شماره ۳۴۲ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۱ مرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

آمادگی هلال‌احمر برای برپایی بیمارستان صحرایی در غزه
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این جمعیت برای اعزام تیم ۴ نفره پزشکی به غزه و استقرار بیمارستان سریع‌الاحداث صحرایی با همه امکانات برای ارایه خدمات درمانی به آسیب‌دیدگان خبر داد.  
دکتر سیدرضا رئیس‌کرمی افزود: «هلال‌احمر ایران به‌منظور ارایه خدمات درمانی به آسیب‌دیدگان جنگ در غزه برای برپایی بیمارستان سریع‌الاحداث صحرایی اعلام آمادگی کرده و در صورت صدور مجوز پرواز و نبود مشکل، مراحل اعزام به فوریت انجام خواهد شد.»
وی افزود: «این بیمارستان سریع‌الاحداث صحرایی در مدت ۶ ساعت برپا می‌شود و به همه امکانات بیمارستانی ازجمله اتاق عمل، آی.  سی.  یو، اورژانس، بخش‌های درمان سرپایی و بستری با ۲۰ تخت مجهز بوده و زیرساخت‌های مورد نیاز برای برپایی آن ازجمله آب و برق در خود بیمارستان مهیا  است.»

خدمات رژیم درمانی در مرکز جامع توانبخشی هلال‌احمر
رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر از ارایه خدمات جامع مشاوره تغذیه و رژیم درمانی برای افراد قطع عضوشده بر اثر دیابت یا سرطان خبر داد.  
محمود نوروزی گفت: «مشاوره تغذیه و رژیم‌درمانی برای افراد دارای اضافه وزن و کمبود وزن، زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان، افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک مانند (دیابت، فشارخون، چربی‌خون، کم‌کاری و پرکاری تیروئید، سلیاک و...)، بیماری‌های کلیوی، گوارشی و... ازجمله خدمات جامعی است که در کلینیک تغذیه هلال‌احمر ارایه می‌شود.»
وی افزود: «در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هر هفته نیز در کلینیک آمپوتاسیون، خدمات تغذیه‌ای برای افراد قطع عضوشده بر اثر دیابت یا سرطان و... ارایه می‌شود.»
رئیس مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر تصریح کرد که تعرفه کلینیک تغذیه براساس تعرفه مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. گفتنی است که ساعت کار کلینیک تغذیه مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال‌احمر در تهران در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا 45: 15 بعدازظهر است.  این مرکز در خیابان حضرت ولی عصر(عج)، بالاتر از میر‌داماد، خیابان رشید یاسمی قرار دارد.  

احداث هتل– درمانگاه هلال‌احمر در نجف
معاون عتبات‌عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر از آغاز عملیات احداث هتل – درمانگاه «نباء» در نجف اشرف خبر داد.  
دکتر علی حیدری در مصاحبه با  فارس، گفت: « این هتل درمانگاه دارای ۷۲ اتاق است و انتظار داریم تا ظرف ۶ماه آینده آماده بهره‌برداری شود.»
حیدری با اشاره به اعزام مجدد زائران به عتبات عالیات گفت:      «2درمانگاه کاملا مجهز مجددا در شهرهای کربلا و نجف راه‌اندازی شد تا به زائران خدمات‌رسانی کند.»
وی تأکید کرد: «همه خدمات ارایه‌شده در این درمانگاه‌ها برای زائران ایرانی رایگان است. »


تعداد بازدید :  56