شماره ۱۳۴۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
خبرنامه

فعالیت 44 کانون دانشجویی هلال در خوزستان
شهروند| معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: 44 کانون دانشجویی هلال‌احمر در دانشگاه‌های استان فعالیت می‌کنند. علی پهلوان در همایش تجلیل از دانشجویان فعالان کانون دانشجویی دانشگاه پیام‌نور آبادان با تبریک دهه فجر و گرامیداشت سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: هر جا سخن از تغییر و تحول و بهبود است، نامی از جوانان و به‌ویژه جوانان دانشگاهی به میان می‌آید. وی گفت: اگر به تاریخ انقلاب اسلامی نگاه کنیم روز دانشجو روز شهادت سه تن از دانشجویانی است که در ‌سال 1342 در اعتراض به تبعید امام برخاستند و شهید شدند.معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر خوزستان با بیان این‌که کانون‌های دانشجویی مرکز ثقل حرکت‌های فرهنگی، جهادی و بشردوستانه هستند، افزود: در حال حاضر 44 کانون دانشجویی هلال‌احمر در دانشگاه‌های استان خوزستان در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. پهلوان گفت: هدفی که برای کانون‌های دانشجویی هلال‌احمر تعیین شده ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی و بشردوستانه در فضای حقیقی و مجازی به‌عنوان فرماندهان دفاع نرم است. وی ادامه داد: نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و پیشرفت علم و فناوری در کشور گویای این است که تأثیرپذیری اجتماع از قشر فرهنگی و علمی بیشتر از سایر اقشار است. پهلوان اضافه کرد: در هلال‌احمر بالاترین درجه نشان ایثار است که برگرفته از ایثار شهدا و گویای این نکته است که برای فعالیت‌های فرهنگی نیز باید ایثار، ازخودگذشتگی و برنامه‌ریزی داشت؛ زیرا اگر برنامه‌ریزی نداشته باشیم دشمنان برای ما برنامه‌ریزی می‌کنند.

 

برگزاری ششمین المپیاد آماده در ایلام
شهروند|  ششمین المپیاد آماده مرحله شهرستانی با افتتاحیه تیم‌های مدارس خواهران آغاز شد و با رقابت تیم‌های مدارس پسرانه به پایان رسید. این المپیاد با حضور آقای علی اکبری معاون امور جوانان، آقای کریمی رئیس جمعیت شهرستان، خانم غیاثی رئیس اداره دانش‌آموزی جوانان، خانم ره‌نورد مسئول امور جوانان در محل کانون حضرت فاطمه (س) برگزار شد. مسابقات شهرستانی ششمین المپیاد آماده (تیم‌های دادرس) با حضور ۹ مدرسه پسرانه و ۱۳ مدرسه از خواهران در قالب تیم‌های ۱۴نفره در شهرستان ایلام برگزار شد. معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان ایلام بیان کرد: در این المپیاد ۱۲۶نفر دانش‌آموزان از ۹ مدارس پسرانه و ۱۸۲ نفر دانش‌آموز از ۱۳ مدارس دخترانه شهرستان ایلام در آیتم‌های آزمون کتبی، آزمون ارزیابی و کنترل علایم حیاتی (CPR)، آزمون حمل مصدوم به صورت گروهی، آزمون پناهگیری و خروج ایمن (DCH) با هم به رقابت پرداختند. آقای علی اکبری عنوان داشت: با توجه به برگزاری المپیاده آماده طرح ملی دادرس در دو بخش خواهران و برادران در سطح شهرستان‌ها سپس مسابقات مرحله‌ای استانی جهت انتخاب تیم‌های برتر و اعزام به مرحله کشوری انجام خواهد پذیرفت.

 

شرکت تیم بهداشت و درمان اضطراری خوزستان در مانور منطقه‌ای
شهروند| معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خوزستان گفت: تیم بهداشت و درمان اضطراری این جمعیت در مانور منطقه‌ای زلزله با محوریت آسیب به روستاها در استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد. دکتر مجید فرهادی اظهار کرد: مانور منطقه‌ای درمان اضطراری با حضور سه استان خوزستان، کهگیلویه‌و‌بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری به میزبانی استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد برگزار شد. وی افزود: این مانور با هدف ارتقای سطح علمی و آمادگی و
پاسخ دهی به سوانح در چارچوب سیاست‌های پشتیبانی از افراد آسیب‌دیده در بلایای طبیعی برگزار شد. معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خوزستان تصریح کرد: سناریوی مانور این بود که زلزله‌ای به صورت پیش‌فرض در روستاها رخ می‌دهد و به تیم‌های بهداشت و درمان این سه استان اعلام نیاز مي‌شود و آنها به منطقه اعزام می‌شوند و اقدام به ارایه خدمات بهداشتی و درمانی می‌کنند. دکتر فرهادی گفت: کهگیلویه‌و‌بویراحمد و چهارمحال‌وبختیاری و ایلام تیم BHCU خود را به مانور اعزام کردند اما استان خوزستان به دلیل سطح بالای کاری و عملکرد بسیار خوب تیم RDH خود را به مانور اعزام کرد. وی در خصوص مفهوم تیمRDH  توضیح داد: RDH  بیمارستان سریع‌الاستقراری است که در 24 ساعت نخست سانحه در محل واقعه برپا می‌شود و خدمات بهداشتی و درمانی حیاتی و اساسی را به آسیب‌دیدگان ارایه می‌کند. معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر خوزستان ادامه داد: این نوع بیمارستان شامل بخش‌های جراحی، پزشک متخصص و پزشک عمومی، پرستار، تریاژ، بستری مردان و زنان است. بقیه تیم‌ها فقط BHCU و سامانه هستند و سه روز بعد از بحران وارد محل سانحه می‌شوند و فقط کار ویزیت و معاینه را انجام می‌دهند. دکتر فرهادی گفت: تیم اعزامی خوزستان به این مانور 20 نفر و شامل یک جراح، دو پزشک عمومی، کارشناس اتاق عمل، تکنيسین فنی، تکنيسین دارویی، چهار راه‌انداز، چهار راننده بود. خوزستان در این مانور استان معین محسوب می‌شد.

 


تعداد بازدید :  321