شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
خبر

داروهای رایگان سرطان هفته آینده اعلام می‌شود
ایرنا| معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اسامی داروهای رایگان بیماران سرطانی، هفته آینده در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت در قالب بسته حمایتی برای بیماران صعب‌العلاج و خاص اعلام می‌شود.
رسول دیناروند افزود: در گام بعدی اجرای طرح نظام تحول سلامت باید پرداختی بیماران صعب‌العلاج از جیب، به حداقل برسد که تاکنون بخشی از آن انجام شده و در گام بعدی طی هفته آینده، اسامی داروهای رایگان مبتلایان به سرطانی اعلام می‌شود.
او ادامه داد: در این بسته حمایتی تعدادی از داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی رایگان می‌شود و برای بیمارانی که بی‌بضاعت هستند تهیه همه داروهای آنها رایگان خواهد بود.
رییس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که این بسته حمایتی بسیار جامع خواهد بود، افزود: در این بسته ارتقای خدمات در حوزه بستری بیمارستان‌ها در نظر گرفته شده که این امر طی 4 ماه به نتیجه خواهد رسید.
دیناروند گفت: با اجرای این طرح که با همکاری سازمان غذا و دارو و معاونت درمان وزارت بهداشت اجرای می‌شود، داروهای شیمی‌درمانی موردنیاز بیماران سرطانی در بیمارستان دولتی تأمین شده و در اختیار بیماران قرار داده می‌شود و دیگر نیازی نیست که بیماران برای تهیه دارو سرگردان شوند.
 
دهکده دیابت در پارک آب و آتش افتتاح شد
فارس| دهکده دیابت با حضور نمایندگان مجلس و مسئولان حوزه بهداشت و درمان در پارک آب و آتش افتتاح شد.
آرش نصرتی، دبیر اجرایی دهکده دیابت گفت: «دهکده دیابت یک حرکت نمادین است برای این‌که در زمینه دیابت بتوانیم اطلاع‌رسانی‌های لازم را به مردم داشته باشیم. این دهکده به مدت 5 روز آماده ارایه خدمات رایگان پزشکی شامل انجام تست قند خون و چشم و آموزش‌های لازم در زمینه ورزش و تغذیه به مردم است.»
او ادامه داد: «هم اکنون بیش از 4‌میلیون و 500‌هزار فرد مبتلا به دیابت در کشور تشخیص داده شده و 2‌میلیون و 500‌هزار نفر نیز به این بیماری مبتلا هستند اما تشخیص داده نشده‌اند.»  او افزود: «در دهکده دیابت، غرفه‌های متعددی شامل غرفه کودک برای آموزش به کودکان، غرفه ورزش برای آشنا کردن مردم با ورزش‌های مورد نیاز، غرفه سنجش سلامت، معاینات پزشکی که شامل معاینات چشم، قند و خون می‌شود، غرفه آموزش تغذیه سالم و این‌که مصرف چه غذاهایی از ابتلا به دیابت پیشگیری می‌کند و مشاوره‌های پزشکی وجود دارد.»

 


تعداد بازدید :  284