شماره ۱۳۵۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۵ اسفند
صفحه را ببند
ستاره ایرانی با بدشانسی نتوانست تیمش را در لیگ اروپا بالا ببرد
چشم ونگر، قدوس را گرفت

شهروند| تعریف و تمجید آرسن ونگر از سامان قدوس بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت، اما بازیکن تیم‌ملی ایران در بازی برگشت تیمش مقابل آرسنال در لیگ اروپا به شکلی درخشید که حالا همه از او حرف می‌زنند. این چند روز رویایی برای قدوس به چه شکل گذشت؟
تعریف و تمجید ونگر از سامان قدوس
اتفاق جالب در کنفرانس خبری قبل از بازی اوسترشوندس با آرسنال رخ داد که آرسن ونگر از ملی‌پوش ایرانی تعریف و تمجید کرد. ونگر گفته بود: «سامان قدوس بازیکن فوق‌العاده‌ای است. من بشدت تحت‌تأثیر او قرار گرفتم. تمامی بازیکنان تیم اوسترشوندس فوتبال را خوب بازی می‌کنند.» ونگر حتی در پاسخ به پرسش خبرنگار سوئدی مبنی بر تمایلش به داشتن سامان قدوس در تیم آرسنال با خنده گفت: «من در فصل نقل‌وانتقالات قرار ندارم. به من کمی اجازه نفس کشیدن بدهید!»
قدوس: افتخار است که ونگر از من تعریف کرد
همین تعریف‌های ونگر از سامان قدوس بازتاب زیادی در رسانه‌های سوئد، ‌انگلیس،  ایران و اروپا داشت. قدوس هم قبل از بازی برگشت در واکنش به مورد توجه قرار گرفتن فوتبالش توسط یکی از بزرگترین مربیان فوتبال جهان در مصاحبه‌ای گفت: «برای من افتخار است که ونگر از بازی‌ام تمجید کرده است. این برای من یک رویاست که زیر نظر او در آرسنال بازی کنم.»
درخشش سامان قدوس با دو پاس گل
آرسنال در بازی رفت مرحله حذفی لیگ اروپا در سوئد با نتیجه 3 بر صفر از سد اوسترشوندس گذشته بود و خیلی‌ها بر این باور بودند که شاگردان ونگر برای بازی برگشت کار بسیار راحتی در پیش خواهند داشت، اما با شروع بازی همه پیش‌بینی‌ها اشتباه از آب درآمد و این تیم سوئدی بود که بازی را طوفانی آغاز کرد و در دقیقه 22 با گل استثنایی قدوس دروازه‌ آرسنال را باز کردند. جالب این‌جاست که تیم قدرتمند انگلیسی هنوز از شوک گل‌خوردن در خانه بیرون نیامده بود که یک دقیقه بعد باز هم سامان قدوس با یک پاس فوق‌العاده زمینه‌ساز گل دوم تیمش شد. در ادامه بازی و با درخشش ملی‌پوش ایرانی، اوسترشوندس شانس‌های دیگری هم برای گلزنی داشت. قدوس حتی در دقیقه 43 از روی ضربه آزاد تا یک‌قدمی گلزنی به آرسنال هم پیش رفت اما با بدشانسی ضربه‌اش گل نشد. البته با شروع نیمه دوم آرسنال یکی از گل‌های خورده را جبران کرد و درنهایت هم بازی با نتیجه 2 بر یک به پایان رسید و اوسترشوندس با وجود پیروزی برابر حریف پرآوازه از گردونه رقابت‌ها با نتیجه 4 بر 2 در دو بازی رفت و برگشت حذف شد. قدوس بعد از این مسابقه از سوی وب‌سایت هواسکورد در تیم منتخب این هفته لیگ اروپا هم قرار گرفت.


تعداد بازدید :  406