شماره ۱۳۴۴ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
ادبیات و کتاب

همایش «بررسی نقش و جایگاه سیمین دانشور در ادبیات معاصر» برگزار می‌شود. این همایش روز شنبه ۲۸ بهمن‌ماه در سالن همایش‌های باغ کتاب با سخنرانی احمد ابومحبوب، محمد بقایی (ماکان)، سیمین پناهی‌فرد، محمدحسین دانایی، علی دهباشی و محمد ضیمران برگزار خواهد شد. این مراسم با خواندن پیام ویکتوریا دانشور، خواهر سیمین دانشور و پخش قسمتی از سخنرانی این نویسنده فقید (در سال ۱۳۵۶) درباره هنر و ادبیات معاصر همراه خواهد بود.

 

مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب، از آغاز اعطای وام ۱۰‌میلیون تومانی به اهل قلم از ۲۸ بهمن‌ماه خبر داد. او گفت: این وام با بازپرداخت ۳۶ ماهه به اهالی قلم اعطا می‌شود. به گفته او با پیگیری موسسه خانه کتاب و حمایت‌های معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در‌ سال ‌جاری علاوه بر وامی که از طریق صندوق اعتباری هنر به اهالی قلم ارایه خواهد شد، وام ۱۰‌میلیون تومانی نیز در اختیار اهالی قلم قرار می‌گیرد. این تسهیلات در ‌سال آینده نیز استمرار خواهد داشت و به تمامی اهالی قلمی که شرایط دریافت این تسهیلات را داشته باشند، تعلق می‌گیرد.

 

همایش «روز جهانی داستان کوتاه» ۲۵ بهمن‌ماه در کانون ادبیات ایران برگزار می‌شود. هدی رضایی، دبیر کانون فرهنگی چوک در این‌باره گفت: این پنجمین سالی است که این همایش را برگزار می‌کنیم. به نظرم برگزاری این همایش‌های سالیانه باید با تقدیر از پیشکسوتان عرصه ادبیات همراه باشد. امسال نیز تصمیم گرفتیم علاوه بر برگزاری همایش روز جهانی داستان کوتاه، از «ژیلا تقی‌زاده» نویسنده فعال عرصه ادبیات داستانی تقدیر کنیم.


تعداد بازدید :  221