شماره ۱۳۵۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
ویترین ایران

129‌هزار ‌میلیارد ریال چک برگشتی
نتایج سامانه چکاوک نشان می‌دهد در دی‌‌ماه ‌سال ۱۳۹۶ درکل کشور بالغ بر ۹.۶‌میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۶۶۵‌هزار ‌میلیارد ریال مبادله شده که از این تعداد، بالغ بر ۱.۴‌میلیون فقره چک به ارزشی حدود ۱۲۹هزار‌ میلیارد ریال برگشت داده شده است. به این ترتیب در کل کشور ۱۴.۸‌درصد از تعداد و ۱۹.۳‌درصد از ارزش کل چک‌های مبادله‌ای ‌دی‌ماه ‌سال‌جاری را چک‌های برگشتی تشکیل می‌دهد که سهم ارزشی این چک‌ها نسبت به ماه قبل و نسبت به دی‌‌ماه ‌سال گذشته کاهش یافته است.

راهکار کاهش هزینه فاینانس‌ها
مهر| حسین سلاح‌ورزی نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بهبود یک پله‌ای رتبه اعتباری ایران، تقریبا تا ۱۰‌درصد از مجموع هزینه‌های مالی در فرآیند استفاده از خطوط اعتباری یا منابع مالی خارجی می‌کاهد. او با اشاره به ارتقای رتبه ایران اظهار داشت: تلاش‌های زیادی برای بهبود رتبه ریسک اعتباری ایران در رنکینگ بین‌المللی شده که می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های استفاده از تسهیلات خارجی و خطوط اعتباری شود.

کسری 50‌میلیون مترمکعبی
 سدهای تهران
ایرنا|محمد شهریاری مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برقآبی شرکت آب‌منطقه‌ای تهران، ذخیره آب مخازن 5 سد تأمین‌کننده آب شرب تهران را 561‌ میلیون مترمکعب ذکر کرد و گفت: مخازن این سدها تا پایان بهمن‌ماه، نسبت به شرایط عادی و معمول، 50‌میلیون مترمکعب کسری دارد. به گفته او، مخازن 5 سد امیرکبیر، طالقان، لار، لتیان و ماملو در شرایط عادی (نرمال) باید تا پایان بهمن‌ماه به 611‌میلیون مترمکعب می‌رسید که این رقم هم‌اکنون 561‌میلیون مترمکعب گزارش شده است.


تعداد بازدید :  189