شماره ۱۳۴۴ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
امشب آغاز مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا
انگلیسی‌ها در میهمانی بازل و یوونتوس

شهروند| لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2017-2018 در شرایطی به مرحله یک‌هشتم نهایی رسیده است که از امشب مسابقات پس از چند ماه تعطیلی از سر گرفته می‌شود.
کار نسبتا راحت سیتی‌زن‌ها امشب بازل سوییس در خانه میزبان منچسترسیتی صدرنشین قدرتمند انگلیس و یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌هاست. بازل در دور گروهی رقابت‌ها با منچستریونایتد، زسکا مسکو و بنفیکا همگروه بود و با 12 امتیاز بعد از منچستر 15 امتیازی به‌عنوان تیم دوم گروه به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. منچسترسیتی هم در گروه هفتم با تیم‌های فاینورد، شاختار و ناپولی همگروه بود و به‌عنوان صدرنشین با 15 امتیاز به دور حذفی صعود کرد. شاگردان گواردیولا از نظر قرعه در این مرحله نسبت به سایر تیم‌ها شانس خوبی آوردند اما از آنجا که فوتبال غیر قابل پیش‌بینی است، نمی‌توان از حالا سیتی‌زن‌ها را در مرحله بعد تصور کرد.
میزبانی تورین از تاتنهام مهمترین بازی امشب بدون تردید میان تیم‌های تاتنهام و یوونتوس برگزار خواهد شد. تاتنهام با هدایت پوچتینو در یکی از سخت‌ترین گروه‌ها با رئال مادرید،‌ دورتموند و آپوئل نیکوزیان رقابت کرد و بدون باخت و با 16 امتیاز صدرنشین مقتدر پایان دور گروهی لقب گرفت. یوونتوس فینالیست دور قبل رقابت‌ها هم در مرحله گروهی با بارسلونا، ‌سلتیک و المپیاکوس یونان مسابقه داد و درنهایت با 11 امتیاز به‌عنوان تیم دوم صعود کرد. تاتنهام همواره در سال‌های اخیر یکی از بهترین‌ تیم‌های انگلیس بوده و فوتبال خوبی هم به نمایش می‌گذارد. یوونتوس با این‌که نسبت به دور قبل افت فاحشی داشته است، هنوز یکی از تیم‌های قدرتمند اروپا به حساب می‌آید و بدون ‌شک دو تیم یک مسابقه غیر قابل پیش‌بینی را برگزار خواهند کرد. آمار جالب توجه درباره یوونتوس این است که این تیم در 16 بازی گذشته خود تنها یک گل دریافت کرده است. این مسابقه در ورزشگاه اختصاصی یوونتوس در تورین ایتالیا برگزار خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  348