شماره ۱۳۴۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
خبر

مجلس با صدور کارت اشتغال مخالفت کرد
نمایندگان مجلس بندی از لایحه بودجه را حذف کردند که در این بند صدور کارت اشتغال پیش‌بینی شده بود. در این بند آمده است: اعتبار مورد نیاز برای صدور کارت اشتغال تا سقف یکصد ‌میلیارد ریال از محل درآمدهای شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأمین می‌شود. همچنین نمایندگان جز دو بند الف تبصره ۱۸ را نیز به تصویب رساندند که به موجب آن به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود از طریق بانک‌های عامل معادل منابع موضوع بند الف و جز یک این بند را برای طرح‌های توسعه تولید و اشتغال اعطا کند.


مجوز ۱۵‌هزار‌میلیارد تومانی
مجلس برای برداشت ۱۵‌هزار‌میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی مجوز صادر کرد. در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی، با تصویب مجلس، صندوق توسعه ملی مجاز است با تصویب هیأت امنا معادل ۱۵۰‌هزار‌میلیارد ریال از منابع ریالی خود را با نرخ صفر‌درصد نزد بانک‌های عامل سپرده‌گذاری کند تا با تلفیق منابع نظام بانکی صرف اعطای تسهیلات شود. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز قبل از تصویب این مصوبه در توضیحاتی، گفت: علاوه بر این مبلغ، معادل ۱۵۰‌هزار‌میلیارد ریال شامل ۱۰‌درصد از منابع صندوق صرف صنعت و ۱۰‌درصد از این منابع صرف بخش کشاورزی می‌شود.


درآمد 44‌هزار‌میلیارد تومانی یارانه‌ها
ایسنا|  سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ از مصوبه این کمیسیون در مورد تعیین درآمد ۴۴‌هزار‌میلیارد تومانی از محل هدفمندی یارانه‌ها در‌ سال آینده خبر داد. علی‌اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: کمیسیون تلفیق در جلسه عصر دیروز خود تبصره ۱۴ لایحه بودجه‌ سال ۹۷ را به تصویب رساند که براساس آن به دولت اجازه داده می‌شود در‌ سال ۹۷ از محل منابع سازمان هدفمندی یارانه‌ها تا مبلغ ۴۴‌هزار‌میلیارد تومان وصول کند. همچنین افرادی که مایل به بررسی تراکنش‌های مالی خود و آزمون وسع آنها توسط دولت نیستند، می‌توانند از دریافت یارانه اعلام انصراف کنند. درصورتی که خانوارها نسبت به حذف یارانه خود معترض باشند، ‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است حداکثر یک‌ماه موضوع را بررسی و درصورت استحقاق، نسبت به برقراری یارانه آنها اقدام کند. به گفته او، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، جابه‌جایی هزینه‌ها از سایر ردیف‌ها ممنوع است.

 


تعداد بازدید :  252