شماره ۱۳۴۵ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۵ بهمن
صفحه را ببند
دکتر پیوندی افرادی از بدنه هلال را در سمت‌های جدید منصوب کرد
4 انتصاب در هلال‌
سرپرست سازمان داوطلبان، معاون مجلس و امور حقوقی، مشاور مجلس و امور حقوقی رئیس جمعیت و سرپرست هلال‌احمر استان خراسان‌شمالی انتصابات جدید هلال هستند

شهروند| دوشنبه روز شلوغ جمعیت هلال‌احمر در انتصابات جدید بود. رئیس سازمان داوطلبان، معاون مجلس و امور حقوقی جمعیت هلال‌احمر و مدیرعامل خراسان‌شمالی کسانی بودند که جایشان را با افراد جدید عوض کردند، اما جدیدها همگی یک خصلت دارند و آن این است که هیچ‌کدام خارج از جمعیت هلال‌احمر نیستند و سال‌هاست در این نهاد مشغول به خدمت‌اند. حبیب درگاهی سرپرست سازمان داوطلبان، محسن نجات سمت سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌شمالی و روح‌اله فروزش معاون مجلس و امور حقوقی جمعیت هلال‌احمر انتصابات جدید هستند و علی لیالی نیز به سمت مشاور مجلس و امور حقوقی رئیس جمعیت منصوب شده است.
دکتر داود باقری، رئیس حوزه ریاست جمعیت هلال‌احمر روز گذشته در مراسم معارفه و تکریم حبیب درگاهی سرپرست جدید سازمان داوطلبان و دکتر رضا اندام رئیس سابق این سازمان با اشاره به جایگاه خطیر و حساس این سازمان به‌عنوان مبدأ و منشأ تحقق اصل خدمات داوطلبی نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: سیاست جمعیت هلال‌احمر این است که مدیریت سازمان‌های تابعه و مراکز آن، به افراد متخصص با تجربه بدنه سازمانی و کسانی که علاقه‌مند و پایبند به اصول خدمات انساندوستانه هستند، سپرده شود. دکتر اندام در مقطع دشواری ریاست این سازمان را قبول کرد که عملکرد بسیار خوبی داشت و من از طرف مدیران جمعیت هلال‌احمر از او تشکر می‌کنم. دکتر باقری ابراز امیدواری کرد تا در طلیعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به پاس و حرمت خون شهدای گرانقدر و دعای خیر صاحب‌نفسان و مسئولان میهن اسلامی، بتوان با بهره‌گیری و به کاربستن تجربه‌های پیشین و موثر روسای سابق سازمان داوطلبان، بیش از گذشته در نشر و ترویج خدمت داوطلبی و عام‌المنفعه در جامعه وارد میدان عمل شد. وی افزود: حبیب درگاهی، مدیری صادق، خدوم و با تجربه در کار داوطلبی است که تاکنون توفیقات بسیار خوبی را داشته است و مطمئن هستیم که کارشان در این بخش ماندگار خواهد شد. با نوع نگرش نوین رئیس جمعیت هلال‌احمر، نظام خدمات داوطلبانه در کشور با یک شرایط مساعد برای پیشرفت روبه‌رو خواهد شد.
نتیجه فعالیت‌های داوطلبانه در جامعه
ملموس می‌شود
سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز ضمن تقدیر از حسن اعتماد مسئولان ارشد جمعیت هلال‌احمر و سپردن مسئولیت خطیر این سازمان به وی، گفت: بی‌ترید موفقیت در اجرای برنامه‌ها، بدون مشارکت و همفکری بدنه کارشناسی سازمان، میسر نخواهد بود .حبیب درگاهی با ابراز خرسندی از فعالیت در حوزه خدمات داوطلبی افزود: عواید و ثمره فعالیت‌های داوطلبانه به‌طور مستقیم به جامعه و به‌خصوص به قشرهای فرودست اقتصادی برمی‌گردد، بنابراین به قطع یقین با تکیه بر حضور و همراهی صاحبان ایده و توان توانمندان، می‌توان امیدوار بود که بیش از گذشته، نتیجه فعالیت‌های داوطلبانه در جامعه ملموس‌تر شود.
توسعه فعالیت‌های داوطلبی
 جز از طریق توسعه علمی امکان‌پذیر نیست
همچنین دکتر رضا اندام نیز ضمن تقدیر از همراهی و مشارکت کارکنان این سازمان طی دوران مدیریتی خود برای پیشبرد طرح‌های برنامه‌های سازمانی، خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های داوطلبی جز از طریق توسعه علمی و آموزش امکان‌پذیر نیست.
دکتر علی‌اصغر پیوندی؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر در حکم حبیب درگاهی، آورده است: «نظر به شایستگی، تعهد و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب این ابلاغ با حفظ سمت به‌عنوان «سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید. با عنایت به اهداف انساندوستانه جمعیت هلال‌احمر مبتنی بر تلاش در جهت تسکین آلام بشری، کمک به امر سلامت جامعه، دفاع از ارزش‌های انسانی و کوشش در برقراری دوستی و تفاهم و صلحِ پایدار میان ملت‌ها انتظار دارم ضمن بهره‌گیری از تجارب ارزنده خود و تمامی افراد صاحب‌نظر، تمام همت و توان علمی و اجرایی خویش را به منظور گسترش استفاده از خدمات داوطلبانه افراد و سازمان‌ها، مشارکت عمومی و افزایش آگاهی مردم در زمینه مقابله با آسیب‌ها در هنگام بروز سوانح و حوادث به کار گیرید. بالندگی و توفیق روزافزون شما را در خدمت به مردم شریف ایران در جهت تحقق اهداف والای جمعیت هلال‌احمر از درگاه خداوند یگانه و مهربان، مسئلت دارم.»علی‌اصغر پیوندی در نامه‌ای جداگانه از زحمات دکتر رضا اندام؛ رئیس سابق سازمان داوطلبان قدردانی کرد. برخی سوابق اجرایی سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بدین شرح است:
/رئیس هلال‌احمر شهرستان آبیک به مدت سه‌سال  /عضو تیم امدادرسانی در کشور اندونزی در‌ سال 85 /مسئول امور ایثارگران استان قزوین به مدت 8‌سال /مسئول بازرسی و نماینده اداره کل بازرسی هلال‌احمر در استان قزوین به مدت 8‌سال/سرپرست جمعیت هلال‌احمر شعبه قزوین به مدت یک‌سال /عضو هیأت‌مدیره جمعیت هلال‌احمر استان قزوین به مدت 2.5‌سال/مشاور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قزوین به مدت یک‌سال/ معاون امور داوطلبان جمعیت هلال‌احمر استان قزوین به مدت 10سال/ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کیش به مدت حدود 11ماه
محسن نجات سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌شمالی شد
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در حکمی
محسن نجات را به سمت سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌شمالی منصوب کرد. دکتر علی‌اصغر پیوندی؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر در حکم محسن نجات آورده است: «نظر به شایستگی، تعهد و سوابق مفید و ارزشمند جنابعالی، به موجب این ابلاغ به‌عنوان «‌سرپرست جمعیت هلال‌احمر استان خراسان‌شمالی» منصوب می‌شويد. با عنايت به وظايف و مأموريت‌هاي متعدد و گسترده جمعيت هلال‌احمر، از جنابعالي انتظار دارم ضمن بهره‌گيري از پتانسيل‌هاي درون و برون‌سازماني، تمام سعي، تجربه و توان علمي و اجرايي خويش را در راستاي توسعه كيفي و كمي مجموعه و بهبود ارایه خدمات جمعيت در استان به كار گيريد. بالندگی و توفیق روزافزون شما را در خدمت به مردم شریف ایران در جهت تحقق اهداف والای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، از درگاه خداوند یگانه و مهربان مسئلت دارم.» علی‌اصغر پیوندی در نامه‌ای جداگانه از زحمات حسن شکوری‌نسب؛ مدیرعامل سابق خراسان‌شمالی قدردانی کرد. سوابق کاری محسن نجات به شرح زیر است: قائم‌مقام و مشاور مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی/معاون جوانان هلال‌احمر خراسان‌رضوی در ‌سال 95/عضو کارگروه فرهنگی- اجتماعی پدافند غیرعامل استان/دبیرکار گروه امدادونجات پدافند غیرعامل/عضو کارگروه بهداشت، سلامت، بیولوژیک پدافند غیرعامل استان- استانداری خراسان‌رضوی/عضو شورای فرهنگی جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی/عضو شورای هم‌اندیشی فرهنگی امدادی صداوسیمای استان/عضو شورای اجرایی جمعیت هلال‌احمر گناباد /عضو شورای جوانان هلال‌احمر استان/آغاز مسئولیت و ورود رسمی از دانشگاه آزاداسلامی به هلال‌احمر خراسان‌رضوی ‌سال ۸۹ به‌عنوان مشاور مدیرعامل و رئیس حراست هلال استان/مشاور رئیس دانشگاه و مدیر روابط‌عمومی و مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان‌رضوی /انتخاب به‌عنوان استاد نمونه مدیریت دانشگاه. سال۹۵-۹۶
روح‌اله فروزش
 معاون مجلس و امور حقوقی هلال شد
رئیس جمعیت هلال‌احمر همچنین در حکمی روح‌اله فروزش را به‌عنوان معاون مجلس و امور حقوقی جمعیت هلال‌احمر منصوب کرد.دکتر علی‌اصغر پیوندی؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر در حکم روح‌اله فروزش آورده است: «نظر به تعهد، شایستگی و سوابق ارزشمند جنابعالی به موجب اين حکم به‌عنوان «معاون مجلس و امور حقوقي جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شويد. قدر مسلم اهميت قوانين و مقررات جاري كشور كه چارچوب تعاملات دستگاه‌هاي مختلف است، مبين بسياري از ارتباطات حقوقي في‌مابين است. از اين‌رو با عنايت به گستره وسيع مأموريت‌ها و اهداف جمعيت، از جنابعالي انتظار دارم ضمن برقراری ارتباط و تعامل مثبت و شایسته با نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و با بهره‌گيري موثر و كارآمد از قوانين و مقررات و نظرات کارشناسان و صاحبنظران با جديت و تلاش مستمر، تمام ظرفیت، توان و تجارب ارزنده فردی و اجتماعی خويش را در راستاي ارتقاي كيفي فعاليت‌ها، بروزرساني بانك اطلاعاتي املاك، ساماندهي و برنامه‌ريزي به منظور استفاده صحيح و بهينه و بهره‌‌برداری مناسب از موقوفات و املاك و حفظ صرفه و صلاح جمعيت در تمامي معاملات و تفاهمنامه‌هاي بين بخشي به كار گيريد. بالندگی و توفیق روزافزون شما را در خدمت به مردم شریف ایران در جهت تحقق اهداف والای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، از درگاه خداوند یگانه و مهربان مسئلت دارم.»برخی از سوابق تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشي و اجرایی معاون مجلس و امور حقوقی جمعیت هلال‌احمر بدین شرح است:  دکترای تخصصی حقوق جزا و جرم‌شناسی/مدیرکل امور مجلس جمعیت هلال‌احمر و تلاش چشمگیر در شکل‌گیری روابط مناسب چندین‌ساله مجلس و جمعیت و همچنین دستاوردهای قانونی به‌ویژه در بودجه جمعیت هلال‌احمر و دفاع از حقوق قانونی جمعیت / مشاور حقوقي در بخش‌های مختلف /مشاور نمایندگان در مجلس / عضویت در هیأت‌مدیره برخی موسسات پژوهشی/عضو و رئیس شعبه اول هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان جمعیت /مدیرمسئول و عضو شورای سردبیری برخی نشریات و رسانه‌های مکتوب و مجازی/تالیف دهها مقاله با موضوعات مختلف در رسانه‌های مکتوب و فضای مجازي/عضو کمیته تدوین پیش‌نویس اصلاح قانون اساسنامه، کمیته تدوین آیین‌نامه تبصره ماده 22 قانون اساسنامه، کمیته تدوین آیین‌نامه استخدامی جمعیت هلال‌احمر/ مدرس دانشگاه و تدریس دروس تخصصی حقوقی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد /ترجمه چندین کتاب و مقاله در موضوعات تخصصی مرتبط /راهنمایی و مشاوره و داوری پایان‌نامه‌های متعدد دانشجویان کارشناسی ارشد
علی لیالی مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر
در مجلس و امور حقوقی شد
رئیس جمعیت هلال‌احمر در حکمی جداگانه علی لیالی را به سمت مشاور مجلس و امور حقوقی رئیس جمعیت منصوب کرد؛ متن حکم بدین شرح است: «ضمن تقدیر و تشکر از زحمات جنابعالی در مدت تصدی پست معاون مجلس و امور حقوقی و نظر به شایستگی، تعهد و سوابق مفید و ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به‌عنوان «مشاور مجلس و امور حقوقی رئیس جمعیت» منصوب می‌شويد. مأموریت‌های متعدد و گسترده جمعیت، بکارگیری ظرفیت‌های مختلف برای نیل به اهداف آن را ضروری کرده است. از این‌رو انتظار دارم جنابعالی با بهره‌گیری از تجارب گذشته و با نگاه کارشناسانه خود و درنظرگرفتن قوانین، مقررات و ضوابط مربوطه، کمک‌های فکری و راهکارهای اجرایی خود را در حوزه‌های مجلس، امور حقوقی، املاک و موقوفات و همچنین بهره‌برداری از پتانسیل‌های موجود در این زمینه در اختیار اینجانب قرار دهید. بالندگی و توفیق روزافزون شما را در خدمت به مردم شریف ایران در جهت تحقق اهداف والای جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، از درگاه خداوند یگانه و مهربان مسئلت دارم.»


تعداد بازدید :  419