شماره ۱۳۵۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
56تیم برای جایزه 100‌هزار دلاری رقابت می‌کنند
شوک رئیس جدید به والیبال ساحلی

شهروند| سومین و آخرین تور جهانی سه ستاره والیبال ساحلی از روز گذشته در کیش آغاز شد و تا 5 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
سهم بالای ایرانی‌ها در میان 56 تیم
در مجموع 56 تیم در تور جهانی سه ستاره کیش حضور دارند که در مرحله اول 32 تیم برای رسیدن به جدول اصلی تلاش می‌کنند. از میان این 32 تیم، 8 تیم می‌توانند به جدول اصلی برسند و در کنار 24 تیم دیگری قرار می‌گیرند که رنکینگ بالاتری دارند و حضورشان از ابتدا در جدول اصلی قطعی شده بود. ایران با داشتن 3 تیم در جدول اصلی و 5 تیم در جدول مقدماتی که به صورت حذفی برگزار می‌شود، بیشترین سهم را در میان کشورهای شرکت‌کننده دارد. در نخستین روز رقابت‌ها، بازی‌های مقدماتی به صورت حذفی برگزار شد و 5 اسفندماه قهرمان این رقابت‌ها مشخص می‌شود. بهرام افشارزاده دبیر شورای ورزش کیش و احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال ازجمله مسئولان حاضر در روز نخست تور جهانی کیش بودند.
تیم‌ها چقدر پاداش می‌گیرند؟
پاداش 100‌هزار دلاری برای تیم‌های شرکت‌کننده در این رقابت‌ها درنظر گرفته شده است که به 32 تیم برتر و جدول اصلی مسابقات تعلق می‌گیرد. بر این اساس به قهرمان تور جهانی سه ستاره کیش 11‌هزار دلار پاداش تعلق می‌گیرد و به تیم‌های دوم تا چهارم نیز به ترتیب 8هزار، 6‌هزار و 4‌هزار و 800 دلار جایزه داده می‌شود. تیم‌های پنجم تا هشتم تور جهانی کیش هرکدام سه‌هزار و 800دلار پاداش دریافت می‌کنند و تیم‌های نهم تا شانزدهم هرکدام دو‌هزار و 800دلار جایزه می‌گیرند. تیم‌های هفدهم تا سی‌ودوم جدول تور جهانی کیش نیز هرکدام دو‌هزار دلار پاداش دریافت خواهند کرد تا جمع جوایز تیم‌ها به 100‌هزار دلار آمریکا برسد.
مخالفت ضیایی با میزبانی تور جهانی
امتیاز میزبانی تور جهانی سه ستاره والیبال ساحلی به صورت 3ساله به ایران اعطا شده و به نظر می‌رسد با سیاست‌های جدید فدراسیون دیگر قرار نیست از‌ سال آینده برگزار شود. احمد ضیایی، رئیس فدراسیون والیبال روز گذشته مخالفت خود را با این نوع میزبانی اعلام کرد: «در اول راه ساحلی هستیم، سال‌های گذشته هم حرکات خوبی انجام شده است اما برگزاری مسابقات 3 ستاره تور جهانی رهاورد خوبی برای والیبال ساحلی کشورمان ندارد. برای سال‌های آتی به صورت منطقه‌ای میزبان مسابقات ساحلی خواهیم بود. برگزاری مسابقات 3 ستاره کمی برایمان زود بود. بهتر بود با سطح پایین‌تر شروع کنیم تا بازیکنان ظهور و بروز داشته باشند».


تعداد بازدید :  178