شماره ۱۳۴۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
اخبار جهان

خواهر کیم جونگ اون وارد کره‌جنوبی شد
ایسنا|  «کیم یو جونگ» خواهر کوچکتر کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی معاون اول مدیر کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران کره‌شمالی، در جمع هیأت اعزامی این کشور برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی وارد کره‌جنوبی شد. صبح دیروز (جمعه) هواپیمای شخصی کیم یو جونگ و هیأت همراه در فرودگاه بین‌المللی اینچه اون کره‌جنوبی به زمین نشست. کیم یو جونگ که به نظر می‌رسد در اواخر دهه سوم یا اوایل دهه چهارم زندگی‌اش باشد، ‌سال گذشته از جانب برادرش، کیم جونگ اون به مقام عضو جانشین اداره سیاسی تصمیم‌گیری کمیته مرکزی حزب حاکم منصوب شد که این نشانگر آن است که فعالیت‌های او از چیزی که پیش از این تصور می‌شد، مهمتر هستند. این باور وجود دارد که او یکی از نزدیک‌ترین محرم اسرارهای کیم جونگ اون است.
پس از تنش‌ها میان کره‌شمالی و جنوبی بر سر برنامه تسلیحات هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ، بازی‌های المپیک زمستانی زمینه نزدیکی روابط این دو کشور را فراهم کرده است و کیم جونگ اون نیز در سخنرانی خود به مناسبت ‌سال نو، در خصوص شرکت در این بازی‌ها ابراز تمایل کرد.

سنای آمریکا لایحه بودجه را تصویب کرد
دولت آمریکا از تعطیلی درآمد

 ایسنا|  سنای آمریکا روز جمعه از لایحه بودجه حمایت کرده و با این کار تأمین مالی برای آژانس‌های دولت فدرال در ۲۳ مارس ‌سال جاری میلادی بار دیگر آغاز می‌شود. در جریان رأی‌گیری ساعت ۲ صبح دیروز به وقت محلی ۷۱ سناتور از این لایحه حمایت کرده و ۲۸ تن با آن مخالف بودند. پس از رأی‌گیری در سنا، این لایحه به مجلس نمایندگان آمریکا می‌رود. اوایل دیروز، آژانس‌های فدرال آمریکا پس از ناکامی کنگره در تصویب لایحه بودجه بار دیگر به صورت موقت به حالت تعطیل درآمدند. دولت فدرال آمریکا در ۱۹ ژانویه ۲۰۱۸ نیز به دلیل موافقت‌نکردن کنگره آمریکا و اختلاف نظر بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها با لایحه بودجه پیشنهادی از طرف دولت ترامپ تعطیل شد. این نوزدهمین‌بار است که دولت فدرال آمریکا در طول تاریخ این کشور تعطیل شد. دولت آمریکا پس از سه روز تعطیلی، سرانجام در ۲۳ ژانویه ۲۰۱۸ با لایحه ضرب‌الاجلی کنگره دوباره بازگشایی شد.

آخرین اعضای تیم انگلیسی «جلادان داعش» دستگیر شدند
ایسنا|  مقام‌های آمریکایی می‌گویند، شبه‌نظامیان کرد در سوریه دو انگلیسی عضو داعش را بازداشت کرده‌اند که آخرین اعضای حلقه معروف شکنجه‌گران و جلادان این گروه بوده‌اند. الکساندر کوتی و ال شافی الشیخ آخرین دو عضو انگلیسی داعش بودند که در کنار دو تن، دیگر هر چهار تن اهل لندن، به علت لهجه بریتانیایی خود به «بیتلز» (بیتل‌ها) شهرت یافته بودند. مقام‌های آمریکایی می‌گویند، این چهار تن مسئول اعدام‌های بی‌رحمانه و گردن‌زدن ۲۷ نفر از اسرای داعش بوده‌اند. به گزارش بی‌بی‌سی، یک مسئول آمریکایی اظهار داشت، نیروهای دموکراتیک سوریه آنها را اوایل ژانویه در شرق سوریه بازداشت کردند. وزارت خارجه آمریکا در ژانویه ‌سال گذشته میلادی اعلام کرده بود، کوتی محافظ گروه بیتلزها بود و احتمالا در اعدام‌های گروهی و شیوه‌های استثنایی شکنجه و وحشیانه داعش مشارکت داشت. این وزارتخانه افزود، کوتی نیز اقدام به جذب نیرو می‌کرد و مسئول جذب تعدادی از انگلیسی‌ها به داعش بود. وزارت خارجه آمریکا همچنین مارس گذشته گفته بود، الشیخ زندانبان داعش بوده و اقدام به شکنجه و اعدام اسیران داعش می‌کرده است. همچنین مشهورترین عضو این گروه چهارنفره، محمد اموازی که به «جان جهادی» شهرت یافته بود در ‌سال ۲۰۱۵ و طی یک حمله هوایی در سوریه کشته شد. تصاویر محمد اموازی با آن نقاب سیاه و چاقوی سلاخی که در برابر اسرای نارنجی‌پوش و رو به دوربین با لهجه لندنی تهدید می‌کرد، یکی از قوی‌ترین روش‌های پروپاگاندای داعش در ماه‌های نخست اعلام رسمی تشکیل خلافت خودخوانده آن در عراق و سوریه بود.

۸۵‌هزار یمنی طی ۱۰ هفته اخیر آواره شده‌اند
ایسنا|  سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که ۸۵‌هزار یمنی طی ۱۰ هفته‌ اخیر بی‌خانمان شده‌اند. سازمان بین‌المللی مهاجرت تأکید کرد كه طی ۱۰ هفته اخیر به دلیل تشدید اقدامات خشونت‌آمیز ۸۵‌هزار یمنی از خانه‌هایشان آواره شده‌اند. در پی حملات ائتلاف متجاوز سعودی به یمن و محدودیت‌های بسیاری که برای ورود کمک‌ها به یمن اعمال کرده است، تعداد بسیاری از یمنی‌ها با قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار دست و پنجه نرم می‌کنند.


تعداد بازدید :  434