شماره ۱۳۴۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
ذره‌بين

مرگ دزد موتور سوار در حین سرقت
میزان| دزد موبایل قاپ پس از سرقت موبایل یک همراه بیمار در خیابان قزوین با مانع فلزی برخورد کرد و جان خود را از دست داد. همدستان این متهم از سوی مردم و ماموران دستگیر شدند. ساعت 11 روز جمعه اهالی خیابان قزوین متوجه سر و صدای زن جوان و افتادن پسر جوان در کنار پیاده رو شدند. با حضور مردم مشخص شد پسر جوان قصد سرقت موبایل زن 34ساله را داشته است که این زن با هوشیاری متهم را از روی موتور سیکلت به پایین کشیده و راکب موتور هم فرار کرده است.  با دستگیری متهم دقایقی بعد افراد حاضر متوجه شدند راکب یک دستگاه موتورسیکلت که در پیاده رو بیمارستان فارابی درحال حرکت بوده، به علت برخورد با موانع جان خود را از دست داده است.  با اعلام موضوع به پلیس بلافاصله عوامل کلانتری 115 در محل حاضر شدند. با توجه به حساسیت موضوع، رئیس کلانتری هم در محل حاضر و تحقیقات دراین‌باره آغاز شد.  بررسی‌های اولیه نشان می‌داد دو پسر جوان قصد سرقت موبایل زن جوان را داشته‌اند که یکی از آنها با هوشیاری زن جوان و مردم دستگیر شده و راکب موتور هنگامی که برای دیدن صحنه دستگیری همدستش به عقب بر می‌گردد با مانع برخورد می‌کند و به علت شدت حادثه جان خود را از دست می‌دهد.  ماموران در بررسی محل حادثه متوجه رفتارهای مشکوک پسر جوانی در محل شدند که با دستگیری او، این فرد مدعی شد همدست متهمان بوده و برای اطلاع از وضع آنها به محل آمده که دستگیر شده است.  سرهنگ بیرانوند، رئیس کلانتری 115 رازی گفت: متهمان چهار جوان 20 تا 24ساله بودند که در پوشش دو موتورسیکلت دست به سرقت می‌زدند. آنها در اعترافات اولیه خود مدعی شدند بیشترین سرقت‌هایشان را از بیماران و همراهان مریض بیمارستان فارابی انجام داده‌اند. درحال حاضر تحقیقات بیشتر برای دستگیری آخرین عضو این باند ادامه دارد.

5 کشته در تصادف رانندگی روانسر
ایرنا| در حادثه تصادف رانندگی در محور روانسر به پاوه 5 مسافر کشته شدند.  پیش از ظهر جمعه بر اثر تصادف یک کامیونت و یک خودروی سواری پراید در مسیر روانسر به پاوه چهار تن جان خود را از دست دادند و یک تن نیز زخمی شد.  خودرو پراید پنج سرنشین داشت که همگی از اعضای یک خانواده بودند که چهار تن از آنها جان باختند و یک تن دیگر که به بیمارستان منتقل شده بود براثر شدت جراحات وارده جان باخت.  در این حادثه پنج تن از سرنشینان خودرو پراید که از یک خانواده بودند جان باختند و راننده کامیونت نیز به مراکز درمانی کرمانشاه انتقال یافت. 2تن از مصدومان توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی کرمانشاه اعزام شدند. علت وقوع این حادثه توسط پلیس در دست بررسی است.  این حادثه در سه‌راهی بیاشوش به سمت پاوه، روبه‌روی تالار عروسی اتفاق افتاده است.

سارقان و آدم‌ربایان خشن به دادگاه می‌روند
شهروند| سارقانی که پس از دزدی از طعمه‌های خود، آنها را کتک می‌زدند و گروگان می‌گرفتند، به‌زودی در دادگاه محاکمه خواهند شد.  رسیدگی به این سرقت‌ها از ‌سال پیش و با شکایت پیرمردی از سرنشینان یک پراید آغاز شد. تحقیقات ماموران در محل نشان می‌داد شماره پلاک خودرو نیز جعلی یا سرقتی بوده و سارقان با زور و روش‌های خشن در خیابان‌های پایتخت دست به سرقت‌های خشن می‌زنند. راز سرقت‌های این گروه آدم‌ربا پس از مدت کوتاهی و با بازداشت یکی از سارقان سابقه‌دار پایتخت بالاخره برملا شد. پس از آن، پرونده این متهمان در شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 مورد بررسی قرار گرفت. براساس محتویات این پرونده‌ها که در آنها 9 آدم‌ربایی مقرون به آزار دیده می‌شود، شاکیان مدعی شده‌اند زمانی که قصد سوارشدن به خودرو برای مسافرت درون‌شهری را داشته‌اند از سوی سه سرنشین و گاهی دو سرنشین خودرو مورد سرقت، آدم‌ربایی و گروگانگیری قرار گرفته‌اند. براساس محتویات این پرونده، همه ماجرا به آدم‌ربایی و سرقت ختم نمی‌شد و بیشتر سرقت‌های این باند خشن که با استفاده از خودرو‌های سرقتی انجام می‌شد، شامل آزار و اذیت‌های خشن روحی برای شاکی بود، در حدی که بعضا شکاتی به بیمارستان روانی رفته و مورد مداوا قرار می‌گرفتند. بعضی از شکات نیز برای درمان زخم‌های جسمی‌شان به بیمارستان می‌رفتند. تحقیقات در این پرونده‌های مشابه نشان می‌دهد یکی از شکات وقتی مدعی شده است در کارت‌های عابربانکش پولی ندارد، متهمان برای زورگیری خود متوسل به چاقو شده و شاکی که مورد آزار و اذیت شدید از سوی متهمان قرار گرفته بود، در نتیجه مجبور می‌شود به خانواده خود زنگ بزند و از آنها درخواست واریز پول به حساب خود کند تا به این وسیله بتواند از دست این آدم‌رباهای خشن رهایی پیدا کند. تحقیقات در این پرونده‌ها در دادسرای ناحیه 34 تهران تکمیل شده است و با صدور قرار به جلب دادرسی از سوی قاضی علی وسیله ایردموسی برای متهمان پرونده، به زودی متهمان برای محاکمه در دادگاه کیفری مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.


تعداد بازدید :  575