شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
رئیس کل سازمان نظام پرستاری از افزایش مهاجرت پرستاران ایرانی خبر داد
مهاجرت سالانه 600 تا 1000 پرستار از کشور

شهروند| معاون پرستاری وزیر بهداشت به کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها و افزایش بار کاری آنها به دنبال اجرای طرح تحول سلامت، اشاره کرد و اقداماتی را که قرار است برای جبران کمبود نیروی پرستار انجام شود توضیح داد. به گفته محمد میرزابیگی سالانه حدود 600 تا 1000 پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند.
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری درباره ساعات کاری پرستاران با اجرای طرح تحول نظام سلامت به ایسنا گفت:  با اجرای این طرح به ساعت کاری پرستاران اضافه نشده بلکه حجم کاری آنها افزایش یافته است.
او با بیان این‌که با اجرای تعرفه‌ها، پرستاران راغب‌تر و با انگیزه‌تر فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد:  گروهی را سراغ ندارم که مانند پرستاری خدمات‌شان را تهیه کرده باشند و لیست کنترل‌ها و شیوه ارایه آن نیز تعریف شده باشد.
معاون پرستاری وزیر بهداشت و رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با تأکید بر این‌که بیشتر پرستاران به دنبال اجرای عدالت هستند نه مساوات، درباره مهاجرت پرستاران به دلیل اجرای طرح تحول سلامت و مباحثی نظیر مباحث مالی، خاطرنشان کرد:  من به این موضوع این طور نگاه می‌کنم که بسیاری از کشورها متقاضی نیروی پرستار از ایران هستند. کشورهای همسایه، کشورهای آفریقایی، هند و... ازجمله کشورهایی هستند که به دنبال پرستاران ایرانی هستند.
میرزابیگی از افزایش ناچیز مهاجرت پرستاران نسبت به سال‌های قبل خبر داد و گفت: سالانه حدود 600 تا 1000 پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند و البته آمارهای ما براساس شماره‌ نظام پرستاری است که در تمام کشورهای جهان اعتبار دارد. او با اشاره به موقت بودن ویزای کار در کشورهای خارجی خاطرنشان کرد:  این را هم بگویم که بخش اعظمی از این افراد که مهاجرت می‌کنند بعد از حدود 3‌سال به کشور باز می‌گردند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان این‌که دنیا استقبال شدیدی از پرستار ایرانی دارد، افزود:  البته با توجه به این‌که فعلا کمبود پرستار داریم مایل نیستیم که مباحث مربوط به مهاجرت پرستاران را مطرح کنیم. اما به‌طورکلی باید از این تهدید به‌عنوان یک فرصت استفاده کنیم، چرا که مهاجرت پرستاران قابلیت ارزآوری دارد.

 


تعداد بازدید :  256