شماره ۱۳۴۴ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
سینمای جهان

گاردین گزارش داد درحالی ‌که «وایکینگ‌ها» به یکی از پرطرفدارترین سریال‌های جهان بدل و حتی موجب ایجاد موجی از سفر توریست‌ها به اسکاندیناوی شد و «تودروها» نیز همین موفقیت را ثبت کرد، اکنون مایکل هرست، فیلمنامه‌نویس بریتانیایی خالق این آثار، با کارگردان‌ هالیوودی مارتین اسکورسیزی همراه می‌شود تا سریالی درباره رومی‌ها بسازند. این سریال با عنوان «سزارها» داستان دوران روم باستان را روایت می‌کند و با دوران ظهور ژولیوس سزار شروع می‌شود. پایلوت سریال نوشته شده و متن بقیه فصل نخست آماده است. این سریال که درامی تلویزیونی است در قالب چند فصل جلو می‌رود.

 

مهر به نقل از ورایتی نوشت: انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) روز دوشنبه، برندگان بهترین فیلمنامه ‌سال را در بخش‌های مختلف اعلام کرد. در این مراسم، انجمن نویسندگان آمریکا فیلمنامه «برو بیرون» و «مرا با نام خودت صدا بزن» را به‌عنوان بهترین فیلمنامه‌های ‌سال در بخش سینما انتخاب کرد. «برو بیرون» نوشته جوردن پیلی به‌عنوان برنده بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی انتخاب شد و «مریض بزرگ»، «من، تونیا»، «لیدی برد» و «شکل آب»‌ را ناکام گذاشت. جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز به «‌مرا با نام خودت صدا بزن» نوشته جیمز آیوری رسید که با اقتباس از رمان آندره آسیمان نوشته شده است. «هنرمند فاجعه»،‌ «لوگان»، «بازی مالی» و «مادباند» دیگر مدعیان این بخش بودند.

 

«باکس آفیس چین» بدترین هفته از نظر فروش را تجربه کرد و درعین‌حال فیلم جدید امیر خان با عنوان «سوپراستار مخفی» موفق شد تا بار دیگر رأس بازار فروش را در دست داشته باشد. ورایتی گزارش داد: درحالی‌که یک هفته تا آغاز‌ سال جدید در چین باقی مانده این هفته از نظر فروش سینماها خیلی ناموفق ظاهر شد و ۱۰ فیلم رأس باکس آفیس در مجموع فقط ۳۳.۷‌میلیون دلار فروش کردند. آخرین‌بار چنین کاهش بزرگی در سپتامبر ۲۰۱۶ دیده شده بود که شمار سینماها در چین خیلی کمتر از امروز بود. با این حال، «سوپر استار » در بازار چین پس از ۲۴ روز فروشش را به ۱۰۹‌میلیون دلار رساند.


تعداد بازدید :  295