شماره ۱۳۵۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
میز خبر

پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت فرزند احمد توکلی
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری|  حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت فرزند آقای احمد توکلی، از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، را تسلیت گفتند.
متن پیام آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب آقای احمد توکلی دامت‌توفیقاته
خبر درگذشت فرزند عزیز جنابعالی موجب تأسّف و تأثّر اینجانب شد.
صمیمانه به شما و مادر گرامی‌اش و دیگر بازماندگان داغدار تسلیت می‌گویم و آرامش و سکینه‌ قلبی برای همه‌ شما و رحمت و مغفرت برای آن مرحوم از خداوند مسئلت می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمت‌الله
سیدعلی خامنه‌ای
۱ اسفند ۱۳۹۶

هشدار وزارت کشور به فرمانداران
در محل خدمت خود ساکن نباشید  برکنار می‌شوید
مهر| سخنگوی وزارت کشور با اشاره به دستور جدید وزیر کشور گفت: فرماندارانی که در محل خدمت خود سکونت نداشته باشند، برکنار می‌شوند. سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور از برگزاری نخستین همایش فرمانداران دولت دوازدهم در اسفندماه خبر داد و اظهار داشت: این همایش به منظور تشریح برنامه‌ها، سیاست‌ها و اولویت‌های دولت در ‌سال ٩٧ در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و عمرانی در محل وزارت کشور برگزار می‌شود. او در ادامه افزود: تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، منشور حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع، ارتقاي نشاط سیاسی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، جذب سرمایه و ایجاد اشتغال از مهمترین برنامه‌هایی است که باید فرمانداران پیگیری و دنبال کنند. سخنگوی وزارت کشور از دستور رحمانی‌فضلی، وزیر کشور به تمامی فرمانداران بر لزوم سکونت در محل خدمت خود پیرو تأکید رئیس‌جمهوری خبر داد و تصریح کرد: فرماندارانی که در محل خدمت خود سکونت نداشته باشند، برکنار می‌شوند. سامانی افزود: در این خصوص به نهادهای نظارتی وزارت کشور ماموریت داده شد که بر تحقق این امر نظارت داشته باشند. سخنگوی وزارت کشور یادآور شد: پیرو دستور وزیر کشور به سازمان امور اجتماعی کشور مقرر شد، برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور برگزاری نخستین همایش دستاوردهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در ‌سال ٩٧ انجام شود تا دستگاه‌های مرتبط دستاوردها و عملکرد خود را ارایه كرده و از سازمان‌های مردم‌نهاد فعال و برتر در این حوزه تقدیر به عمل آید.

شهیندخت مولاوردی:
امنیت معترضان در تجمعات
 باید در نظر گرفته شود
خبرآنلاین| شهیندخت مولاوردی، عضو کمیسیون سیاسی دولت گفت: در سازوکار برگزاری تجمعات قانونی تأمین امنیت معترضان باید در نظر گرفته شود وگرنه فلسفه وجودی‌اش زیر سوال می‌رود. شهیندخت مولاوردی درباره تدوین لایحه برگزاری تجمعات قانونی گفت: چنین سازوکاری در قالب اصلاح موادی از قانون احزاب و تشکل‌های سیاسی در حال پیش‌بینی‌شدن است. او درباره نگاه منفی و عدم اعتماد به تبعات بعد از برگزاری تجمعات اعتراضی قانونی در محلی معین با الگوبرداری از‌ هاید پارک انگلیس اظهار کرد: اگر قرار است چنین سازوکاری پیش‌بینی شود، باید برای بعد از آن هم فکری کرد. دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: اولا سازوکار برگزاری تجمعات قانونی تعیین شود و ثانیا تضمین و ضمانت لازم برای تأمین امنیت معترضان باید در نظر گرفته شود، وگرنه فلسفه وجودی این سازوکار زیر سوال می‌رود. درواقع هدف این سازوکار تأمین امنیت تجمع‌کنندگان است وگرنه صرف برگزاری تجمع که مشکلی را حل نمی‌کند. مولاوردی بیان کرد: من عضو کمیسیون سیاسی دولت هستم و حتما پیشنهاداتم را مطرح می‌کنم.

انتقاد سیداحمد خاتمی
 به روحانیون مخالف حجاب اجباری  
آنها بویی از فقه نبرده‌اند
ایسنا|  سیداحمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران به روحانیونی که در مخالفت با حجاب اجباری اظهارنظر کرده بودند، حمله کرد و گفت: آقایی که عمامه به سر هم هست گفته دین اسلام حجاب اجباری ندارد؛ اینها بویی از فقه نبرده‌اند. او در یادواره 276 شهید غدیر استان کرمان در حسینیه ثارالله با اشاره به این‌که فردی که عملا پایبند به دین و نمازش نباشد و یا قانون حجاب در دین را رعایت نکند، برخورد کاذبانه با دین است و قانون دین را زیر پا گذاشته است، خاطر‌نشان کرد: آقایی که عمامه به سر هم هست در رسانه‌ای گفته که دین اسلام حجاب اجباری ندارد و دین اسلام هرگز نگفته خانم‌ها حجاب اجباری داشته باشند. خاتمی بیان کرد: سوال این است که دین قوانینی دارد و به‌عنوان مثال می‌گوید جوان نباید رابطه نامشروع با نامحرم داشته باشد و اگر داشت قرآن می‌گوید 100 ضربه شلاق دارد و یا قانون می‌گوید پشت چراغ قرمز ایست دارد و اگر حرکت کردی، جریمه دارد. 


تعداد بازدید :  227