شماره ۱۳۴۴ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۴ بهمن
صفحه را ببند
تهدید ایران به تحریم جام ‌جهانی کشتی در آمریکا
خادم و لالوویچ سرشاخ شدند

شهروند| درحالی‌که میزبانی مسابقات جام‌جهانی کشتی فرنگی به ایران واگذار و زمان برگزاری آن اردیبهشت اعلام شده بود، اتحادیه جهانی کشتی در اقدامی عجیب هم میزبانی را از ایران گرفته و هم تاریخ برگزاری مسابقات را تغییر داده است.
تغییر ناگهانی تاریخ جام جهانی
اتحادیه جهانی کشتی چند ماه پیش میزبانی مسابقات جام ‌جهانی کشتی فرنگی در‌ سال 2018 را به ایران و شهر اهواز واگذار کرده بود. طبق توافقات فدراسیون کشتی و اتحادیه جهانی، قرار بود مسابقات در اردیبهشت‌ماه برگزار شود، اما کشورهای اروپایی به دلیل نزدیکی رقابت‌های قهرمانی اروپا با جام‌ جهانی خواستار تغییر تاریخ این مسابقات شده‌اند. اتحادیه جهانی کشتی نیز در اقدامی عجیب تاریخ جدید برگزاری جام ‌جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۸ را آذرماه اعلام کرده است. فدراسیون ایران هم در این میان بیکار ننشسته و به تصمیم اتحادیه جهانی اعتراض کتبی کرده است. فدراسیون کشتی ایران در نامه اعتراضی خود تاریخ جدید برای برگزاری جام‌ جهانی را فروردین‌ماه و 2روز قبل از جام‌جهانی کشتی آزاد در آمریکا پیشنهاد کرده اما هنوز پاسخی از طرف اتحادیه جهانی کشتی به فدراسیون ایران داده نشده است.
تهدید ایران به تحریم
مسئولان فدراسیون کشتی برای این‌که بتوانند اتحادیه جهانی را به قبول درخواست خود مجاب کنند، تهدید کرده‌اند در صورتی که پیشنهاد ایران پذیرفته نشود، ایران جام‌جهانی کشتی آزاد آمریکا را تحریم کرده و در این رقابت‌ها به نشانه اعتراض شرکت نمی‌کند. حمید بنی‌تمیم، نایب‌رئیس فدراسیون کشتی در این‌باره می‌گوید: «قرار است 18 و 19 فروردین‌ماه یعنی 19 روز قبل از تاریخ قبلی جام ‌جهانی کشتی فرنگی، رقابت‌های جام ‌جهانی آزاد در آمریکا برگزار شود، بر همین اساس ما به اتحادیه جهانی پیشنهاد دادیم رقابت‌های جام‌جهانی کشتی فرنگی نیز دو روز قبل از جام‌ جهانی آزاد برگزار شود؛ چرا که اگر قرار بر همزمانی با رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی اروپا باشد، پس جام‌جهانی آزاد نیز باید به دلیل فاصله زمانی کم با رقابت‌های اروپایی به تعویق بیفتد در غیر این‌صورت ایران در جام‌جهانی آزاد به نشانه اعتراض شرکت نخواهد کرد.» دیگر تصمیم عجیب از طرف اتحادیه جهانی کشتی این است که این اتحادیه در صورتی اهواز را به‌عنوان یکی از کاندیداهای میزبانی این مسابقات در آذرماه ‌سال آینده معرفی کرده است که پیش از این واگذاری میزبانی این مسابقات به ایران قطعی شده بود. نایب‌رئیس فدراسیون کشتی در واکنش به این اتفاق می‌گوید: «این اتفاق هم از دیگر شیطنت‌هایی است که در این‌باره انجام شده است. شاید هم می‌دانند ایران با پیشنهادشان مخالفت می‌کند که این کار را انجام داده‌اند.» باید دید در این ماجرا بالاخره فدراسیون ایران و خادم حرف خود را به کرسی می‌نشانند یا لالوویچ و اتحادیه جهانی پای حرفشان خواهند بود.


تعداد بازدید :  360