شماره ۱۳۴۴ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
خبر

رئیس قوه قضائیه:وجود فساد یا مشکلات معیشتی را انکار نمی‌کنیم
میزان|  آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی با بیان این‌که برخی تبعیض‌ها همچنان در خدمات‌رسانی به مردم کشور وجود دارد، گفت: ما وجود فساد یا مشکلات معیشتی را انکار نمی‌کنیم اما قیاس منصفانه با بسیاری از کشورها نشان می‌دهد که وضع کشور ما آنچنان نیست که دشمنان وانمود می‌کنند؛ گر چه باید «وجود مشکلات» همواره در مقابل چشمان مسئولان باشد و به آنان گوشزد شود.
آملی‌لاریجانی با بیان این‌که نباید واقعیات را بپوشانیم، بر لزوم قضاوت‌های منصفانه تأکید کرد و گفت: نه ادعای وضع ایده‌آل و نه ادعای نفی خدمات هیچ‌کدام صحیح نیست. این شیوه قضاوت منصفانه نیست. مشکلات و خدمات باید در کنار یکدیگر دیده شوند و از سوی دیگر ضمن مبارزه منطقی با فساد باید در مقابل تلاش برای ایجاد جو بی‌اعتمادی از سوی دشمن ایستادگی کرد. مبارزه با فساد نیز وظیفه همه قوا و دستگاه‌هاست و نباید اجازه داد که فساد شکل بگیرد. رسیدگی به پرونده‌های مفاسد وظیفه ذاتی دستگاه قضائی است؛ اما می‌بینیم که گاه وقتی قوه قضائیه به این قبیل پرونده‌ها ورود می‌کند، انگ سیاسی‌کاری می‌خورد در حالی ‌که وظیفه ما رسیدگی و صدور حکم است.رئیس قوه قضائیه در بخش پایانی سخنان خود اشاره کوتاهی هم به تحرکات جدید دولت آمریکا و به‌ویژه شخص ترامپ علیه ایران کرد و افزود: آمریکا باز هم با بهانه‌تراشی و ادعاهای مضحک مبنی بر ارسال موشک توسط ایران به یمن سعی دارد اقدامات ایذايی انجام دهد. این در حالی است که یمن در محاصره است و حتی اجازه ورود دارو را هم به آن نمی‌دهند پس چگونه جمهوری اسلامی می‌تواند به این کشور موشک ارسال کند؟

علی لاریجانی: بگومگوهای مالیخولیایی روان جامعه را آزرده می‌کند
ایرنا|  رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی گفت: ملت ایران اجازه دخالت در امور کشور را به هیچ‌کس نمی‌دهد و اگر اختلاف و مشکلی داشته باشند در خانواده بزرگ و پرظرفیت ایران با اراده ملت، آن را حل خواهند کرد؛ چرا که آمریکایی‌ها بی‌آبروتر از آن هستند که برای ملت ایران غمگساری شیادانه کنند. علی لاریجانی گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن حرکتی بود که حکایت از هوشمندی، وقت‌شناسی و دقت نظر در شرایط انقلاب داشت. ماجراهای غم‌انگیز اختلاف‌افکنی و بگومگوهای مالیخولیایی روح و روان عمومی جامعه را آزرده کرده است، پس از این واقعه ارزشمند استفاده درست و عملیاتی کنیم. حضور حماسی ملت در این روز دستوراتی را برای مسئولان نیز صادر می‌کند که وقت خود را به نحو مطلوب صرف حل مشکلات اقتصادی کشور کنند؛ زیرا آسیب اصلی کشور در این حوزه است و باید از امور فرعی بگذرند، همچنین باید از فرصت‌ها برای خدمت صادقانه بهره جویند.

 

کمالی‌پور تشریح کرد: تسهیل شرایط توقیف اموال خاوری
خانه ملت|  عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس گفت: با وجود ارسال پرونده خاوری به دادسرا برای مرحله اجرا اموال وی توقیف و به محض دسترسی بازداشت و به کشور بازگردانده خواهد شد. یحیی کمالی‌پور در توضیح وضع حقوقی پرونده خاوری در شرایط کنونی که برای مرحله اجرا به دادسرا ارجاع شده است، گفت: سازوکار لازم برای اقدامات قانونی وجود دارد اما خاوری در کشوری حضور دارد که جمهوری اسلامی ایران با آن قرارداد استرداد مجرمین را ندارد؛ لذا دسترسی به شکل عملی و قانونی امکان‌پذیر نیست.او با بیان این‌که حکم خاوری ضمانت اجرایی را برای دستگیری وی به محض دسترسی دارد، تصریح کرد: با وجود حکم صادره می‌توان اموال قابل دسترس خاوری را توقیف کرد؛ ضمن آن‌که به محض دسترسی به وی بدون هیچ وقفه‌ای می‌توان نسبت به دستگیری و بازداشت وی اقدام کرد.


تعداد بازدید :  311