شماره ۱۳۵۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
خارج از گود‌

کمپین اصلاحات در سنگ‌نوردی| بعد از اتفاقاتی که در مسابقات سنگ‌نوردی دهه فجر رخ داد و سروصدای زیادی به راه انداخت، جمعی از ورزشکاران این رشته کمپینی در راستای اصلاحات ایجاد کردند. در بخشی از نامه منتشرشده از سوی برخی سنگ‌نوردان در این خصوص آمده است: «سال‌هاست که روند نزولی در بخش‌های زیرساختی سنگ‌نوردی ادامه دارد، افرادی که بیش از یک‌دهه در این ورزش بوده و نه‌تنها مثبت ظاهر نشدند بلکه نقش منفی در جهت رابطه‌ای‌کردن بیشتر و سودگرایی بی‌منطق در این ورزش را داشته‌اند. امروز برای نخستین‌بار ورزشکاران این ورزش به نقطه‌ای از ناامیدی رسیدند که با شنیدن و دونستن همه تهدید‌ها تمام زندگی و عشق خودشان را در کف دست گذاشته و اعتراض کردند، حرکتی گروهی و یکپارچه که کمتر دیده می‌شود، خیلی از این ورزشکار‌ها برای بار اول شانس قهرمانی را داشتند ولی حتی آنها هم از بی‌ارزش‌بودن این جایگاه آگاه بودند، سنگ‌نوردان خودشان تمرین می‌کنند خودشان خرج تمرین‌شان را می‌دهند، خودشان با خرج خودشان سفر می‌کنند و حالا در مسابقات داخلی هم با خرج خودشان شرکت می‌کنند.»
دوچرخه‌سواران ایران در حسرت طلا| رقابت‌های دوچرخه‌سواری قهرمانی آسیا در مالزی در بخش پیست با سه مدال برای کاروان ایران به پایان رسید. در ماده کایرین بزرگسالان بانوان فاطمه هداوند و مائده نظری دو ملی‌پوش کشورمان و در مرحله شانس مجدد چهارم و ششم شدند و از دور مسابقات حذف شدند. در ماده اسکرچ بزرگسالان و در بخش بانوان پرستو باستی زمین خورد و نتوانست مسابقه خود را به پایان برساند. در کایرین جوانان لیلا صادقی نماینده کشورمان به فینال نرسید و در مجموع رقابت‌های این رشته موفق به کسب عنوان هشتم آسیا شد. در اومینیوم جوان احسان دهقان آخرین رکابزن ایران به رتبه دوازدهم رسید تا درنهایت پرونده دوچرخه‌سواری ایران در رقابت‌های پیست قهرمانی آسیا با کسب دومدال نقره تیم‌ملی نیمه استقامت و یک مدال برنز تیم سرعت به پایان برسد و تیم‌ملی از کسب طلا محروم بماند.
افتتاح ورزشگاه 50‌هزار نفری در شیراز| درحالی‌ که جای خالی تیم‌های شیرازی چند سالی است در سطح اول فوتبال ایران بشدت احساس می‌شود، قرار است قبل از پایان ‌سال 96 استادیوم مدرنی در این شهر افتتاح شود. ورزشگاهی که ساخت آن حدود 20‌سال زمان برده بود و 50‌هزار نفر ظرفیت دارد، از این لحاظ چهارمین ورزشگاه ایران خواهد بود. این مجموعه ورزشی 45 هکتاری دارای زمین چمن استاندارد طبیعی با سیستم مدرن گرمایش از کف، پیست تارتان 8 خطه، دکل‌های روشنایی 1200 لوکس و اسکوربردی به مساحت 104 مترمربع است.

 


تعداد بازدید :  308