شماره ۱۳۴۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
هلال در رسانه‌ها

صدور 39هزار دفترچه امدادی در مناطق زلزله‌زده
شهروند|  مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه روز گذشته با «خبرگزاری فارس» هم‌صحبت شد و با بیان این‌که امداد‌رسانی و توزیع اقلام امدادی در مناطق زلزله‌زده استان بر‌اساس توزیع دفترچه امدادی همچنان ادامه دارد، گفت: 39‌هزار و 318 دفترچه امدادی در این مناطق صادر شده است. محمد‌رضا امیری در گفت‌و‌گو با این خبرگزاری گزارشی از کمک‌های جمعیت هلال‌احمر به زلزله‌زدگان غرب کشور ارایه داد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به حضور این جمعیت در لحظات نخست زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان‌ ماه اظهار داشت: بعد از این حادثه مهیب‌ EOC استان فعال‌سازی و بلافاصله آماده‌باش و حالت اضطراری به تمامی تیم‌های عملیاتی استان اعلام شد.
اعزام نزدیک‌ترین تیم‌های عملیاتی برای ارزیابی اولیه به نقاط آسیب‌دیده، آغاز عملیات جست‌وجو و نجات، اعلام حالت اضطرار به استان‌های معین کرمانشاه، فعال‌سازی مرکز کنترل و‌ هماهنگی عملیات(EOC)  سازمان با حضور رئیس و معاونان، برقراری ارتباط ویدیوکنفرانسی با استان‌های مرکزی و غربی و معین استان کرمانشاه، آغاز عملیات اسکان اضطراری در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین، هماهنگی اعزام تیم‌های عملیاتی از استان‌های معین و پشتیبان، اعزام تیم‌های عملیاتی و اقلام امدادی از 25 استان کشور به منطقه مطابق برنامه زمانبندی، ارتباط مستمر با مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت، ارتباط با مرکز راه‌های کشور در خصوص مسدود‌بودن برخی از محور‌های اصلی و فرعی استان کرمانشاه، ارتباط مستمر با مرکز پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، فعال‌سازی ستاد پشتیبانی انبارهای امدادی در پایگاه بیستون و فرودگاه کرمانشاه، استقرار دو خودروی ارتباطات رادیویی در ثلاث باباجانی و سر پل‌ذهاب و برقراری ارتباط در بستر ماهواره برای سهولت در عملیات امداد‌و‌نجات ازجمله اقداماتی بود که امیری در همان ساعات نخست زلزله عنوان کرد.
فعال‌سازی 15 مرکز فرماندهی
وی به ارسال نیرو و تجهیزات امدادی از سوی سازمان امداد‌و‌نجات، 24 استان و شهرستان‌های استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: ارسال نیرو و تجهیزات تا مورخه 12 آذر ماه ادامه داشت. این مسئول تیم‌های عملیاتی در منطقه را در قالب 569 تیم امداد‌و‌نجات ‌(تیم‌های واکنش سریع، آواربرداری، اسکان اضطراری، درمان اضطراری) اعلام کرد و گفت: 2‌هزار و 848 نیروی عملیاتی و418 خودروي عملیاتی از ابتدای حادثه تا‌کنون به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه اعزام شده است. به گفته امیری، یک‌هزار و 84 نیروی عملیاتی فعال و 174 دستگاه ‌(در قالب خودرو‌های آمبولانس، کمک‌دار، نجات، کامیون، کامیونت و تریلی) در مناطق زلزله‌زده غرب کشورحضور دارند.
عملکرد مرکز امداد هوایی در زمین‌لرزه کرمانشاه
وی با بیان این‌که عملکرد امداد هوایی در زلزله 21 آبان‌ ماه تا مورخه 12 آذر ماه ادامه داشت، خاطرنشان کرد: 10 فروند بالگرد در مدت 11 روز با 263 ساعت پرواز‌ و 256 سورتی پرواز 197 مصدوم، 717 نیروی امدادی و 129‌هزار و 300کیلوگرم بار را انتقال داده و حمل کردند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه به فعالیت تیم‌های سگ‌های زنده‌یاب (آنست) نیز در این حادثه اشاره و تصریح کرد: با فعالیت 31 تیم در این مدت 6 نفر زنده و 15 جسد از زیر آوار پیدا شد.براساس اظهارات امیری 102‌هزار و 277 دستگاه چادر امدادی، 166‌هزار تخته پتو، 22‌هزار عدد گالن آب، 43‌هزار تخته موکت، 29‌هزار ست ظروف، 282‌هزار کیلوگرم نایلون پوششی، 60‌هزار شعله چراغ والور، 23‌هزار کیلوگرم برنج، 494‌هزار بطری (منابع جمعیت هلال‌احمر و کمک‌های مردمی)، 494‌هزار بطری (منابع جمعیت هلال‌احمر و کمک‌های مردمی)، 673‌هزار قوطی (منابع جمعیت هلال‌احمر و کمک‌های مردمی)، 60‌هزار برگ شناسنامه امدادی خانوار، 40‌هزار جلد دفترچه امدادی اقلام امدادی تحویل‌شده به جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه تا ساعت هشت صبح تاریخ 12 آذرماه بوده است.مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه اشاره مختصری به موجودی اقلام مهم انبارهای امدادی این استان قبل زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان‌ماه داشت و افزود: 12‌هزار دستگاه چادر امدادی، 9‌هزار تخته موکت، 26‌هزار تخته پتو، 7‌هزار ست ظروف، 8‌هزار شعله چراغ والور، 17‌هزار قوطی کنسروجات و 7‌هزار کیلوگرم برنج اقلام مهم انبارهای امدادی استان قبل از این حادثه مهیب بود. وی به کمک‌های بین‌المللی اشاره و بیان کرد: سازمان بهداشت جهانی در مورخه 25 آبان‌ماه 45 تن اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی و درمانی به وزارت بهداشت تحویل داد . امیری با اشاره کمک‌های انساندوستانه کشور پاکستان ادامه داد: پاکستان 165 چادر، یک‌هزار تخته پتو، 200 تخته زیر‌انداز حصیری و 200 عدد محافظ چادر را در مورخه 26 آبان  ‌ماه ارسال کرد. وی ارسال 7‌هزار و 500 عدد مخزن پلاستیکی 20 لیتری،‌ 19‌هزار تخته زیرانداز چادر، 7‌هزار و 500 ست ظروف آشپزخانه، 10‌هزار بسته لوازم بهداشتی را در قالب کمک‌های کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ تا مورخه 30 آبان‌ماه عنوان کرد.


تعداد بازدید :  277