شماره ۱۳۴۴ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
ذره بین

يک کشته در حادثه سقوط پاراگلايدر
یک پاراگلايدر در منطقه ساحلي «سرخرود» سقوط کرد و یک چترباز در اين حادثه جان باخت. ساعت 4 و 15دقيقه روز 22 بهمن‌ماه در پي کسب خبري از مرکز فوريت‌هاي پليسي مبني بر وقوع حادثه منجر به فوت در منطقه ساحلي سرخرود، ماموران انتظامي سريعا به محل حادثه عزيمت کردند. ماموران با حضور در محل حادثه در بررسي‌هاي اوليه دريافتند فردي به نام «عارف» هنگام چتربازي با يک پاراگلايدر به علت نامعلومي دچار سانحه شد و پس از سقوط از ارتفاع با سقف يک قهوه‌خانه ساحلي برخورد کرد و در دم جان باخت. علت وقوع حادثه در دست بررسی بوده و جسد اين فرد به پزشکي قانوني منتقل شده است.

 

5نفر مصدوم در ریزش دیوار خانه
ایرنا| ریزش دیوار خانه درحال ساخت در یکی از روستاهای شهرستان ساری سبب مصدومیت 5 کارگر شد و آنها را روانه بیمارستان کرد. این حادثه حوالی ظهر روز دوشنبه در روستای «بندارخیل» واقع در کمربندی غربی ساری رخ داد. سخنگوی اورژانس مازندران اعلام کرد که زخمی‌های این حادثه پس از حضور تکنیسین‌های اورژانس در صحنه با سه دستگاه آمبولانس به بیمارستان انتقال یافته‌اند. براساس اعلام و مشاهدات تکنیسین‌های اورژانس که به محل حادثه اعزام شدند، کارگران در طبقات پایین‌تر این ساختمان سه‌طبقه مشغول کار بودند که آوارشدن دیوار طبقات بالا سبب زخمی‌شدن آنان شد.  مردان حادثه‌دیده که بین 30 تا 65‌سال سن دارند، از ناحیه سر و دست دچار مصدومیت شدند که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه در محل در بیمارستان امام خمینی(ره) ساری بستری شدند. رعایت‌نکردن نکات ایمنی در ساخت‌وسازها در سال‌های اخیر یکی از دلایل افزایش حوادث کاری در مازندران بوده که گاهی به مرگ کارگران انجامیده است. بر اساس گزارش رسمی پزشکی قانونی مازندران، تنها در نیمه نخست امسال مرگ‌ومیر ناشی از حوادث کار در این استان 22‌درصد افزایش داشته است. در این گزارش آمده است که در این مدت 56نفر بر اثر حوادث حین کار در استان مازندران جان خود را از دست دادند که سقوط از بلندی، بیشترین تعداد فوتی‌ها را تشکیل می‌دهد. کارگری ساختمان یکی از مشاغل پررونق فصلی به‌ویژه در پاییز و زمستان در مازندران محسوب می‌شود و درعین حال از مشاغل پرخطر نیز به حساب می‌آید.

 

ضرب‌وشتم کودک 4ساله توسط برادرش
ایلنا| کودک 4ساله خمینی‌شهری توسط برادرش مورد ضرب‌و‌شتم قرار گرفته است. این کودک ۱۲ بهمن توسط شهروندان خمینی‌شهر به بیمارستان اشرفی این شهرستان انتقال یافته بود. این کودک در مصاحبه اولیه با مددکاران اورژانس اجتماعی به موضوع مورد ضرب‌وشتم قرارگرفتن توسط برادرش اشاره کرده است.  بررسی‌ها نشان می‌دهد این دختربچه که زهرا نام دارد، حدود 4ساله با برادر و زن برادرش زندگی می‌کرده و در خانه برادرش مورد ضرب‌وشتم قرار گرفته است.  معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان این‌که درحال حاضر با توجه به فشارهای روانی که به این کودک 4ساله وارد آمده، به هیچ‌کس اعتماد نداشته و درخصوص اتفاقاتی که برایش افتاده، با کسی سخن نمی‌گوید، اضافه کرد: باید توجه داشت که این کودک هنوز هویت مشخصی ندارد و معلوم نیست در کدام‌یک از شهرستان‌های اصفهان مورد آزار و اذیت قرار گرفته است. وی با بیان این‌که هنوز این کودک تحویل بهزیستی نشده است، گفت: بنابر دستور دادستان خمینی‌شهر، این کودک پس از ترخیص از بیمارستان تحویل بهزیستی می‌شود و مددکاران نسبت به شناسایی هویت وی اقدام خواهند کرد.   ناجی در ادامه با بیان این‌که سالانه ۵۰ کودک سرراهی در استان اصفهان شناسایی و تحویل بهزیستی می‌شود، افزود: کودکانی که سن کمتری دارند، تحویل خانواده‌هایی در صف انتظار فرزندخواندگی شده و کودکان با سن بالاتر در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند. افرادی که در صف فرزندخواندگی هستند، نسبت به تحویل کودکان بالای ۲‌سال تمایلی ندارند. معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان اضافه کرد: طی 6ماه اخیر، 7  کودک به خانواده‌هایی در صف انتظار فرزندخواندگی استان اصفهان تحویل شده است.


تعداد بازدید :  463