شماره ۱۳۵۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
سینمای ایران

جدیدترین فیلم مجید مجیدی با نام «آن سوی ابرها» با حضور محمدرضا گلزار به نمایش درمی‌آید. نخستین اکران مردمی این فیلم امروز با حضور محمدرضا گلزار بازیگر سینما و مجید مجیدی کارگردان این فیلم از ساعت 18 الی 24 در پردیس کورش برگزار می‌شود. همچنین باید گفت که اکران عمومی «آن سوی ابرها» مجید مجیدی نیز از امروز دوم اسفند در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌شود. این فیلم که در هند ساخته شده است، در ستایش عشق و زندگی و تنوع روابط انسانی است.

جمال شورجه که در تمام سال‌های حضورش در دنیای سینما به ساخت آثار شکست‌خورده و ضعیف معروف بوده، خبر از ساخت سریالی داد که او آن را «عظیم‌ترین اثری که تابه‌حال تاریخ دنیا به خود دیده» نامیده است. او که مدت‌هاست درمورد ساخت سریال موسی(ع) می‌گوید، در جدیدترین گفت‌وگویش به باشگاه خبرنگاران جوان گفت این سریال پرخرج و هزینه‌بر است که تا امروز نتوانستیم مراحل تولید آن را آغاز کنیم؛ اما با توجه به قولی که تلویزیون داده، قرار است از‌ سال 97 کار را کلید بزنیم. شورجه می‌گوید، تنها بازیگری که احتمال حضورش در این سریال وجود دارد، مصطفی زمانی است؛ چون بخشی از فیلم به دوران حضرت یوسف(ع) مربوط می‌شود. به گفته جمال شورجه، کار از جلوه‌های ویژه عظیمی هم برخوردار است و عظیم‌ترین اثری است که تابه‌حال تاریخ دنیا به خود دیده است.

فیلم مستند خالکوبی در ایران به کارگردانی هوشمند هنرکار در بخش مستند جشنواره بین‌المللی فیلم سیلک رود یا جاده ابریشم ایرلند به نمایش درمی‌آید. این فیلم مستند بلند که براساس پژوهشی گسترده در تمام نقاط ایران با موضوع خالکوبی سنتی در کشور ساخته شده، در بخش مستندهای این جشنواره اروپایی پذیرفته شده است. ششمین دوره جشنواره سیلک رود از شانزدهم تا بیستم اسفندماه در شهر دوبلین ایرلند برگزار خواهد شد. در مستند خالکوبی در ایران از جنبه‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، قومی و پزشکی به موضوع خالکوبی سنتی در ایران پرداخته شده است.

جمعی از اعضای انجمن منتقدان و خبرنگاران سینمایی با انتشار فراخوانی خواستار احیای اعطای زرشک زرین بدترین فیلم سینمای ایران شدند. این جمع در نامه سرگشاده‌ای که منتشر کردند، پیشنهاد دادند این جایزه یا به عبارت بهتر ضدجایزه به آثاری داده شود که با «بودجه‌های میلیاردی از حساب ملت در جهت تولید آثار سخیف، شعاری و تبلیغاتی» عمل کرده باشند. به نظر می‌رسد نخستین نامزد سینمای ایران برای این عنوان فیلم امپراتور جهنم ساخته پرویز شیخ طادی باشد.


تعداد بازدید :  344