شماره ۱۳۴۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
روی خطر خبر

از سوی رهبر معظم انقلاب؛
سید محمدحسن ابوترابی فرد به امامت جمعه موقت تهران منصوب شد
پایگاه اطلاع رسانی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور| حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد از سوی رهبر انقلاب، به امامت جمعه موقت تهران منصوب شد. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد اقامه خواهد شد.

 

موافقت رهبر معظم انقلاب با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری|  به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو و تخفیف مجازات ۵۶۵نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضائی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات ۵۶۵نفر از محکومان را که در کمیسیون مربوط واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارایه کرده بود، که مورد موافقت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

روایتی از روش‌های جاسوسی در یک‌دهه اخیر:
 استفاده از سوسمار، مارمولک و آفتاب‌پرست برای جذب امواج اتمی
ایلنا|  مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا با بیان این‌که دشمنان به جای جنگ نظامی با ایران به جنگ هیبریدی روی آورده‌اند، گفت: در جنگ هیبریدی ممکن است تحت عنوان ایرانگرد و فعال محیط‌زیست جاسوس بفرستند. سردار سرلشکر فیروزآبادی در تشریح جزییات جنگ هیبریدی افزود: در جنگ هیبریدی ممکن است ایرانگرد بفرستند که جاسوس باشد. ممکن است فعال محیط‌زیستی بفرستند که جاسوس باشد، ممکن است دانشمند فعال در تحقیقات کشاورزی بفرستند که جاسوس باشد. در دورانی که من خدمت می‌کردم، همه این موارد با دلیل و مدرک پیدا می‌شد. او ادامه داد: در اموالشان انواع جانوران صحرایی را خریده بودند مثل سوسمار، مارمولک و آفتاب‌پرست. سپس بررسی کردیم که این موارد به چه دردشان می‌خورد، بعد متوجه شدیم که پوست آنها امواج اتمی را جذب می‌کند و اینها جاسوس اتمی بودند که می‌خواستند با این بهانه در داخل جمهوری اسلامی از طریق پوست این جانوران صحرایی به این نتیجه برسند که ما در چه مکان‌هایی معدن اورانیوم داریم و کجا درحال کار اتمی‌کردن هستیم.

دادستان تهران ارایه داد
توضیحات جدید درباره دستگیری اعضای شبکه جاسوسی
ایسنا|  دادستان تهران در خصوص دستگیری تعدادی از متهمان مرتبط با یک شبکه جاسوسی توضیحات تکمیلی ارایه کرد. جعفری دولت آبادی  با بیان اینکه در نوزده دی ماه سال جاری حسب گزارش کتبی یکی از نهادهای امنیتی که به دادسرای شهید مقدس ارجاع شده است، به موجب دستورات قضائی و با آغاز تحقیقات انجام شده، مشخص شد متهمان پرونده با هدایت افسران اطلاعاتی سیا و موساد ماموریت های سه گانه ای را شامل موضوعات زیست محیطی، نفوذ در جامعه علمی ایران و جمع‌آوری اطلاعات از اماکن حساس و حیاتی کشور از جمله پایگاه‌های موشکی کشور، دنبال می‌کرده‌اند؛ در تحقیقات انجام شده برخی متهمان به انجام سفرهای متعدد به سرزمین‌های اشغالی از جمله به منظور شرکت در کنفرانس منارید که با حضور افسر اطلاعاتی موساد در رژیم صهیونیستی برگزار شده، اقرار و اذعان نموده اند که هدف کلی پروژه مشترک سازمان سیا و موساد، ایجاد بحران در برخی از حوزه‌های زیست محیطی ایران بوده و اطلاعات جمع آوری شده از طریق عوامل پنهان به آمریکا انتقال می یافته و در همین راستا دو نفر از افسران سازمان اطلاعات آمریکا با هویت معلوم در پوشش های مختلف به ایران و برخی از استانهای کشور سفر کرده اند که از جمله اهداف آن‌ها، ایجاد موسسه ای در قالب فعالیت‌های زیست محیطی بوده و طبق اسناد موجود، این موسسه در حدود یک دهه قبل در ایران با طراحی آمریکایی ها برای تحقق اهداف مدنظر سرویس‌های اطلاعاتی سازمان سیا و موساد و جمع آوری اطلاعات طبقه بندی شده در حوزه های دفاعی و موشکی کشور ایجاد شده است. او افزود: حسب محتویات پرونده، یکی از متهمان اصلی، با مشخصات اختصاری م.ط دارای تابعیت سه گانه ایرانی، آمریکایی و انگلیسی و عضو و پشتیبان مالی موسسه ایرانی حیات وحش بوده، و هم‌چنین دیگر عضو موثر و مدیر این موسسه کاووس سیدامامی دارای تابعیت مضاعف کانادا و از مرتبطان اصلی افسراطلاعاتی آمریکا در ایران بوده به نحوی که این افسر اطلاعاتی در سفر به ایران در منزل کاووس سیدامامی استقرار می یافته است. این شبکه در پوشش اجرای پروژه‌های علمی و زیست محیطی نسبت به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز اقدام می کرده است.او ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده اعضای این شبکه در برخی از مناطق استراتژیک کشور تعدادی دوربین در ظاهر برای رصد امور زیست محیطی نصب کرده بودند که در واقع پوششی برای رصد فعالیت های موشکی کشور بوده و تصاویر و اطلاعات ثبت شده را برای بیگانگان ارسال می نموده اند.

 


تعداد بازدید :  316