شماره ۱۳۴۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
ویترین جهان

تولید نخستین هواپیمای مسافربری چینی
مهر| شرکت هواپیماسازی چینی کامک اعلام کرد نخستین تولیدات مسافری این شرکت با نام C919 در‌ سال 2021 وارد بازار هوانوردی جهان خواهد شد. به گزارش رویترز شرکت تولید هواپیمای غیرنظامی چین اعلام کرده است در سه‌سال آینده دنیا شاهد تلاش یک دهه چین برای تولید هواپیماهای مسافربری خواهد بود و این شرکت تصمیم دارد با کمپانی‌های بویینگ و ایرباس رقابت کند. لو ژونگ، مسئول بازاریابی و فروش کامک در حاشیه ایرشوی سنگاپور 2018 گفته است پیش‌بینی می‌شود دولت چین ظرف سه یا چهارسال آینده مجوز تولید این هواپیما را صادر کند. ضمن این‌که مجوزهای پروازی آژانس امنیت هوانوردی اروپا «ایسا EASA» نیز اعلام کرده است بلافاصله بعد از مجوز دولت چین مجوزهای لازم برای تولید این هواپیما را صادر می‌کند. البته هنوز سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا FAA مجوزی برای C919 صادر نکرده است. ژونگ همچنین اعلام کرده است که مجوزهای پروازی داخلی و بین‌المللی هیچ‌گونه تأثیری روی نخستین مشتری سری هواپیماهای C919 نخواهد داشت و شرکت‌های هواپیمایی چین شرقی به‌عنوان مشتری این هواپیماها منتظر نخستین خروجی این شرکت در ‌سال 2021 است.

نابودی ده‌هزار شغل خورشیدی در آمریکا
ایسنا| صنعت خورشیدی آمریکا ‌سال گذشته به دلیل ضرر شدید در بازارهایی مانند کالیفرنیا و ماساچوست حدود ده‌هزار شغل را از دست داد.
تحقیقات شرکت سولار فوندیشن نشان می‌دهد ‌سال میلادی گذشته برای نخستین بار بود که اشتغال در این صنعت برخوردار از رشد سریع، کاهش پیدا کرده است. اشتغال در صنعت خورشیدی آمریکا در مقایسه با 260‌هزار و 77 شغل در‌ سال 2016 با 3.8‌درصد کاهش به 250‌هزار و 271 شغل در‌ سال 2017 رسید. کاهش نصب سیستم‌های خورشیدی مسکونی، تجاری و همچنین نگرانی نسبت به تعرفه واردات پنل‌های خورشیدی عامل کاهش این مشاغل بوده است. طبق آمار اشتغال فدرال میزان اشتغال در صنعت خورشیدی بالاتر از صنایع زغال‌سنگ، بادی و انرژی هسته‌ای است.
تأسیسات خورشیدی آمریکا پس از رکوردزنی در‌ سال 2016 که به دلیل تلاش سازندگان برای سودبردن از تخفیف مالیاتی فدرال بود، در‌ سال 2017 کاهش یافت. اعتبار مالیاتی از سوی کنگره تأمین شد اما بازسازی خطوط لوله پروژه برای شرکت‌ها زمان‌بر است.


تعداد بازدید :  498