شماره ۱۳۴۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
جنجال‌های کریمی ادامه دارد؛ استعفا از سپیدرود موافقت نشد
افشای ماجرای پسرخوانده کی‌روش

شهروند| علی کریمی دست‌بردار نیست؛ او بعداز شکست تیمش مقابل استقلال بار دیگر دست به جنجال‌سازی علیه مسئولان فدراسیون فوتبال به‌خصوص مهدی تاج و عادل فردوسی‌پور زد و این‌بار موضوع جدیدی را هم در لابه‌لای صحبت‌هایش گفت؛ این‌که پسرخوانده کی‌روش مربی تیم‌ملی ایران شده است. سرمربی سپیدرود بعد از صحبت‌های جنجالی‌اش از سمت خود نیز استعفا کرد اما این استعفا با موافقت مدیران باشگاه رشتی مواجه نشده است.
جنجال دوباره
کریمی بعد از بازی با استقلال در جمع خبرنگاران مسائل قبلی درباره مهدی تاج و عادل فردوسی‌پور را با شفافیت بیشتری مطرح کرد و البته درباره یک مسأله مهم حرف زد. کریمی گفت: «درباره خروجم از کادرفنی تیم‌ملی باید از تاج بپرسید. واقعیت این است که کی‌روش آن چیزی نبود که من می‌خواستم و پس از آن بارها تلاش کردم رابطه ما همان رابطه مربی-بازیکن بماند. من خودم احترامم را حفظ کردم اما از تاج بپرسید که چرا مربیان ایرانی تیم‌ملی اخراج شدند.» کریمی افزود: «چرا پسر خوانده کی‌روش بدون مدرک، مربی تیم‌ملی شده است؟ پسر خوانده کی‌روش مدرکی ندارد و فکر می‌کنم او را اخیراً به دوره‌ای در اروپا فرستاده‌اند تا یک کاغذ یا مدرکی بگیرد. من هم اگر قدرت داشتم شاید پسر خاله و پسر عمه‌ام را می‌آوردم. به من گفتند به جلسه می‌رویم که این‌بار دیگر او را اخراج کنیم اما نمی‌دانم چه شد که ناگهان نظرشان برگشت. کی‌روش عادت دارد همیشه با توپ پر به جلسات می‌رود و با گرفتن چند امتیاز از موضع خود کوتاه می‌آید. فکر می‌کنم قبل از قرعه‌کشی جام‌جهانی بود که قرار بود کی‌روش را اخراج کنند اما نشد، دلایلش را هم نمی‌دانم.» جادوگر فوتبال ایران در بخش دیگری از حرف‌هایش بیان کرد: ‌«من آینده‌ای در این فوتبال ندارم و کارهایم را در فوتبال انجام دادم و رفتم. اکنون هم اگر آمدم به خاطر همین داستان‌هایی است که شروع شده است.»
ماجرای استعفا از سپیدرود
اتفاقات پیش آمده درباره کریمی و فدراسیون فوتبال، سبب شد تا سرمربی سپیدرود رشت از سمتش روی نیمکت تیم رشتی استعفا کند. کریمی در این خصوص گفته است: «به این نتیجه رسیدم که همیشه خواستن توانستن نیست. من مسئولیت تیم شهرم را به امید تغییرات مثبت قبول کردم. البته در این مدت کوتاه با حمایت هواداران سپیدرود و مردم خوب استان گیلان که همیشه محبت‌شان شامل حال من بوده، تا حدودی هم موفق بودم. اما گاهی اوقات اتفاقات فوتبالی و غیرفوتبالی مسیر رسیدن به هدف را ناهموار می‌کند. اینجاست که احساس می‌کنی رفتن موثرتر از ماندن است. به همین دلیل شاید رفتن من شوک مثبتی به تیم ایجاد کند. من علی کریمی که همیشه اصرار به احقاق حقم را داشته و دارم، امروز این حق را برای باشگاه سپیدرود و مالک محترمش قائلم که برای بهبود شرایط تیمش هر تصمیم و تغییری درخصوص کادرفنی را اتخاذ کند. طبیعی است که به‌عنوان مسئول فنی تیم تابع تصمیم باشگاه خواهم بود.» البته این استعفا با موافقت مسئولان سپیدرود همراه نبود. فرهاد خراسانی، سخنگوی باشگاه سپیدرود دراین‌باره گفت: «من خیال همه را جمع کنم و به شبهات پایان دهم؛ آقای دکتر تن‌زاده مالک باشگاه تا پایان مدت قرارداد با علی کریمی؛ دست از حمایت همه‌جانبه از مربی تیم خود بر نخواهند داشت زیرا ایشان یک برنامه‌ریزی بلند مدت برای تیم و باشگاه دارند و با تصمیمات مقطعی و احساسی کاملا مخالف هستند. پس کریمی با قدرت به کارش ادامه می‌دهد.»

 


تعداد بازدید :  201