شماره ۴۲۶ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۲۲ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

تعطیلی 100 شعبه استاندارد چارترد
بانک استاندارد چارترد انگلیس که پس از پرداخت جریمه سنگین به آمریکا در مورد نقض تحریم‌های ایران با مشکلات فراوانی روبه‌روست، 100 شعبه بانکداری خرد خود را تعطیل می‌کند تا ارزش سهامش را بالا بکشد. استاندارد چارترد اعلام کرده در نظر دارد 100شعبه بانکداری خرد خود (8‌درصد شبکه بانکی این بانک) را در‌ سال آینده تعطیل کند و قادر خواهد بود تا سالانه 400‌میلیارد دلار از این تعطیلی‌ها کسب کند.

یارانه سوخت‌های فسیلی 4برابر انرژی پاک
براساس آمار سازمان بین‌المللی انرژی، سوخت‌های فسیلی سالانه 550‌میلیارد دلار یارانه دریافت می‌کنند و به همین دلیل سرمایه‌گذاری در انرژی‌های پاک را به تعویق می‌اندازند. این در حالی است که یارانه انرژی‌های پاک 120‌میلیارد دلار و به عبارتی فقط یک‌چهارم یارانه نفت، گاز و ذغال‌سنگ است.

علی‌بابا رکورد زد
وب‌سایت علی‌بابا، بزرگترین خرده‌فروش اینترنتی چین توانست طی بزرگترین روز خرید قبل تعطیلات بیش از 9‌میلیارد دلار کالا بفروشد. به این ترتیب رقم فروش‌ سال قبل را برای فروش آنلاین «روزمجردها» شکست. تحلیلگران معتقدند وب‌سایت علی‌بابا روندی نو در خریدآنلاین بنیانگذاری کرده است. رسم «خریدمجردها» در سال 1990 توسط دانشجویانی برگزار شد که افراد را ترویج می‌کردند برای خودشان کادو بخرند.

فراخوان تویوتا برای خودروهای کمری
شرکت تویوتاموتورز اعلام کرده در سراسر جهان برای 361800خودرو فراخوان صادر کرده که شامل نقص‌های جداگانه‌ای هستند. 170‌هزار خودروی کمری این فراخوان را دریافت کرده‌اند که در آنها به دلیل اشکالاتی راننده قادر به کنترل خودرو نبوده است. در اروپا و ژاپن به ترتیب 120 و 40‌هزار خودرو فراخوان دریافت کرده‌اند.


تعداد بازدید :  266