شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
آمادگی مقابل زمین‌لرزه در مکان‌های مختلف

رختخواب
 اگر در رختخواب هستید، صبر کنید و آن‌جا بمانید و از سرتان با یک بالش محافظت کنید. هنگام زلزله اگر جای خودتان بمانید احتمال زخمی شدن‌تان کمتر است زیرا معمولا شیشه‌های شکسته در کف خانه موجب زخمی‌شدن افرادی می‌شود که روی زمین می‌غلتند یا سعی می‌کنند به بیرون بروند.

ساختمان‌های    بلند
بیفتید، پناه بگیرید و صبر کنید. از پنجره‌ها و دیگر وسایل خطرناک دوری کنید. از آسانسور یا پلکان داخلی ساختمان استفاده نکنید. اگر سیستم‌های اعلان آتش روشن شدند، تعجب نکنید.

بیرون از خانه
اگر امکان دارد به جایی دور از ساختمان‌ها بروید. از سیم‌های برق، درختان، تابلوها، زیرساختمان‌ها‌، وسایل نقلیه و دیگر خطرات دور شوید.

هنگام رانندگی
فورا کنار جاده یا خیابان پارک کنید و ترمزدستی را بکشید. از پل‌های هوایی، پل‌های عابر، سیم‌های برق، تابلوها و دیگر خطرات دوری کنید. تا هنگامی که تکان‌های زلزله ادامه دارد، داخل وسیله نقلیه بمانید. اگر سیم برقی روی ماشین افتاد، داخل ماشین بمانید تا عوامل امدادی دیده و سیم را بردارند.

کنار ساحل
بیفتید، پناه بگیرید و صبر کنید تا هنگامی که تکان‌های زلزله متوقف شود. اگر آخرین تکان شدید ٢٠ثانیه یا بیشتر است فورا به سمت ارتفاع بروید چون ممکن است در اثر زلزله یک سونامی به‌وجود آمده باشد. سعی کنید تا ٣کیلومتر از ساحل دور شوید به‌طوری که در ارتفاعی در حدود ٣٠متر بالای سطح دریا قرار بگیرید.


تعداد بازدید :  104