شماره ۱۳۴۲ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ بهمن
صفحه را ببند
خبر

رئیس مجلس شورای اسلامی: نباید حواس‌ها پرت و مردم ناامید شوند
خانه ملت| رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برجسته کردن اختلافات در کشور هنر نیست و اختلاف‌افکنان، خائن به ملت و انقلاب هستند. علی لاریجانی در سفر به استان اصفهان گفت: دشمنان می‌خواهند حواس‌ها را پرت کنند تا به مشکلات اصلی پرداخته نشود. پس از انقلاب کارهای بسیاری در کشور انجام شده و نباید فراموش کرد قبل از انقلاب 2 الی 3 شهر آباد بودند اما پس از انقلاب جهادسازندگی کارهای زیادی انجام داد. نباید حواس‌ها پرت و مردم ناامید شوند، بلکه باید با شناخت راه درست و فعال کردن مردم در اقتصاد، مشکلات را حل کرد. او گفت: برخی‌ها متخصص اختلاف‌افکنی در کشور هستند، اما باید به فرموده امام‌خمینی(ره) همواره به این موضوعات توجه داشته باشیم و با اتحاد و پیروی از ولایت فقیه نگذاریم انقلاب لطمه ببیند. او افزود: یک عده می‌خواهند اختلافی به وجود آید و آن را بزرگ کنند، برجسته کردن اختلاف‌ها هنر نیست، بلکه هنر این است که اختلاف‌ها جمع شود و با اتحاد به سوی تعالی کشور حرکت کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این‌که ما روی مسأله موشک تأکید داریم به خاطر امور دفاعی است چون دشمنان می‌خواهند موشک را بگیرند تا هجمه کنند اما بدانند این موشک از دست ملت ایران قابل خروج نیست، این تکنولوژی بومی شده و دشمنان از این موضوع هراس دارند.

علی مطهری: برخی که ریشه‌شان معلوم نیست میدان‌دار انقلاب شدند
ایسنا|  علی مطهری در همایش «یاد انقلاب» با بیان این‌که امروز بسیاری از انقلابیون به حاشیه رانده یا از دایره انقلاب خارج شده‌اند و برخی در حصر واقع شده و برخی هم اجازه اظهارنظر ندارند، گفت: ولی برخی که معلوم نیست ریشه‌شان کجاست، صاحب‌نظر و میدان‌دار انقلاب شده‌اند. ما همواره کاسه‌های داغ‌تر از‌ آش داشته‌ایم که این‌ها، نواقصی است که باید رفع شود.
او ادامه داد: تجددگرایی افراطی، یک آفت است و باید نسبت به رخنه فرصت‌طلبان، مراقب بود چراکه انقلاب اسلامی، فرزندان خود را نمی‌بلعد بلکه فتنه فرصت‌طلبان و رخنه در انقلاب، آفت آن است که باید مواظب باشیم.
نایب‌رئیس مجلس با اشاره به پرداخت یارانه‌های نقدی، گفت: این یارانه، متعلق به موارد و اشخاص خاص است؛ چه ضرورتی دارد همه یارانه بگیرند حال آن‌که می‌دانیم مصلحت کشور آن است که این یارانه‌ها، صرف موارد دیگر جامعه شود. مردم و حکومت، وظایف و حقوقی متقابل دارند و لازم است مردم هم به وظایفی که دارند، آشنا شوند و به آن‌ها عمل کنند. باید وحدت و انسجام در جامعه تقویت شده و موانع تحکیم همبستگی رفع شود. یکی از ریشه‌های اعتراضات اخیر همین بود که از تریبون‌های رسمی مطالب نادرستی عنوان می‌شد.

سهیلا جلودارزاده: برخی درگیر بخور بخور هستند
ایلنا|  نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اصلاح‌طلبان به صحنه نیامدند تا روش‌های دوره احمدی‌نژاد را ادامه دهند، گفت: ‌برخی با لیست اصلاحات وارد مجلس و شوراها شدند؛ اما آمدند در فضای بخور بخور و جایگزین کردن کس و کارشان در جاهای مختلف افتادند؛ این عملکرد ناحق، درست همان چیزهایی  است که یک بار اصلاحات را زمین زده است. سهیلا جلودارزاده، در مراسم گرامیداشت دهه فجر پیروزی انقلاب گفت: گاهی مشاهده می‌کنیم که یک نماینده تلاش می‌کند تا یک وزیر را برای استیضاح به مجلس بکشاند و بعد از چند جلسه متوجه می‌شویم که مثلا کل مشکل او با وزیر این است که می‌خواهد پسرخاله‌اش مدیرکل فلان جا شود. عضو کمیسیون اجتماعی با بیان این‌که انقلاب اسلامی بر علیه بی‌عدالتی‌ها صورت گرفت، گفت: قرار بود آخرت‌بین شویم اما دنیابین شدیم.
او گفت: خدمات عظیم در دولت آقای خاتمی در شرایطی بود که هر ۹روز یک بحران برای ایشان و دولت اصلاحات درست می‌کردند و در دوران دولت آقای روحانی هم می‌بینیم که هر روز مشکلاتی را ایجاد می‌کنند.

عضو بنیاد امید ایرانیان مطرح کرد: رویارویی «پارلمان اصلاحات» با شورای‌عالی سیاست‌گذاری
خبرآنلاین| حسن رسولی عضو بنیاد امید ایرانیان، درباره خبرهای منتشر شده مبنی بر تصویب تشکیل پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و مخالفت شورای‌عالی سیاست‌گذاری با این ایده، گفت: مدل انسجام‌بخشی به فعالیت‌های سیاسی اصلاح‌طلبان به‌عنوان یک موضوع مفصل و قدیمی همواره مطرح بوده است. الان هم ممکن است نقطه‌نظراتی درباره‌اش مطرح باشد ولی جریان اصلاحات در سال‌های اخیر به صورت اجماعی به جمع‌بندی رسید که اعضای نهاد اجماع‌ساز مرکب از دوسوم دبیران کل احزاب اصلاح‌طلب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و یک‌سوم چهره‌های ملی اصلاح طلب باشند تا در کنار یکدیگر هم‌افزایی ایجاد کنند. 


تعداد بازدید :  299