شماره ۱۳۵۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
رخداد

مجموعه آثار نمایشگاه موزه لوور در تهران از کشور فرانسه همراه با کارشناسان موزه مذکور به فرودگاه امام وارد و پس از ساعاتی در امنیت کامل به موزه ملی ایران منتقل شد. بنا به گفته جبرئیل نوکنده مدیر موزه ملی ایران با ورود این مجموعه به موزه ملی عملیات چیدمان آثار در محل نمایشگاه که از پیش به این منظور آماده شده، آغاز و در روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه شاهد گشایش این نمایشگاه خواهیم بود. آثار نمایشگاه شامل بیش از ۵۰ پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی و غیره است که از میان آنها دو شیء شامل یک تبر مفرغی با کتیبه شاه ایلامی اونتاش ناپیریشا و دیگری شیء مفرغی از لرستان مربوط به ایران است و سایر آثار مربوط به فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق و هند هستند.

طی روزهای آینده دو فستیوال در زمینه موسیقی الکترونیک با عناوین روزهای صداهای تجربی ۳ و فستیوال موسیقی الکترونیک تهران برگزار خواهد شد. فستیوال روزهای صداهای تجربی ۳ از امروز تا ۵ اسفند در تهران برگزار می‌شود که طی آن ۹ گروه در سالن عمارت روبه‌رو به اجرای برنامه خواهند پرداخت. اجرای ویژه این فستیوال به ماکان اشگوری اختصاص دارد که آلبوم برای کامیون‌ها را روی صحنه خواهد برد. نخستین فستیوال موسیقی الکترونیک تهران نیز از ۱۲ تا ۱۸ اسفند با اجرای ۱۴ گروه در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.

بزرگداشت هوشنگ ظریف استاد و نوازنده پیشکسوت تار روز جمعه 4 اسفند از ساعت 18 با عنوان نقش عشق به همت موسسه فرهنگی- هنری راد نواندیش و معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد. در این مراسم قرار است محمد اسماعیلی نوازنده تنبک به همراه سعید ثابت نوازنده سنتور از یاران استاد هوشنگ ظریف، امیرحسین رضا و سامان احتشامی نوازنده پیانو به اجرای برنامه بپردازند. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه روز جمعه 4 اسفند به فرهنگسرای ارسباران مراجعه کنند.

سرپرست شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد، پروانه اجرای نمایش بنگاه تئاترال به کارگردانی‌ هادی مرزبان که پس از یکی دو روز اجرا در تئاتر شهرزاد متوقف شد، با درنظرگرفتن حرمت ایام فاطمیه از ششم اسفندماه صادر شده و مشکلی برای اجرای آن نیست. این اثر به نویسندگی علی نصیریان و کارگردانی‌هادی مرزبان هرشب ساعت 20:30 تا ۲۷ اسفندماه روی صحنه تئاتر شهرزاد می‌رود. مجید مظفری، رسول نجفیان، فرزانه کابلی، داوود فتحعلی‌بیگی، امین زندگانی، میرطاهر مظلومی و... شماری از نقش‌آفرینان این نمایش هستند.


تعداد بازدید :  173