان به ایران برگشته‌اند، کار سختی مقابل فولاد دارند چون 6 بازیکن این تیم در بازی امروز غایب هستند. مهدی رحمتی، پژمان منتظری، امید نورافکن، میلاد زکی‌پور و بهنام برزای به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نخواهند داشت. استقلال که در حال حاضر با 35 امتیاز در رده هفتم قرار دارد ضمن این‌که برای نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی به برد در این بازی نیاز دارد، می‌خواهد با روحیه‌ای خوب به دربی برسد و شکست دور رفت را جبران کند. لشکر شکست‌خورده پرسپولیس که باخت تلخی را مقابل السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا تجربه کرد، امروز در اهواز کار چندان سختی ندارد. در صورتی که شاگردان برانکو امروز مقابل استقلال خوزستان به برتری برسند، در صورت شکست ذوب‌آهن، فولاد و پارس‌جنوبی می‌توانند قهرمانی خود را جشن بگیرند. یکی از مشکلات مهم برانکو برای این دیدار نداشتن سیدجلال حسینی، صادق محرمی و شجاع خلیل‌زاده است که برانکو کار سختی برای انتخاب جانشین آنها دارد. برانکو به خوبی می‌داند تیمش بعد از شکست مقابل السد حال و روز خوشی ندارد و باید بازیکنانش را هر چه زودتر برای رسیدن به شرایط عادی آماده کند؛ چون پرسپولیس بعد از بازی امروز باید خود را برای دو دیدار سخت دیگر در لیگ برتر و آسیا آماده کند. قرمزها دیدار بعدی دربی 86 را پیش‌ رو دارند و دیدار بعدی آنها در لیگ قهرمانان آسیا در تهران و مقابل الوصل امارات خواهد بود. پیروزی امروز پرسپولیس مقابل فولاد می‌تواند این تیم را باز هم به روزهای آرام بر‌گرداند.

 


تعداد بازدید :  269