شماره ۱۳۴۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
دبیرکل هلال‌احمر با حضور در استان‌های خوزستان و مرکزی چندین پروژه را افتتاح کرد
جمعیت چابک و کارآمد

شهروند|دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در ادامه حضور خود در شهرهای مختلف کشور این‌بار به استان‌های خوزستان و مرکزی رفت و چند پروژه را افتتاح کرد. مجتمع امدادی‌-‌اداری استان مرکزی یکی از پروژه‌هایی بود که با حضور محمود محمدی‌نسب، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و سید علی آقا‌زاده، استاندار مرکزی افتتاح شد. این مجتمع که ۷۱۰۰ متر مساحت دارد در میدان فراهان شهر اراک قرار گرفته است. محمود محمدی‌نسب، دبیرکل جمعیت در مراسم افتتاح مجتمع امدادی‌ - ‌اداری استان مرکزی با قدردانی از تلاش امدادگران و داوطلبان این استان در کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه و برف‌و‌کولاک اخیر گفت: جمعیت هلال‌احمر به وظایفش در زلزله کرمانشاه عمل کرد و نمره قبولی گرفت. وی با بیان این‌که کمک‌های مردمی در کرمانشاه حماسه‌ای از همدلی بود، تأکید کرد: مردم استان مرکزی برای یاری زلزله‌زدگان با همه وجود پای کار آمدند و حقیقت امر این است که این‌قدر کمک‌های مردمی به هلال‌احمر رسید که ما در حوزه مشارکت‌ها از مردم عقب ماندیم. دبیرکل جمعیت، نیروهای داوطلب را زلال‌ترین مردمان کشور عنوان و تأکید کرد: این نیروها آماده‌اند تا وقت، عمر و داشته‌هایشان را برای اهداف خداپسندانه و با هدف کمک به مردم در خدمت جمعیت قرار دهند.
هلال‌احمر مجموعه‌ای قوی، چابک
و کارآمد است
سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی در مراسم افتتاح مجتمع امدادی- ‌اداری استان مرکزی گفت: دیدن اعضای جمعیت هلال‌احمر توأم با احساس امنیت خاطر و آرامش روانی است. وی افزود: ایران روی خط بلایای طبیعی است و ما چه بخواهیم چه نخواهیم باید آماده باشیم. اعضای جمعیت هلال‌احمر در حوادث و بحران‌های مختلف نشان داده‌اند كه همواره آماده‌اند. استاندار مرکزی افزود: هلال‌احمر مجموعه‌ای قوی، چابک و کارآمد است. در همه حوادث این امدادگران هلال‌احمرند که پیش از نیروهای هر سازمانی وارد عمل می‌شوند و سر صحنه حوادث حضور دارند. وی خاطرنشان کرد: کمبودها و مشکلاتی مثل کمبود تجهیزات و بودجه و... وجود دارد؛ اما نیروهای جوان، باانگیزه و کارآمد سرمایه‌های بزرگ هلال‌احمر هستند. همه مردم و مسئولان باید کمک کنند تا اهداف بلند هلال‌احمر که کمک به مردم آسیب‌دیده است، محقق شود. در این سفر مرکز فرماندهی عملیات و مدیریت بحران استانداری مرکزی با حضور محمود محمدی‌نسب، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افتتاح شد. همچنین دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همزمان با ایام‌الله دهه فجر از بخش‌های مختلف خانه پدری امام‌خمینی(ره) در خمین بازدید کرد.
هلال‌احمر باید تقویت و حمایت شود
آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: من خودم هلال‌احمری هستم و کارت عضویت جمعیت را دارم و بارها اعلام کرده‌ام برای خدمت آماده‌ام. ما باید در زمینه بودجه و تجهیزات از هلال‌احمر حمایت کنیم. نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در مراسم افتتاح مجتمع امدادی- اداری این استان با بیان این‌که خدا را شاکریم که شاهد افتتاح طرح‌های متعددی در اراک و شهرستان‌های اطراف هستیم، گفت: من از مجلس اول علاقه ویژه‌ای به هلال‌احمر داشته‌ام. در مواقع حساس بهترین وسیله برای خدمت، پشتیبانی و دستگیری از محرومان چه داخل و چه خارج کشور است. وی یادآور شد: من خودم هلال‌احمری هستم و کارت عضویت جمعیت را دارم و بارها اعلام کرده‌ام برای خدمت آماده‌ام. ما باید در زمینه بودجه و تجهیزات از هلال‌احمر حمایت کنیم. آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به این‌که استان مرکزی استان معین در مواقع بحرانی است، آمادگی کامل و هماهنگی بین دستگاه‌ها برای واکنش به موقع در زمان بحران را خواستار شد. وی با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر وحیددستجردی، پنجمین رئیس جمعیت هلال‌احمر و آیت‌الله غیوری، نماینده فقید ولی‌فقیه در جمعیت، از امدادگران داوطلب در کمک به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تقدیر کرد.
افتتاحیه مرکز جراحی محدود مادر
هلال‌احمر آبادان
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین در سفر به خوزستان با افتتاح «مرکز جراحی محدود مادر» هلال‌احمر آبادان بر ضرورت جلب کمک‌های خیران و سرمایه‌گذاران در جهت افزایش خدمت‌رسانی به مردم و کاهش آلام بشری تأکید کرد. مهندس محمود محمدی‌نسب در مراسم افتتاحیه «مرکز جراحی محدود مادر» هلال‌احمر آبادان تأکید کرد: این مرکز پایگاهی برای ارایه خدمات‌ درمانی مطلوب به مردم متدین و انقلابی آبادان که همسو با هدف اصلی هلال‌احمر که کاهش آلام بشری است، به هموطنان ارایه خواهد کرد. وی گفت: هلال‌احمر همسو با ارایه خدمات مطلوب به مردم از خیران و سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد. به گفته دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در مدت زمان محدود ارایه خدمات‌درمانی این مرکز به مردم منطقه، مسئولان و مردم رضایت کاملی از خدمات داشتند. گفتنی است دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در این سفر از پایگاه امداد‌و‌نجات جاده‌ای شهدای اروندان و پایگاه امداد ساحلی خرمشهر بازدید کرد و به امدادگران و نجاتگران پایگاه‌ها خسته نباشید و خداقوت گفت.
تجدید میثاق دبیرکل هلال‌احمر با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین در مراسم غبارروبی شهدای آبادان از سوی اعضای هلال‌احمر این شهر شرکت کرده و با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرد. مهندس محمود محمدی‌نسب با حضور در مزار شهدای آبادان و نثار گل، حضور خود را در این ایام و بر مزار شهدای خوزستان سعادت بزرگی خواند و گفت: مردم خوزستان در 8‌ سال دفاع مقدس متحمل رنج و زحمت بسیاری شدند و حاصل همه ایستادگی و مقاومت آنها شهدایی است که این شهر را گلگون کرده‌اند. وی افزود: همه ما در مقابل مردم این خاک مسئولیم و امیدواریم تا بتوانیم به وظایف خود در قبال آنها عمل کنیم.
دلجویی دبیرکل هلال‌احمر از خانواده
شهید ‌هادی‌نژاد
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در جریان افتتاح پروژه‌های هلال‌احمر در استان خوزستان با خانواده شهید‌ هادی‌نژاد، امدادگر داوطلب هلال‌احمر دیدار کرده و از آنها دلجویی کرد. مهندس محمود محمدی‌نسب در دیدار با والدین شهید‌ هادی‌نژاد از اعضای داوطلب و امدادگر فعال هلال‌احمر ضمن آرزوی صبر و سلامتی برای خانواده این شهید، گفت: همه ما امنیت، آرامش، آبرو و در مجموع مملکت خود را مدیون شهدا هستیم. وی افزود: غم از دست‌دادن فرزند برای والدین بسیار سنگین است و از خداوند طلب صبر و اجر اخروی برای خانواده شهید‌ هادی‌نژاد داریم. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعادتمند، مشاور نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر نیز در این دیدار گفت: شهدا مقامی ماورای تصور ما دارند و می‌توانند دستگیر و کمک‌کننده ما در دنیا و آخرت باشند.
افتتاح ساختمان اداری و سالن چندمنظوره هلال آغاجاری
ساختمان اداری و سالن چندمنظوره جمعیت هلال‌احمر شهرستان آغاجاری نیز با حضور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر افتتاح شد. مهندس محمود محمدی‌نسب با آرزوی تأمین هر چه بیشتر امنیت و آرامش مردم در هنگام افتتاح این مجموعه گفت: 2‌هزار پروژه عمرانی هلال‌احمر در سطح کشور با ‌درصد پیشرفت‌های متفاوت در حال اجرا است که بخشی از آنها با توجه به میزان پیشرفت و تزریق اعتبار مورد نیاز برای ایام دهه فجر آماده راه‌اندازی شد. وی با اشاره به این‌که از بخش دیگری از پروژه‌ها در‌ سال آینده و همزمان با هفته هلال بهره‌برداری خواهد شد، درباره وضع افتتاح و راه‌اندازی پایگاه‌های امدادی توضیح داد: براساس استانداردها باید به ازای هر 35 کیلومتر پایگاه‌های امدادی فعال باشد و لذا در این زمینه نیازمند افزایش تعداد پایگاه‌ها هستیم که بخشی از پروژه‌های در دست اجرا نیز راه‌اندازی پایگاه‌ها است. وی درباره اجرای طرح خادم نیز گفت: در حال تجدید نظر در سیاست‌های آموزش عمومی در هلال‌احمر هستیم و با کمک هر چه بیشتر رسانه‌های جمعی برنامه‌های منسجمی را اجرایی خواهیم کرد. دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین تأکید کرد تا سالن چندمنظوره هلال‌احمر آغاجاری به نام شهید مدافع حرم محمد‌ هادی‌نژاد، امدادگر داوطلب هلال‌احمر نامگذاری شود.
دیدار دبیرکل هلال با نجاتگران پایگاه امام سجاد(ع) رامشیر
دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در مسیر افتتاح پروژه‌های عمرانی هلال‌احمر در استان خوزستان از پایگاه امداد‌و‌نجات جاده‌ای امام سجاد (ع) رامهرمز بازدید و از امدادگران و نجاتگران این پایگاه بابت کسب رتبه نخست امدادرسانی در استان و رتبه دوم در سطح کشور با توجه به ارزیابی‌های سازمان امداد‌و‌نجات با اهدای لوح تقدیر کرد. مهندس محمود محمدی‌نسب در دیدار با امدادگران و نجاتگران پایگاه امداد‌و‌نجات جاده‌ای امام سجاد(ع) ضمن تقدیر و تشکر از خدمات شبانه‌روزی پرسنل پایگاه‌های امدادی استان، بر ضرورت تأمین تجهیزات، نیروی انسانی و بازسازی پایگاه امام سجاد(ع) تأکید کرد. اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با تقدیر از از خودگذشتگی‌های امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر در ارایه خدمت بی‌مزد و منت به مردم، گفت: همواره شاهد خدمات صادقانه هلال‌احمری‌ها به مردم و قدردان خدمات بی‌شائبه آنها هستیم.


تعداد بازدید :  474