شماره ۱۳۵۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
ویترین خانواده

افزایش ۸‌درصدی مصرف بنزین
مهر| میانگین مصرف بنزین کل کشور در ۱۱ماه امسال با ۸‌درصد افزایش نسبت به مدت مشابه پارسال به ۸۰.۲‌میلیون لیتر رسید. آن‌گونه که در گزارش شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آمده، در مدت مشابه پارسال ۷۴.۳‌میلیون لیتر بنزین مصرف شده بود. همچنین میزان مصرف بنزین بهمن‌ماه امسال نیز به ۷۷.۹‌میلیون لیتر در روز رسید؛ این درحالی است که مصرف بنزین بهمن‌ماه پارسال ۷۱.۶‌میلیون لیتر بود که نسبت به امسال ۸.۵‌درصد کمتر است. پرمصرف‌ترین روز با ۹۱.۶‌میلیون لیتر به روز شنبه (۲۱ بهمن) و کم‌مصرف‌ترین روز با ۶۳.۷‌میلیون لیتر به روز جمعه (۲۷ بهمن) مربوط می‌شود. همچنین میزان مصرف نفت ‌گاز کشور نیز در ۱۱ماه امسال (منتهی به یک اسفند)، ۳.۶‌درصد رشد به ۸۲.۷‌میلیون لیتر رسیده است.

عرضه ۳۰ برند خارجی پوشاک
فارس| تاکنون 30 برند خارجی براساس دستورالعمل مذکور برای واردات و عرضه پوشاک مجوز اخذ کرده‌اند. ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک با بیان این‌که فروشگاه‌های پوشاک ترک بعد از اجرای دستورالعمل واردات پوشاک بازار را قبضه کرده‌اند، گفت: پیشتر فقط تولیدکنندگان از وضع بد بازار ناله می‌کردند اما با این دستورالعمل فروشندگان هم به ناله افتادند. او بیان داشت: 10‌سال تحریم و ارتباط‌نداشتن با دنیا تا حدودی ما را از تکنولوژی دنیا عقب نگه داشته است و بنابراین قطعا برندهای مطرح دنیا تمایل برای تولید در این شرایط را نخواهند داشت.

واردات میوه‌ قاچاق از دوبی
مهر| سختگیری‌های مسئولان باعث شده حجم قاچاق کاهش یابد. علیرضا متبحری، عضو هیأت‌مدیره اتحادیه بارفروشان با بیان این‌که عمده میوه‌های قاچاق از دوبی وارد می‌شود، گفت: علی‌رغم سختگیری‌های بازرسی اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، وزارت جهاد کشاورزی و همچنین اتحادیه بارفروشان، باز هم شاهد حضور میوه‌های قاچاق در بازار هستیم. او با بیان این‌که این میوه‌ها زیر بارها وارد می‌شوند، افزود: لیموترش برزیلی، گلابی، سیب سبز، انگور و آووکادو بیشتر قاچاق می‌شود؛ ضمن این‌که قیمت هر کیلوگرم انگور در میدان مرکزی حدود ۱۷ تا ۱۸هزار تومان، سیب درختی سبز حدود ۱۵ تا ۱۶هزار تومان، آووکادو دانه‌ای ۱۰ تا ۱۲هزار تومان، گلابی حدود ۱۷ تا ۱۸هزار تومان است


تعداد بازدید :  311