شماره ۱۳۴۴ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
استارت آسیایی پرسپولیس و استقلال با نسف قارشی و الریان
غول‌های ایرانی وارد می‌شوند

شهروند| سرخابی‌های پایتخت در روز دوم هفته اول لیگ قهرمانان آسیا امروز به میدان می‌روند. استقلال در قطر میهمان الریان است و پرسپولیس هم در ورزشگاه آزادی از نماینده ازبکستان پذیرایی می‌کند.
نخستین گام آلمانی استقلال در آسیا
استقلالی‌ها که با وینفرد شفر توانستند از روزهای بحرانی عبور کنند، در آسیا با بدشانسی روبه‌رو شدند و در گروه سختی قرار گرفتند. همگروهی با تیم‌های الهلال عربستان، العین امارات و الریان قطر باعث شد بسیاری از کارشناسان از لقب گروه مرگ برای گروهی که استقلال در آن قرار گرفته، استفاده کنند. آبی‌پوشان امروز درحالی مقابل الریان به میدان می‌روند که اوضاع در اردوی این تیم قطری بعد از شکست در جدال حساس مقابل رقیب دیرینه باعث شده، سرمربی الریان روی لبه پرتگاه قرار داشته باشد. میشل لادروپ سرمربی دانمارکی الریان به خوبی می‌داند در صورت کسب یک نتیجه بد دیگر که بعید هم نیست مقابل استقلال رقم بخورد، از سمت خود برکنار خواهد شد اما اوضاع در اردوی استقلال آرام است. استقلال بعد از پیروزی امیدوار‌کننده مقابل سپیدرود با روحیه خوب به قطر رفته و شفر با درایت آلمانی‌اش تیمی آماده را روانه دیدار با تیم سوم لیگ قطر خواهد کرد. این دیدار نخستین تجربه آسیایی شفر با استقلال است که او امید دارد با تکیه بر بازیکنانی مثل جپاروف، منتظری، ابراهیمی و جوانان تیمش برد شیرینی را از این دیدار خارج از خانه به دست بیاورد. استقلال در ادامه کار خود در لیگ قهرمانان هم کار دشواری دارد. الهلال و العین که در لیگ کشورهای خود صدرنشین هستند، رقبای دشواری برای آبی‌ها هستند. الهلال اگرچه عمر خریبین و کارلوس ادواردو را به دلیل مصدومیت از دست داده اما دو بازیکن سرشناس به نام‌های اشرف بن شرقی مراکشی و ازکوئیل چروتی آرژانتینی را به خدمت گرفته است. العین هم که‌ سال گذشته شکست تلخی را با عمر عبدالرحمان به استقلال تحمیل کرد، امسال با ستاره‌هایی مثل مارکوس برگ و کایوی برزیلی پا به لیگ قهرمانان گذاشته است. استقلال امروز از ساعت 18:40 به وقت تهران میهمان الریان قطر خواهد بود.
صدرنشین ایران در پی خوشبختی آسیایی
پرسپولیس با توجه به قرارگرفتن در سید یک لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های روی کاغذ ضعیف‌تر نسبت به بقیه نمایندگان ایران همگروه شده و به نظر می‌رسد برای صعود از مرحله گروهی مشکل چندانی نداشته باشد. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با تیم‌های السد قطر، الوصل امارات و نسف قارشی ازبکستان همگروه هستند که هیچ‌کدام از این تیم‌ها در جدول لیگ‌های کشورشان صدرنشین نیستند. حریف قرمزها در نخستین گام آسیایی نسف قارشی ازبکستان است که بسیاری معتقدند صدرنشین لیگ ایران کار سختی مقابل این حریف پیش‌رو نخواهد داشت اما برانکو به خوبی می‌داند نباید فریب این تیم مرموز را بخورد. نسف در ترکیب خود از یک بازیکن یک‌میلیون یورویی به نام دراگان سران استفاده می‌کند که در پست مهاجم هدف به میدان می‌رود و می‌تواند برای مدافعان پرسپولیس دردسرساز شود. این تیم از ۴ بازیکن اصلی تیم‌ملی ازبکستان نیز بهره می‌برد که هر چهار بازیکن هم مهره‌های خطرناکی محسوب می‌شوند و همین موضوع باعث شده تیم ازبکستانی در فاز تهاجمی قدرتمند باشد. این تیم که امسال با بودجه زیادی بسته شده، در خط دفاع نیز با استفاده از دو بازیکن بین‌المللی با کیفیت از روسیه و صربستان، صاحب ساختار دفاعی قوی شده است. دیگر نقطه قوت مهم این تیم «اودیلجون‌هامروبکوف»‌ هافبک 21ساله ازبکستانی است که در مسابقات زیر 23‌سال آسیا عنوان ارزشمندترین فوتبالیست این قاره را به دست آورد. دیگر رقبای پرسپولیس در این گروه السد قطر و الوصل امارات هستند که مهمترین نکته درباره این دو تیم تقابل پرسپولیسی‌ها با ژاوی، ستاره اسپانیایی السد و مرتضی پورعلی گنجی مدافع ایرانی این تیم است. پرسپولیس امروز از ساعت 17:15 در ورزشگاه آزادی میزبان تیم ازبکستانی است.


تعداد بازدید :  404