شماره ۱۳۴۴ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
ویترین ایران

مردم نزدیک پرندگان وحشی نشوند
 مهر| رئیس سازمان دامپزشکی با تشریح اقدامات کنترلی برای جلوگیری از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد در کشور گفت: تمام مرغ وتخم مرغ‌های آلوده معدوم می‌شود و مردم نباید نگران باشند. علیرضا رفیعی‌پور به مردم توصیه کرد نزدیک پرندگان وحشی خصوصا پرندگان آبزی نشوند، چراکه تمام پرندگان آزاد پرواز وحشی که در آب زندگی می‌کنند، می‌توانند ویروس‌های مختلف آنفلوآنزا را داشته باشند که این ویروس برای خود پرنده مشکلی ایجاد نمی‌کند اما برای انسان یا دیگر پرندگانی که ویروس به آنان منتقل می‌شود، خطرناک خواهد بود.

 

5500‌میلیارد تومان برای نوسازی ماشین‌آلات کشاورزی
کامبیز عباسی، رئیس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی وزارت کشاورزی گفت: دولت‌های یازدهم و دوازدهم فرصت بسیار مناسبی را در اختیار مکانیزاسیون قرار دادند و جمعا بیش از ٥‌هزار و ٥٠٠‌میلیارد تومان خط اعتباری برای تأمین ماشین‌آلات جدید کشاورزی و گسیل داشتن آنها به مزارع اختصاص دادند. او با اشاره به کاشت مکانیزه گندم گفت: در حوزه کاشت مکانیزه گندم 8 تا 8.2‌میلیون هکتار گندم و جو دیم داریم که 12‌هزار دستگاه بذرکار در این‌خصوص وارد کشور شده‌اند. در گذشته 35‌هزار دستگاه موجودی داشتیم که این میزان افزایش یافت و 2.2‌میلیون هکتار به سطح زیر کشت گندم مکانیزه کشور با تکیه بر 95‌درصد صنعت داخلی افزوده شد. رئیس توسعه مکانیزه وزارت جهاد کشاورزی افزود: ادوات تولیدی داخلی یک‌پنجم قیمت ادوات جهانی قیمت دارد به همین دلیل روی صنعت داخلی سرمایه‌گذاری شد. درحال حاضر 250 عرضه ماشین‌آلات فعال در حوزه کشاورزی داریم. وی افزود: با توجه به توسعه مکانیزاسیون در همه بخش‌های زراعی و باغی در اسفند ماه امسال دومین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی در محل دایمی نمایشگاه‌های تهران برگزار می‌شود. عباسی در رابطه با شرکت‌های خارجی شرکت‌کننده در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: تا امروز ٤٥ شرکت مستقل خارجی ازجمله پاویون ترکیه با ٢٢ شرکت، چین با ١٦ شرکت، سوییس، هند، فرانسه و تایوان با شرکت‌های خود ثبت‌نام و در مجموع ١٥٠ شرکت ایرانی و خارجی حضور خود را اعلام و ثبت‌نام کرده‌اند.

 

یارانه خوراک پتروشیمی‌در جیب ترکیه
بیوک صحاف، رئیس انجمن پلاستیک می‌گوید: مزیت تولید پلاستیک در ایران خوراک گاز ارزان است که آن هم در اختیار پتروشیمی‌ها قرار گرفته است. قرار بود که پتروشیمی‌ها خوراک پلیمری را با قیمت مناسب در اختیار صنایع تکمیلی قرار دهند، اما این اتفاق نه‌تنها هیچ گاه رخ نداد بلکه پلیمر را 10 تا 30‌درصد بالاتر از فوب خلیج فارس دریافت می‌کنیم. او که معتقد است به راحتی بازارمان را به ترکیه واگذار کردیم، می‌گوید: یارانه دولت برای خوراک پتروشیمی‌ها به جیب ترک‌ها می‌رود.

 

زمان تسویه انتقال وجه بین بانکی ساعت ۱۴ شد
براساس اعلام مرکز تسویه ساتنای بانک مرکزی دستور پرداخت و انتقال وجه بین بانکی مشتریان به حساب‌های دیگر در ســایر بانک‌ها صرف نظر از زمان دریافت آن از مشتری توسط بانک مبدأ، تا ساعت 14 روزهای اداری صورت می‌گیرد.

 

یارانه بهمن، پنجشنبه واریز می‌شود
هشتادوچهارمین مرحله یارانه نقدی ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۶ بهمن به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. گفتنی است یارانه پرداختی به هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی، همانند ماه‌های گذشته همان چهل و پنج‌هزار و ۵۰۰ تومان است.


تعداد بازدید :  294