شماره ۱۳۵۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
رخداد

کتاب «۱۰۰ زن تأثیرگذار تاریخ» نوشته «کتلن کویپر» به تازگی با ترجمه «شهین احمدی» توسط انتشارات معین منتشر و راهی بازار نشر شده است. این کتاب به‌عنوان یکی از مجلدات مجموعه راهنمای بریتانیکا در معرفی تأثیرگذارترین شخصیت‌های تاریخ که ترجمه‌اش توسط این ناشر منتشر می‌شود، به چاپ رسیده است. در این کتاب شرح زندگی زنانی که به‌عنوان پرنفوذترین و تأثیرگذارترین نمایندگان برجسته هم‌جنسان خود بوده‌اند، درج شده است. برخی از شخصیت‌های حاضر در این کتاب، نه برای به قدرت‌رسیدن، بلکه برای توانمندکردن زنان دیگر فعالیت کرده‌اند. تعدادی از زنان دیگر معرفی‌شده در کتاب پیش‌رو، رهبری، پژوهش‌های علمی و فعالیت‌های هنری را در کارنامه داشته‌اند.

مراسم «شب شاهنامه نقالان» با همکاری انتشارات ققنوس و مجله بخارا روز چهارشنبه ۹ اسفند در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. در این برنامه از مجموعه‌ ۵ جلدی شاهنامه‌ نقالان به تألیف مرشد عباس زریری و ویرایش جلیل دوستخواه رونمایی می‌شود و ژاله آموزگار، ابوالفضل خطیبی، سجاد آیدنلو، مرشد میرزاعلی و علی دهباشی سخنرانی می‌کنند. یکی از بخش‌های این مراسم نقالی امیر صادقی و مرشد ناری با ضرب زورخانه‌ای است.

درساژ در نخستین نمایش خود در سالن Hkw جشنواره بین‌المللی برلین به نمایش درآمد. این نمایش با حضور پویا بادکوبه، سمیرا برادری، شبنم مقدمی، علی مصفا، نگار مقدم، یسنا میرطهماسب و فیلمبردار و نویسنده فیلم انجام شد. در این نمایش، بازی نگار مقدم بازیگر اصلی این فیلم مورد توجه قرار گرفت و مخاطبان تأکید داشتند که شخصیت‌های این فیلم واقعی هستند. مخاطبان در دو نمایش این اثر در برلین تحت‌تأثیر قصه فیلم قرار گرفته و با وجود این‌که موضوع «درساژ» درباره یک خانواده ایرانی است، اما آنها مسائل مطرح‌شده در فیلم را جهانی دانسته و با آن ارتباط برقرار کردند.


تعداد بازدید :  332