شماره ۱۳۵۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
از زندانی‌شدن یک مدیر تا اخراج رضاییان

شهروند| یک‌سال قبل در چنین هفته‌ای (5 تا 11 اسفندماه‌ سال 1395) اتفاقات مهمی در ورزش ایران رخ داد که در ادامه به مرور آنها می‌پردازیم.
جدایی زودهنگام خداداد
7 اسفندماه ‌سال گذشته خداداد عزیزی سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد که تیمش در برابر تیم فوتبال تراکتورسازی مغلوب شده بود، از سمت خود استعفا داد. خداداد عزیزی که سابقه حضور به‌عنوان مدیر فنی سیاه‌جامگان را نیز داشت، پیش از این اتفاق از مشکلات مالی سیاه‌جامگان انتقاد کرده بود. او که از وضع مالی نه‌چندان مناسب این تیم مشهدی ناراضی بود، بارها اعلام کرده بود که بازیکنانش بدون پول بازی می‌کنند. مهاجم سابق تیم‌ملی مدت زیادی نتوانست در این تیم مشهدی حضور داشته باشد.
اخراج رضاییان توسط برانکو
درحالی که پرسپولیس در دوبی اقامت داشت و خودش را برای بازی با الوحده در لیگ قهرمانان آسیا آماده می‌کرد، برانکو ایوانکوویچ در پی درگیری رامین رضاییان و علی علیپور آنها را با تنبیه انضباطی روبه‌رو کرد. بنا بر این تصمیم که سرمربی تیم آن را در جریان شام امشب اعلام کرد، این دو بازیکن از ادامه حضور در اردوی تیم و همراهی سرخپوشان در بازی با الوحده محروم شدند. برانکو به مسئولان تیم اعلام کرد، این دو در اولین فرصت به تهران بازمی‌گردند. البته در ادامه علی علیپور خیلی زود بخشیده شد اما رامین رضاییان دیگر نتوانست به ترکیب سرخپوشان بازگردد.
سیدجلال، مرد ‌سال فوتبال
در جریان برنامه نود 9 اسفندماه‌ سال 95 که نظرسنجی را برای شناخت برترین بازیکن ‌سال 95 فوتبال ایران از مخاطبان خود قرار داده بود، جلال حسینی با کسب بیشترین آرا به‌عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد. در نظرسنجی نود 9 بازیکن به رأی گذاشته شده بودند که درنهایت با شرکت یک‌میلیون و 892‌هزار نفر در نظرسنجی سیدجلال حسینی با 38.8 آرا عنوان مرد ‌سال فوتبال ایران را کسب کرد و پس از او سردار آزمون با 24.8‌درصد دوم و امید ابراهیمی با 18.6درصد آرا سوم شدند.
ماجرای زندانی‌شدن امیر حسینی
امیر حسینی، رئیس فدراسیون ورزش‌های کارگری که با شکایت محسن مهرعلیزاده به دلیل اظهارات چند روزی را در زندان سپری می‌کرد، درنهایت با وساطت برخی از مدیران ورزشی رضایت رئیس فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای را گرفت. محمود خسروی‌وفا 11 اسفندماه‌ سال گذشته در این‌باره گفته بود: «پس از زندانی‌شدن امیر حسینی، به همراه شماری از روسای فدراسیون‌ها و مدیران ورزشی دیداری با مهرعلیزاده برگزار شد تا این مشکل رفع شود.»


تعداد بازدید :  123