شماره ۱۳۵۰ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند
صفحه را ببند
اصغر فرهادی بفتا را باخت!

شهروند|  بالاخره جوایز بفتا نیز اهدا شد. این جوایز که چیزی معادل اسکار سینمای انگلیس قلمداد می‌شود، به گفته ‌هالیوود ریپورتر تقریبا طبق پیش‌بینی‌ها عمل کرد؛ با این توضیح که برخلاف آنچه حدس زده می‌شد، فیلم فروشنده اصغر فرهادی که در رقابت با فیلمی به کارگردانی آنجلینا جولی و چند کارگردان دیگر بود، موفق به دریافت جایزه بفتا نشد. البته رقبای اصلی فرهادی نیز در بخش فیلم غیرانگلیسی زبان موفق به کسب این جایزه نشدند.
در مراسم سینمایی بفتای 2018 جایزه بهترین فیلم به سه بیلبورد خارج از ابینگ میزوری رسید؛ و همچنین جایزه ستاره نوظهور را نیز کالویا به خانه برد. جایزه بهترین انیمیشن به کوکو رسید و بهترین موسیقی را هم فیلم شکل آب برد. جایزه بهترین فیلم مستند به فیلم من کاکاسیاه نیستم رسید و بهترین تدوین هم همان‌طور که انتظار می‌رفت، به فیلم تحسین‌شده بیبی درایور. جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را هم فیلم «مرا به نامت صدا بزن» دریافت کرد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که در بفتای 2018 جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد به سم راکول برای فیلم سه بیلبورد؛ و جایزه بهترین بازیگر مکمل زن نیز به الیسون جنی برای فیلم من تانیا رسید. جایزه بهترین طراحی تولید را شکل آب و جایزه بهترین جلوه‌های ویژه را نیز بلید رانر 2049 گرفتند. جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی مرد به گری اولدمن برای تاریک‌ترین ساعت و جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی زن نیز به فرانسیس مک دورمند برای فیلم سه بیلبرد خارج از ابینگ میزوری رسید. جایزه بهترین کارگردانی را هم همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، گیرمو دل تورو برای شکل آب دریافت کرد.
مهمترین جایزه برای ما ایرانی‌ها اما جایزه بهترین فیلم خارجی بود؛ که در پایان مجری مراسم اعلام کرد این جایزه به فیلم Handmaiden یا کنیز از چان ووک پارک می‌رسد.


تعداد بازدید :  921